![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Met moeite 5 �* 6 % van de Vlamingen zijn nog katholiek te noemen, de politieke invloed is gedecimeerd en zelfs priesters moeten geïmporteerd worden om de kerken open te houden.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1572734 Rust in vrede, ik ga je niet missen. In die zin is de islam nu al een grotere godsdienst hier, van de regen in de drup laat ons zeggen. We hebben de katholieke achterlijkheid vervangen door de islam achterlijkheid, wat kan er gebeuren om dat in te dijken en te zorgen dat ongelovigen gelijke rechten hebben? De geschiedenis en het buitenland leert ons dat een lager IQ de godsdienst bevorderd en die mensen meer afhankelijk maakt van anderen, dus ... - goeie scholing op wetenschappelijke basis - import van ongeschoolden stoppen - gelijke rechten voor ongelovigen in de wet opnemen - inteelt stoppen want dat verlaagt het IQ Laatst gewijzigd door BonBon : 13 maart 2013 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een goeie scholing, daar kan niemand wat tegen hebben. Maar als je religie echt wil aanpakken, dan moet je dat het respect geven dat het verdiend. Geen. Stop met dat misplaatst respect in de media. Als er een karnavalzot op een balkon verschijnt, lach dan eens, ipv van met fluisterende stem over "de heilige vader" te spreken. Behandel elke religie op dezelfde manier. Ga er niet van uit dat alle belgen katholiek zijn. Als je bericht over iets religieus, duidt dat, zonder ervan uit te gaan dat iedereen weet waarover het gaat. Er is niks zo schadelijk voor het verspreiden van religie als proberen te begrijpen wat ze bedoelen. Of hun geloofsboek lezen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 maart 2013 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spiritualiteit en religie zijn wel 2 verschillende zaken, ik denk dat de hogere IQ's meer een soort spiritualiteit beleven en niet een boek vol met regels willen naleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat intelligentie een gebrainwashed mens van zijn geloof afbrengt, maar ik denk wel dat kennis dat potentieel heeft. Dat verklaart waarom religie pas nu echt aan zijn weg terug bezig is. Vroeger waren er echt wel intelligente mensen die gewoon aannamen dat de aarde het middelpunt van het universum was. Ze ontbraken de kennis die wij nu hebben. Het is pas nadat je weet dat dit niet zo is, dat je het scheppingsverhaal anders begint te bekijken bijvoorbeeld. Kennis doet dat, intelligentie niet zo zelfs als je intelligent redeneert met verkeerde basisgegevens. En niet iedereen krijgt dezelfde kans om kritisch te zijn tegen religie. Opgroeien in een diep religieus gezin, laat sporen na in je denkpatronen. Dat ingebakken respect bijvoorbeeld. Vandaar dat ik pleit voor inderdaad gedegen onderwijs. Maar vooral, een seculiere opvoeding met duiding van alle religies op een evenwaardige manier. De wet zegt nu dat het een ouder vrijstaat een religie te kiezen voor hun kind. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik vrees dat de meeste mensen daar het kwaad niet van inzien, en dat het onmogelijk te vermijden valt. Maar het onderwijs moet daar wel van kunnen vrijgemaakt worden. Dat is volgens mij wel haalbaar. Dat houdt ook in dat thuisonderwijs moet afgeschaft worden.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 maart 2013 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit studies blijkt dat men het religieuze "gevoel" enkel maar kan opwekken door van kleinsaf aan aan brainwashing te doen. Kleine kinderen zijn daar nog gevoelig aan, en geloven net zogoed in sprookjes, kaboutertjes en elfjes als in heilige boekjes. Indien met deze hersenspoeling niet van kleinsaf aan meegeeft dat wordt het veel moeilijker op op latere leeftijd die relgieuze pre-middeleeuwse verhalen te blijven geloven.
Wat ik echter niet begrijp (en ik ben hier dan blijkbaar wel sexistisch) is dan volwassen MANNEN met voldoende IQ, die serieuze carrières hebben, dan toch nog in die sprookjes geloven. Dat gaat er bij mij niet in. Bij vrouwen heb ik daar raar genoeg minder problemen mee (mijn fout hoor, is gewoon de perceptie). Maar als ik daar nu al die kardinalen zie voorbijschuifelen in de Sixtijnse kapel dan vraag ik me toch wel af hoeveel van die mensen effektief geloven in Jezeke en de heilige maagd die via het oor werd bevrucht door een duif die de heilige geest bleek te zijn.....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat een nieuwe kerk in Amsterdam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Tja, die kardinalen, volgens mij dwingen ze zichzelf om te blijven geloven. Als ze al twijfelen, dan zien ze het getwijfel als een probleem, niet de oorzaak van de twijfel. Tenslotte beschouwen ze "geloof zonder bewijs" als een opperste deugd. Hoe meer bewijs voor het tegendeel zonder uw geloof in twijfel te trekken, hoe straffer dat ze zijn ![]() Ze hebben ook macht en een leven he. Van uw geloof afvallen is teruggeslagen worden naar uw pubertijd.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 maart 2013 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Dat is ook de indruk die ik heb, vrouwen zijn een stuk geloviger, mannen vooral als ze uit hun geloof een stuk macht kunnen halen zoals over hun vrouw, kinderen of gemeenschap. Homo's ook trouwens, die hebben blijkbaar vrouwen hersenen als het op religie aankomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Deze week net zoiets gezien bij een apensoort, die mannetjes hadden alle macht over hun vrouwtjes maar daar kwam toch veel geweld bij kijken om die in de pas te laten lopen. De commentator zei dat hij niet graag als vrouwtje bij die soort zou reïncarneren maar mij lijkt het dat de meeste vrouwen op deze aardbol ook zo slecht behandeld worden, het westen is erg voordelig voor vrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon religie verbieden en onderdrukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afschaffen & vergeten is zinniger & doeltreffend !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |