Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2013, 11:00   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard pedofilie geen misdaad is

Citaat:

Zuid-Afrikaanse kardinaal zegt dat pedofilie geen misdaad is

Een Zuid-Afrikaanse kardinaal, die vorige week nog onze nieuwe paus mee verkoos, vertelde aan de BBC dat hij pedofilie eerder ziet als een ziekte, en niet als een misdaad.

Kardinaal Wilfrid Fox Napier van Durban vertelde zaterdag aan de Britse radiozender BBC Radio 5 dat hij pedofolie eerder ziet als een ‘stoornis’ die moet behandeld worden. “Uit mijn ervaring blijkt dat pedofilie eigenlijk een ziekte is. Het is geen criminele uiting, het is echt een ziekte,” vertelt hij.

Napier zegt dat hij minstens twee priesters kent die pedofiel geworden zijn nadat ze zelf als kind misbruikt werden. “Nu ga je me niet zeggen dat deze mensen gelijkwaardig zijn aan criminelen die zelf kiezen om zoiets te doen. Ik denk niet dat je zo’n positie kan innemen en vind niet dat zo’n persoon gestraft moet worden. Zij zijn zelf mishandeld geweest en dus getraumatiseerd.”

Kardinaal Wilfrid was één van de 115 kardinalen in Vaticaanstad die de paus Francis mee verkozen heeft.

Bron: Reuters
http://www.zita.be/nieuws/buitenland...sdaad-is-.html

Ongelofelijk.

De kerk keurt pedofilie dus niet af.
Zij ziet het enkel als een ziekte, veroorzaakt door misbruik in het verleden.

Als je deze gedachtegang doortrekt, bestaan er dus geen misdaden.

Ik word dagelijks bestolen door de overheid, dus ik ben ziek en mag andere dus bestelen.

In het verleden zijn er verschillende mensen uit mijn familie mishandeld en vermoord geweest door derde, dus ik mag vandaag andere vermoorden, want ik ben ziek door het verleden.

Het feit dat veel pedofielen slechts binnen de kerk ontstaan door het gebrek aan lichamelijkcontact met leeftijdgenoten door het celibaat, word hier even met enkele simpele woorden weggeveegd.

Hoe erg is het dan wel niet gesteld met de RKK, als ze zelfs kindermisbruik slechts een ziekte noemt?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 17:57   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.zita.be/nieuws/buitenland...sdaad-is-.html

Ongelofelijk.

Ik denk dat je hier pedofilie verwart met pedoseksualiteit.

Pedofilie is het loutere gevoel, terwijl seks de daad is, die moet worden afgekeurd.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 18:04   #3
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelofelijk.

Die man spreekt niet namens de kerk.
Hij stelt ook nergens dat pedofilie oké is.

Citaat:
Zij ziet het enkel als een ziekte, veroorzaakt door misbruik in het verleden.
Hij geeft slechts een voorbeeld. Nergens beweert hij dat pedofilie per definitie veroorzaakt wordt door misbruik.

Citaat:
Als je deze gedachtegang doortrekt, bestaan er dus geen misdaden.
Pedofilie is ook geen misdaad. Kindermisbruik is dat wel.

Citaat:
Ik word dagelijks bestolen door de overheid, dus ik ben ziek en mag andere dus bestelen.

In het verleden zijn er verschillende mensen uit mijn familie mishandeld en vermoord geweest door derde, dus ik mag vandaag andere vermoorden, want ik ben ziek door het verleden.
Een mogelijke verklaring is niet hetzelfde als een legitimatie.

Citaat:
Het feit dat veel pedofielen slechts binnen de kerk ontstaan door het gebrek aan lichamelijkcontact met leeftijdgenoten door het celibaat, word hier even met enkele simpele woorden weggeveegd.
Dat verband is ook niet bewezen.

Citaat:
Hoe erg is het dan wel niet gesteld met de RKK, als ze zelfs kindermisbruik slechts een ziekte noemt?
Opnieuw: pedofilie (een voorkeur) ≠ kindermisbruik (een daad).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 21:51   #4
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik denk dat je hier pedofilie verwart met pedoseksualiteit.

Pedofilie is het loutere gevoel, terwijl seks de daad is, die moet worden afgekeurd.
Dan is iedereen pedofiel hé, je volwassen sexualiteit ontwikkeld zich vanaf het twaalfde jaar ongeveer en dus is ongeveer alles vanaf 12 jaar sexueel aantrekkelijk te noemen en dus perfect normaal. Pedofilie is alles wat buiten het aanvaarde gedrag valt, inderdaad de daad maar ook de mentale fixatie en overdreven fantasiën. Misschien een mentale afwijking en dus een ziekte maar dat kun je van veel misdadigers ook hetzelfde zeggen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 09:42   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dan is iedereen pedofiel hé, je volwassen sexualiteit ontwikkeld zich vanaf het twaalfde jaar ongeveer en dus is ongeveer alles vanaf 12 jaar sexueel aantrekkelijk te noemen en dus perfect normaal.
dat is normaal maar nog geen pedofilie.
Citaat:
Pedofilie is alles wat buiten het aanvaarde gedrag valt, inderdaad de daad maar ook de mentale fixatie en overdreven fantasiën. Misschien een mentale afwijking en dus een ziekte maar dat kun je van veel misdadigers ook hetzelfde zeggen.
Ik denk dat veel mannen pedofiele gevoelens hebben, maar dat maakt je nog geen pedofiel.
Je bent pas pedofiel als dat gevoel echt op de eerste plaats komt, dus overheersend wordt, dus primair.
Maar dan gaat het wel om kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.

Zo ben je ook nog geen homoseksueel als je homoseksuele gevoelens kent, want heel veel mannen hebben dat wel in een bepaald percentage.

Maar waar het om gaat is het pedoseksueel zijn, dus dat je de daad verricht met kinderen.

Dus je moet onderscheiden:

1 - pedofiele gevoelens

2 - het uitdrukkelijk pedofiel zijn

3 - het pedoseksueel zijn, dus de daad verrichten met kinderen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
Oud 20 maart 2013, 11:18   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dan is iedereen pedofiel hé, je volwassen sexualiteit ontwikkeld zich vanaf het twaalfde jaar ongeveer en dus is ongeveer alles vanaf 12 jaar sexueel aantrekkelijk te noemen en dus perfect normaal. Pedofilie is alles wat buiten het aanvaarde gedrag valt, inderdaad de daad maar ook de mentale fixatie en overdreven fantasiën. Misschien een mentale afwijking en dus een ziekte maar dat kun je van veel misdadigers ook hetzelfde zeggen.
De vraag is meer, wat is pedofilie?

Volgens de wet is het sexuele handelingen met een sexuele minderjarige.
Echter, zelfs binnen de EU ligt die leeftijd niet gelijk.

In Belgie en Nederland is men sexueel meerderjarig om de leeftijd van 18 met een grijze zone tussen de 18 en de 16.
In Italie is men sexueel meerderjarig vanaf 16 met een grijze zone tussen de 14 en 16 jaar.
In Griekeland is men pas vanaf zijn 18de sexueel meerderjarig en is iedere sexuele handeling met een -18 jarige pedofilie.

Gaan we buiten Europa, dan word het nog moeilijker.

Zo zijn meisjes in Marrokko huwbaar vanaf hun 17 levensjaar, maar valt een leeftijdsverschil van meer dan 15 jaar tussen beide partners onder pedofilie.

In VS is men pas sexueel meerderjarig als men de wettelijke leeftijd van meerderjarigheid heeft bereikt. Doch die leeftijd ligt in sommige staten op 18 en in andere op 21.

Want soms is het wettelijk heel moeilijk om geen pedofie te zijn.
Een jongen van 17 jaar en 10 maanden mag zo sex hebben met zijn 13 vriendin van 13 jaar en 9 maanden oud.
Volgens de Belgische wet is er hier geen sprake van pedofilie, want beide zijn minderjarig.
2 maanden later word de jongen echter strafbaar en een pedofiel volgens de Belgische wet. Want als meerderjarige mag hij als meerderjarige geen sexuele handelingen hebben met een -16 jarige. Dit terwijl een man van 60 jaar zonder enige problemen kan gaan samenwonen met zijn 18 jarige vriendin.
Oud 20 maart 2013, 11:58   #7
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is meer, wat is pedofilie?

Volgens de wet is het sexuele handelingen met een sexuele minderjarige.
Echter, zelfs binnen de EU ligt die leeftijd niet gelijk.
Van deze materie ben ik niet zo goed op de hoogte, maar ik betwijfel toch of de wet een uitspraak doet over wat pedofilie is. Pedofilie is op zich een neutraal begrip dat niet eens nauwkeurig gedefinieerd kan worden.

De wet stelt volgens mij slechts een leeftijdsgrens voor seksueel verkeer van jongeren met een ouderen, met als doel de emotionele ontwikkeling van kinderen te beschermen. Die leeftijdsgrens is, zoals u al aangeeft, tamelijk willekeurig maar n.m.m. desondanks noodzakelijk, vooral voor bepaalde min of meer achterlijke milieus. De uitdrukking seksueel minderjarige / meerderjarige lijkt mij onbruikbaar en absurd.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 08:25   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Van deze materie ben ik niet zo goed op de hoogte, maar ik betwijfel toch of de wet een uitspraak doet over wat pedofilie is. Pedofilie is op zich een neutraal begrip dat niet eens nauwkeurig gedefinieerd kan worden.

De wet stelt volgens mij slechts een leeftijdsgrens voor seksueel verkeer van jongeren met een ouderen, met als doel de emotionele ontwikkeling van kinderen te beschermen. Die leeftijdsgrens is, zoals u al aangeeft, tamelijk willekeurig maar n.m.m. desondanks noodzakelijk, vooral voor bepaalde min of meer achterlijke milieus. De uitdrukking seksueel minderjarige / meerderjarige lijkt mij onbruikbaar en absurd.
Nu, een leeftijdsgrens opleggen voor wat dan ook is absurd.

En je maakt de fout te denken dat er binnen betere milieus geen misbruiken gebeuren. Het mooiste voorbeeld hiervan is juist de RKK. Dit zijn hoog geschoolde mensen met een behoorlijk inkomen die veel aanzien hadden.
Als je dan even gaat grasduinen tussen de bekende pedofielgevallen, dan kom je meer gevallen tegen binnen de betere milieus dan binnen de achterlijke milieus in Europa.

Pedofilie is trouwens gedefineerd, het is het begrip rond sexuele handelingen hebben met kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.
Volgens die definitie is het dus geen pedofilie om sex te hebben met een 15 jarige. Of het moreel en maatschappelijk aanvaarbaar is, is natuurlijk een andere vraag.
Oud 21 maart 2013, 08:45   #9
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Sexuele gevoelens hebben voor kinderen is geen misdaad. Die kinderen misbruiken is dat wel.
Pedofielen kunnen best eerbare burgers zijn.

Voorbeeld

Die boete vond ik overdreven.
Oud 21 maart 2013, 10:39   #10
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, een leeftijdsgrens opleggen voor wat dan ook is absurd.

En je maakt de fout te denken dat er binnen betere milieus geen misbruiken gebeuren. Het mooiste voorbeeld hiervan is juist de RKK. Dit zijn hoog geschoolde mensen met een behoorlijk inkomen die veel aanzien hadden.
Als je dan even gaat grasduinen tussen de bekende pedofielgevallen, dan kom je meer gevallen tegen binnen de betere milieus dan binnen de achterlijke milieus in Europa.

Pedofilie is trouwens gedefineerd, het is het begrip rond sexuele handelingen hebben met kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.
Volgens die definitie is het dus geen pedofilie om sex te hebben met een 15 jarige. Of het moreel en maatschappelijk aanvaarbaar is, is natuurlijk een andere vraag.
Je hebt niet alles begrepen wat ik heb geschreven. Ik had het over het milieu van de kinderen, niet van de misbruikers. Je definitie is fout en de genoemde leeftijd is in strijd met je eerste zin.
Oud 21 maart 2013, 10:53   #11
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pedofilie is op zich een neutraal begrip dat niet eens nauwkeurig gedefinieerd kan worden.
en dit soort semantische trukken dient uiteindelijk om seks met 9jarigen goed te keuren/minimaliseren/goed te parten/minder erg voor te stellen als het is/...

geslachtsrijp is een duidelijk gedefinieerd criterium
dat die van kind tot kind scheelt doet er niet toe (en daarom legt men de minimumleeftijden een paar jaar hoger).

wie seks met kinderen wil is ziek, wie seks met kinderen heeft een misdadiger.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 11:07   #12
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en dit soort semantische trukken dient uiteindelijk om seks met 9jarigen goed te keuren/minimaliseren/goed te parten/minder erg voor te stellen als het is/...

geslachtsrijp is een duidelijk gedefinieerd criterium
dat die van kind tot kind scheelt doet er niet toe (en daarom legt men de minimumleeftijden een paar jaar hoger).

wie seks met kinderen wil is ziek, wie seks met kinderen heeft een misdadiger.
De wetgeving is gelukkig beter gestructureerd en geformuleerd dan wat u hier allemaal in elkaar weeft.
Oud 21 maart 2013, 11:18   #13
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De wetgeving is gelukkig beter gestructureerd en geformuleerd dan wat u hier allemaal in elkaar weeft.
Ach, daar zijn ook wel gaten in te vinden, wat doe je met ouders die hun dochter de clitoris laten uitsnijden? Wettelijk is dat verkrachting en verminking maar van de duizenden gevallen niet 1 klacht of veroordeling, het is nochtans makkelijk te bewijzen. Dan een importee die uitgehuwd is aan haar 12 jaar, haar man moet ook de bak in maar dat gebeurd dus ook nooit. Een vlaming die daarentegen in het buitenland met 12-jarigen het bed deelt kan hier wel vervolgd worden, uiteraard.

Dan minderjarige dochters die verdwijnen naar het 'thuisland' om te huwen en jaren later terugkeren met boelekes en een Belgisch genationaliseerde man. Allemaal onbestrafte pedofilie onder het mom van cultuur.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 maart 2013 om 11:18.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 19:11   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is pedo-sexualiteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be