Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 07:50   #1
BonBon
Banneling

Standaard De Europese kerk is zo goed als dood, nu die nieuwe bende nog.

Met moeite 5 �* 6 % van de Vlamingen zijn nog katholiek te noemen, de politieke invloed is gedecimeerd en zelfs priesters moeten geïmporteerd worden om de kerken open te houden.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1572734

Rust in vrede, ik ga je niet missen.

In die zin is de islam nu al een grotere godsdienst hier, van de regen in de drup laat ons zeggen. We hebben de katholieke achterlijkheid vervangen door de islam achterlijkheid, wat kan er gebeuren om dat in te dijken en te zorgen dat ongelovigen gelijke rechten hebben?

De geschiedenis en het buitenland leert ons dat een lager IQ de godsdienst bevorderd en die mensen meer afhankelijk maakt van anderen, dus ...
- goeie scholing op wetenschappelijke basis
- import van ongeschoolden stoppen
- gelijke rechten voor ongelovigen in de wet opnemen
- inteelt stoppen want dat verlaagt het IQ

Laatst gewijzigd door BonBon : 13 maart 2013 om 07:51.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 08:14   #2
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Met moeite 5 �* 6 % van de Vlamingen zijn nog katholiek te noemen, de politieke invloed is gedecimeerd en zelfs priesters moeten geïmporteerd worden om de kerken open te houden.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1572734

Rust in vrede, ik ga je niet missen.

In die zin is de islam nu al een grotere godsdienst hier, van de regen in de drup laat ons zeggen. We hebben de katholieke achterlijkheid vervangen door de islam achterlijkheid, wat kan er gebeuren om dat in te dijken en te zorgen dat ongelovigen gelijke rechten hebben?

De geschiedenis en het buitenland leert ons dat een lager IQ de godsdienst bevorderd en die mensen meer afhankelijk maakt van anderen, dus ...
- goeie scholing op wetenschappelijke basis
- import van ongeschoolden stoppen
- gelijke rechten voor ongelovigen in de wet opnemen
- inteelt stoppen want dat verlaagt het IQ
Hetgeen religie vooral bevorderd is de overdracht van ouders op kinderen. Lagere IQ's hebben meer kinderen = meer religieuzen, dus niet te snel de relatie IQ - Religie leggen. Ik heb me daar ook lang aan mispakt.

Een goeie scholing, daar kan niemand wat tegen hebben. Maar als je religie echt wil aanpakken, dan moet je dat het respect geven dat het verdiend. Geen.

Stop met dat misplaatst respect in de media. Als er een karnavalzot op een balkon verschijnt, lach dan eens, ipv van met fluisterende stem over "de heilige vader" te spreken.

Behandel elke religie op dezelfde manier. Ga er niet van uit dat alle belgen katholiek zijn. Als je bericht over iets religieus, duidt dat, zonder ervan uit te gaan dat iedereen weet waarover het gaat.

Er is niks zo schadelijk voor het verspreiden van religie als proberen te begrijpen wat ze bedoelen. Of hun geloofsboek lezen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 maart 2013 om 08:14.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 08:31   #3
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Hetgeen religie vooral bevorderd is de overdracht van ouders op kinderen. Lagere IQ's hebben meer kinderen = meer religieuzen, dus niet te snel de relatie IQ - Religie leggen. Ik heb me daar ook lang aan mispakt.
De invloed van IQ is dan meer onrechtstreeks bedoel je? Daar lijkt het inderdaad op, ze zijn meer bevattelijk voor hun directe omgeving en religie zorgt voor duidelijk omlijnde regels die ze kunnen leren. Als ze iets niet begrijpen dan vragen ze het gewoon aan hun priester of imam, die zal hen zelfs zeggen of ze mogen masturberen of niet.

Spiritualiteit en religie zijn wel 2 verschillende zaken, ik denk dat de hogere IQ's meer een soort spiritualiteit beleven en niet een boek vol met regels willen naleven.
Oud 13 maart 2013, 09:04   #4
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De invloed van IQ is dan meer onrechtstreeks bedoel je? Daar lijkt het inderdaad op, ze zijn meer bevattelijk voor hun directe omgeving en religie zorgt voor duidelijk omlijnde regels die ze kunnen leren. Als ze iets niet begrijpen dan vragen ze het gewoon aan hun priester of imam, die zal hen zelfs zeggen of ze mogen masturberen of niet.

Spiritualiteit en religie zijn wel 2 verschillende zaken, ik denk dat de hogere IQ's meer een soort spiritualiteit beleven en niet een boek vol met regels willen naleven.
Ik denk dat IQ zeker een invloed heeft, maar ik ga er niet meer van uit dat dat een gelovige sowieso dom is.

Ik denk ook niet dat intelligentie een gebrainwashed mens van zijn geloof afbrengt, maar ik denk wel dat kennis dat potentieel heeft. Dat verklaart waarom religie pas nu echt aan zijn weg terug bezig is.
Vroeger waren er echt wel intelligente mensen die gewoon aannamen dat de aarde het middelpunt van het universum was. Ze ontbraken de kennis die wij nu hebben. Het is pas nadat je weet dat dit niet zo is, dat je het scheppingsverhaal anders begint te bekijken bijvoorbeeld. Kennis doet dat, intelligentie niet zo zelfs als je intelligent redeneert met verkeerde basisgegevens.

En niet iedereen krijgt dezelfde kans om kritisch te zijn tegen religie. Opgroeien in een diep religieus gezin, laat sporen na in je denkpatronen. Dat ingebakken respect bijvoorbeeld.

Vandaar dat ik pleit voor inderdaad gedegen onderwijs.
Maar vooral, een seculiere opvoeding met duiding van alle religies op een evenwaardige manier.

De wet zegt nu dat het een ouder vrijstaat een religie te kiezen voor hun kind. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik vrees dat de meeste mensen daar het kwaad niet van inzien, en dat het onmogelijk te vermijden valt.
Maar het onderwijs moet daar wel van kunnen vrijgemaakt worden. Dat is volgens mij wel haalbaar. Dat houdt ook in dat thuisonderwijs moet afgeschaft worden.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 maart 2013 om 09:06.
Oud 13 maart 2013, 09:29   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Uit studies blijkt dat men het religieuze "gevoel" enkel maar kan opwekken door van kleinsaf aan aan brainwashing te doen. Kleine kinderen zijn daar nog gevoelig aan, en geloven net zogoed in sprookjes, kaboutertjes en elfjes als in heilige boekjes. Indien met deze hersenspoeling niet van kleinsaf aan meegeeft dat wordt het veel moeilijker op op latere leeftijd die relgieuze pre-middeleeuwse verhalen te blijven geloven.
Wat ik echter niet begrijp (en ik ben hier dan blijkbaar wel sexistisch) is dan volwassen MANNEN met voldoende IQ, die serieuze carrières hebben, dan toch nog in die sprookjes geloven. Dat gaat er bij mij niet in. Bij vrouwen heb ik daar raar genoeg minder problemen mee (mijn fout hoor, is gewoon de perceptie).

Maar als ik daar nu al die kardinalen zie voorbijschuifelen in de Sixtijnse kapel dan vraag ik me toch wel af hoeveel van die mensen effektief geloven in Jezeke en de heilige maagd die via het oor werd bevrucht door een duif die de heilige geest bleek te zijn.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 09:51   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Er staat een nieuwe kerk in Amsterdam.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 09:56   #7
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uit studies blijkt dat men het religieuze "gevoel" enkel maar kan opwekken door van kleinsaf aan aan brainwashing te doen. Kleine kinderen zijn daar nog gevoelig aan, en geloven net zogoed in sprookjes, kaboutertjes en elfjes als in heilige boekjes. Indien met deze hersenspoeling niet van kleinsaf aan meegeeft dat wordt het veel moeilijker op op latere leeftijd die relgieuze pre-middeleeuwse verhalen te blijven geloven.
Wat ik echter niet begrijp (en ik ben hier dan blijkbaar wel sexistisch) is dan volwassen MANNEN met voldoende IQ, die serieuze carrières hebben, dan toch nog in die sprookjes geloven. Dat gaat er bij mij niet in. Bij vrouwen heb ik daar raar genoeg minder problemen mee (mijn fout hoor, is gewoon de perceptie).

Maar als ik daar nu al die kardinalen zie voorbijschuifelen in de Sixtijnse kapel dan vraag ik me toch wel af hoeveel van die mensen effektief geloven in Jezeke en de heilige maagd die via het oor werd bevrucht door een duif die de heilige geest bleek te zijn.....
Gij sexist Je bent nog goed in touch met de realiteit, maak je geen zorgen. Onderzoek wijst uit dat vrouwen vatbaarder zijn voor het spirituele dan mannen. Dat jij dat zo aanvoelt is dus logisch.

Tja, die kardinalen, volgens mij dwingen ze zichzelf om te blijven geloven. Als ze al twijfelen, dan zien ze het getwijfel als een probleem, niet de oorzaak van de twijfel. Tenslotte beschouwen ze "geloof zonder bewijs" als een opperste deugd. Hoe meer bewijs voor het tegendeel zonder uw geloof in twijfel te trekken, hoe straffer dat ze zijn
Ze hebben ook macht en een leven he. Van uw geloof afvallen is teruggeslagen worden naar uw pubertijd.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 maart 2013 om 09:58.
Oud 13 maart 2013, 14:16   #8
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij sexist Je bent nog goed in touch met de realiteit, maak je geen zorgen. Onderzoek wijst uit dat vrouwen vatbaarder zijn voor het spirituele dan mannen. Dat jij dat zo aanvoelt is dus logisch.
Dat is ook de indruk die ik heb, vrouwen zijn een stuk geloviger, mannen vooral als ze uit hun geloof een stuk macht kunnen halen zoals over hun vrouw, kinderen of gemeenschap. Homo's ook trouwens, die hebben blijkbaar vrouwen hersenen als het op religie aankomt.
Oud 13 maart 2013, 14:41   #9
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is ook de indruk die ik heb, vrouwen zijn een stuk geloviger, mannen vooral als ze uit hun geloof een stuk macht kunnen halen zoals over hun vrouw, kinderen of gemeenschap. Homo's ook trouwens, die hebben blijkbaar vrouwen hersenen als het op religie aankomt.
Evolutionair zijn vrouwen gemaakt om een beschermer te zoeken, iemand die in hen investeerd. Dat daar iets van overblijft lijkt me logisch.
Oud 13 maart 2013, 15:47   #10
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Evolutionair zijn vrouwen gemaakt om een beschermer te zoeken, iemand die in hen investeerd. Dat daar iets van overblijft lijkt me logisch.
Deze week net zoiets gezien bij een apensoort, die mannetjes hadden alle macht over hun vrouwtjes maar daar kwam toch veel geweld bij kijken om die in de pas te laten lopen. De commentator zei dat hij niet graag als vrouwtje bij die soort zou reïncarneren maar mij lijkt het dat de meeste vrouwen op deze aardbol ook zo slecht behandeld worden, het westen is erg voordelig voor vrouwen.
Oud 13 maart 2013, 15:56   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Gewoon religie verbieden en onderdrukken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:38   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Fout natuurlijk.

Er is nog altijd de vrijheid van meningsuiting.

Ben je er niet mee eens, lever dan kritiek.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:55   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Afschaffen & vergeten is zinniger & doeltreffend !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 09:02   #14
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Fout natuurlijk.

Er is nog altijd de vrijheid van meningsuiting.

Ben je er niet mee eens, lever dan kritiek.
Wat moet je dan doen met inherent ongezonde toestanden zoals inteelt en besnijding, is dat ook vrije meningsuiting?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be