Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2004, 20:24   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

FMisplon's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard Belangrijke oproep: vermijden van copy-paste berichten

Beste,

De laatste tijd zijn er een aantal mensen die dit deelforum gaan gebruiken als een vergaderbak voor krantenberichten. Meestal wordt er dan gewoon een nieuwsbericht geplaatst zonder dat men daar een verdere argumentatie, redenering, of gedachtengang bij ontwikkelt, of althans niet schriftelijk formuleert.
Dikwijls probeert men door het herhaaldelijk posten van nieuwsberichten in dezelfde trant hun standpunt duidelijk te maken zoals bijv. "vreemdelingen zijn slecht" of "autochtonen zijn even crimineel".
Ter verduidelijking: ik heb het over mensen uit alle politieke strekkingen.

Dit forum is echter geen krant. Tuurlijk mag je uit kranten en dergelijke citeren om een aantal zaken te illustreren e.d. maar het toepassen van een heuse spam-strategie als het ware kunnen wij moeilijker accepteren.

Gelieve hier rekening mee te houden en hiermee dus te stoppen, anders zullen wij genoodzaakt zijn in te grijpen.

Ik denk dat er over "vreemdelingenbeleid en integratie" heel wat interessante discussies te voeren vallen waaraan alle politieke strekkingen kunnen deelnemen zonder te vervallen in eindeloos copy-paste-gedoe. Want uiteindelijk brengt dat weinig meer bij aan de discussie dan "zie je wel dat ik gelijk heb...". En dan blijft het een oneindig welles-niets-spelletje waar uiteindelijk niemand iets aan heeft

Samengevat: krantenberichten posten mag mits onderbouwde mening

P.S. En denk nu niet: "ah, hier mogen we dat niet meer doen, dan gaan we dat in politiek binnenland doen of zo" want dat is al helemaal niet de bedoeling van deze oproep.
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]

Laatst gewijzigd door FMisplon : 17 augustus 2004 om 13:54.
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 20:31   #2
Woesjj
Vreemdeling

Woesjj's schermafbeelding

Standaard

merci.........
Woesjj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 21:17   #3
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

1) Vallen pure copy-pastes zoals deze van mij http://forum.politics.be/showthread.php?t=18386, een opinieartikel van Paul Cliteur, gepubliceerd in De Standaard, ook onder deze oproep?

2) Iemand opperde hier in een thread het idee om een topic 'Irrelevante berichten' of zoiets te openen waarin al die posts thuishoren. Lijkt me een goed idee. Dan moeten jullie gewoon af en toe de boel wat schoonmaken, je hoeft de hele post niet te lezen, je ziet snel welk vlees je in de kuip hebt, en hup, naar de 'Irrelevante berichten en andere spam'. Of ben ik nu te simpel?
Oud 3 augustus 2004, 21:20   #4
Woesjj
Vreemdeling

Woesjj's schermafbeelding

Standaard

irrelevante berichten moeten gewoon niet gepost worden... of ben ik nu te simpel
Woesjj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 21:29   #5
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat is idd allemaal een beetje te simpel... denk je bijv. echt dat de hardnekkigen die berichten in die nieuwe categorie gaan plaatsen? Als wij trouwens over één bericht dan verkeerdelijk zouden oordelen over de zogenaamde relevantie dan gaan de poppen weer aan het dansen. Wij willen niet oordelen over relevantie. Wij willen gewoon dat er gediscussieerd wordt....
[/size]
Oud 3 augustus 2004, 21:31   #6
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
1) Vallen pure copy-pastes zoals deze van mij http://forum.politics.be/showthread.php?t=18386, een opinieartikel van Paul Cliteur, gepubliceerd in De Standaard, ook onder deze oproep?
Nee, dit hoort er niet bij omdat er in dergelijk bericht sprake is van een opinie, zelfs al is het niet een opinie die jij gefomuleerd hebt. In een puur feiten-nieuwsbericht als "persoon x doet dit" is er natuurlijk geen sprake van een mening...
[/size]

Laatst gewijzigd door FMisplon : 3 augustus 2004 om 21:31.
Oud 3 augustus 2004, 21:40   #7
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMisplon
Nee, dit hoort er niet bij omdat er in dergelijk bericht sprake is van een opinie, zelfs al is het niet een opinie die jij gefomuleerd hebt. In een puur feiten-nieuwsbericht als "persoon x doet dit" is er natuurlijk geen sprake van een mening...
Dank.

Ik wist eigenlijk wel dat jullie dit gingen antwoorden.

Just checking.
For the record.

(Neurotische stoorzenders maken het leven van een Anarchistische Bankier soms wel eens lastig. Alsmede sex & drugs & soul, al dan niet in die volgorde. But that's another record.)
Oud 3 augustus 2004, 23:07   #8
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Dergelijke copy-paste berichten worden gebruikt om aan te tonen dat vreemdelingen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en zijn, volgens mij althans, een direct gevolg van een nefast gevoerd vreemdelingen- en integratiebeleid. Dat is mijn opinie en ik zal die in de toekomst ook duidelijker formuleren met verdere argumentatie en redenering om zo een meerwaarde te geven aan de discussie.
Oud 4 augustus 2004, 02:53   #9
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dat is mijn opinie en ik zal die in de toekomst ook duidelijker formuleren met verdere argumentatie en redenering om zo een meerwaarde te geven aan de discussie.
Ik ben benieuwd want het zal zo onderhand eens tijd worden ook.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 02:54   #10
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens, bedankt voor de oproep, FMisplon.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 4 augustus 2004 om 02:54.
Oud 4 augustus 2004, 03:03   #11
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

*

Laatst gewijzigd door nou nou : 4 augustus 2004 om 03:12.
Oud 4 augustus 2004, 07:10   #12
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Bah, daar stoorde ik me al veel langer aan.

Bedankt.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:13   #14
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke copy-paste berichten worden gebruikt om aan te tonen dat vreemdelingen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en zijn, volgens mij althans, een direct gevolg van een nefast gevoerd vreemdelingen- en integratiebeleid. Dat is mijn opinie en ik zal die in de toekomst ook duidelijker formuleren met verdere argumentatie en redenering om zo een meerwaarde te geven aan de discussie.
Bullshit....u gebruikt ze niet , u misbruikt ze...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:19   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
8) Diegenen die absoluut "VB-teksten" willen lezen, zullen die wel op de site zelf gaan lezen 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:28   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

nee, ik ga niet echt akkoord met de commentaar.
ik vind dat een krantenbericht, of een column zoals vb. die van Paul Cliteur aanleiding kunnen geven tot een discussie . voor mij zijn krantenberichten dus niet storend, iniden ik commentaar wil geven doe ik het, indien niet so be it!
Er worden hier andere meer stupide dingen geplaatst in openingsberichten dan krantenberichten denk ik!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:54   #17
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
nee, ik ga niet echt akkoord met de commentaar.
ik vind dat een krantenbericht, of een column zoals vb. die van Paul Cliteur aanleiding kunnen geven tot een discussie . voor mij zijn krantenberichten dus niet storend, iniden ik commentaar wil geven doe ik het, indien niet so be it!
Er worden hier andere meer stupide dingen geplaatst in openingsberichten dan krantenberichten denk ik!
Volgens mij gaat het niet om de krantenberichten in se, het gaat erom dat hier steeds nieuwe topics gemaakt worden, startende met een krantenbericht van een allochtoon die iets doet wat niet mag, zonder die van commentaar te voorzien. Dat is geen discussie voeren, dat is gewoon een artikel plaatsten. de krant lezen kan ik ook wel zonder forum, maar een interessante discussie over vreemdelingenbeleid komt er niet van. De laatste paar topics die gestart worden gaan over : 'ziejewel' in plaats van: wat is nu het probleem en hoe lossen we dat op. Of je nu wel of niet Vlaams Blok-stemmer bent of links georienteerd. Het gaat om de discussie. Dat een discussie aangewengeld kan worden via een krantenbericht, dat zou goed kunnen, maar de ene na de andere nieuwe topic zonder commentaar over ongeveer hetzelfde is echt verschrikkelijk irritant. Spam inderdaad.

Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 4 augustus 2004 om 09:55.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:04   #18
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Dat enkele individuën zelfs van deze topic gebruik maken om weer zuur en azijn te braken en nog maar eens op de persoonlijke toer te gaan, is nog veel meer irritant en misselijk dan pasten.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:08   #19
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Dat enkele individuën zelfs van deze topic gebruik maken om weer zuur en azijn te braken en nog maar eens op de persoonlijke toer te gaan, is nog veel meer irritant en misselijk dan pasten.
hear, hear!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:15   #20
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Zoals steeds zijn het weer dezelfde verzuurde jongens die er zich aan bezondigen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be