![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Vijftien doden bij gasontploffing in Henegouwenvr 30/07/04 - In Ghislenghien in de provincie Henegouwen zijn zeker vijftien brandweermannen omgekomen bij een enorme gasontploffing. Tweehonderd mensen hebben verwondingen opgelopen. De oorzaak van de explosie is wellicht een lek in een ondergrondse gasleiding.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rond half negen vanochtend werd een lek vastgesteld in een pijplijn van de gasnetwerkbeheerder Fluxys. De ontploffing gebeurde toen men het lek in de gasleiding wou dichten. De doden zouden allemaal brandweermannen zijn. Er is sprake van tweehonderd gewonden. 24 van hen zouden er erg aan toe zijn. Sommige mensen zijn verbrand in hun wagen terwijl ze langs de plaats van de ramp reden op de autosnelweg E429. De slachtoffers worden in eerste instantie opgevangen in het ziekenhuis van Ath en van daar overgebracht naar andere ziekenhuizen. Een gebouw van Electrabel op enkele tientallen meters van het lek is volledig verwoest. De schok was voelbaar tot tien kilometer verder. Twee nabijgelegen fabrieken stonden in brand. In een perimeter van tien kilometer is de omgeving afgesloten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook het leger is aanwezig op de plaats van de ramp. Seaking-helikopters van de luchtmacht transporteren de gewonden. In het brandwondencentrum van Neder-over-Heembeek is de alarmtoestand uitgeroepen. Fase drie van het rampenplan is afgekondigd. Dat betekent dat de provinciegouverneur de hulp coördineert. Inwoners van verscheidene gemeenten in Henegouwen en Vlaams-Brabant moeten in huis blijven en ramen en deuren gesloten houden, maar de rook zou niet giftig zijn. Familieleden van getroffen mensen kunnen voor meer informatie terecht op het noodnummer 065-41.26.01. Wegen afgesloten in buurt van ongeval ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [font=Webdings]<[/font] Vanochtend is lek vastgesteld in gasleiding Fluxys [font=Webdings]<[/font] Verhofstadt en Demotte onderbreken hun vakantie ![]() ![]() ![]() ![]() bron en meer info www.vrtnieuws.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat een rood kruiske voor elke dode ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Nu ziede wat ervan komt, van die immigranten.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de Walen ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jules : 30 juli 2004 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat insinueert u hier nu? Een oorzakelijk verband tussen immigratie en het ontploffen van een doorvoerleiding van aardgas? Kistal, op zo'n momenten is het niet gepast om de flauwe plezante uit te hangen. ![]()
Laatst gewijzigd door Griffin : 30 juli 2004 om 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Zijn er eigenlijk ooit noemenswaardige ongevallen geweest tijdens de Holocaust? Daar moet toch ook een immense gasleiding gelopen hebben, en gemaakt met relatief beperkte middelen
![]() |
#9 |
|
![]() Morbide humor toch wel
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Van overtrokken reacties gesproken. Natuurlijk vind ik dat erg, voor die mensen en hun families, maar wat moet je daar dan op zeggen? 't is een stom ongeluk, toegegeven in 't kwadraat, maar nog altijd een ongeluk.
Maar goed, ik bied mijn excuses aan aangezien ik blijkbaar nogal wat mensen tegen de schenen getrapt heb.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het ook misplaatst maar ik vindhet bizar dat enkelen zich onmiddellijk er toe geroepen voelen om die mens te veroordelen.
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek Laatst gewijzigd door Pieterjan : 30 juli 2004 om 14:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duitse grundlichkeit zekers ? antwoord op Pieterjan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ath-embenemend !
Een ramp vanwege het vele menselijke leed. Mijn medeleven aan de families en daarbij wens ik hen veel sterkte, want verzekeringen zullen nooit de schade kunnen dekken. (als ze dan al ergens tussen komen)
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een goed voorbeel van Belgische miscommunictaie blijkt achteraf... De gasmaatschappij was niet ingelicht over de graafwerken die in de omgeving vandag blijkbaar niet of wel gepland waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat er binnen een bepaalde afstand van een gasleiding helemaal geen (graaf)werken mochten uitgevoerd worden.
Bovendien begrijp ik helemaal niet waarom de leiding niet afgesloten werd. Het is al te gek om gaslekken te willen dichten zolang er gastoevoer is. Gasleidingen van die omvang zouden trouwens continue automatisch op gaslekken moeten getest te worden en automatisch afgesloten worden bij een gaslek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je mag er redelijk zeker van zijn dat deze ontploffing een dergelijk staartje krijgt (en gelukkig maar, beter (te) laat dan helemaal nooit). EDIT: Juist gelezen op de site van De Standaard: Citaat:
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 31 juli 2004 om 00:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() foto van de site van de Standaard:
![]() Laatst gewijzigd door DaBlacky : 31 juli 2004 om 00:15. |
![]() |
![]() |