Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 15:25   #1
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard Taalgebruik bij Bubbers

Het valt me vandaag sterk op dat Patriot!, een der Bubbers, het zeer moeilijk krijgt om het briesen te onderdrukken. Of hij kan het al niet meer.

Hij gaat bijna schelden en is kortaf. Onder andere omdat hij het niet kan begrijpen dat Bourgeois media krijgt toegewezen. Hij kan er gewoon niet tegen en laat z'n woede blijken.

Dan zijn wij toch beschaafder... meestal Dat zal aan de volksverheffing van vroeger liggen zeker, die de Vlaamsgezinden hadden?
Tijd om de Belgicistjes her op te voeden?
Burry is offline  
Oud 22 juli 2004, 15:53   #2
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Tijd om de Belgicistjes her op te voeden?
pffff, voor die 7 man...
Oud 23 juli 2004, 14:02   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
pffff, voor die 7 man...

Terzijde, sommige vlaams nationalisten hebben dat ook hoor.
Oud 26 juli 2004, 21:26   #4
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Het is niet nodig hen op te voeden. Ze worden door ons Vlaams nationalisten met de neus op de feiten gedrukt. Nu zijn ze nog in de ontkenningsfase maar laat ons hopen dat we hen zo snel mogelijk kunnen doen beginnen met de genezing van hun wereldvreemdheid...
Tiger777 is offline  
Oud 26 juli 2004, 21:52   #5
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Het is niet nodig hen op te voeden. Ze worden door ons Vlaams nationalisten met de neus op de feiten gedrukt. Nu zijn ze nog in de ontkenningsfase maar laat ons hopen dat we hen zo snel mogelijk kunnen doen beginnen met de genezing van hun wereldvreemdheid...
Indd het enige wat mij nog het meeste stoort aan de bubbers is dat ze plezier beleven aan de verdeeldheid binnen de vlaams-nationalisten...

Laatst gewijzigd door Cyperken : 26 juli 2004 om 21:53.
Cyperken is offline  
Oud 27 juli 2004, 08:52   #6
Piet Hein
Minister

Standaard

Tegen zijn die manen van de BLUB ook heel arrogant
Piet Hein is offline  
Oud 27 juli 2004, 10:54   #7
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Tegen zijn die manen van de BLUB ook heel arrogant
Dat zijn de laatste stuiptrekkingen
Oud 27 juli 2004, 11:24   #8
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Schelden komt voort uit onmacht, maw we zijn goed bezig.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 27 juli 2004, 11:25   #9
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

ook al zeggen de bubbers van nie
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 27 juli 2004, 12:00   #10
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
ook al zeggen de bubbers van nie
tuurlijk niet, volgens de BUB'ers voelen maar weinige Nederlandssprekende Belgen zich in meerdere of mindere mate Vlaming
Tiger777 is offline  
Oud 27 juli 2004, 14:17   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Indd het enige wat mij nog het meeste stoort aan de bubbers is dat ze plezier beleven aan de verdeeldheid binnen de vlaams-nationalisten...
Toch even een paar idee fixen rond die verdeeldheid uit de wereld helpen.

Wat de Vlaamse kwestie betreft, dus wat specifiek op de vlaamse eisen slaat (bhv, taalkwestie, ...) IS er geen verdeeldheid voor zover ik kan zien. Alle vlaams nationalisten van links tot rechts steunen deze eisen ten volle.

Wat de concrete invulling betreft van hoe de (hopelijk zo snel mogelijk komende) vlaamse staat betreft, is inderdaad onenigheid. En is dat een slechte zaak?
NEE! Wat ze ons vlaamsgezinden niet onder de neus kunnen wrijven is dat we allemaal fascisten en nazis zijn, want als dat wel zo was had ik om te beginnen mijn huidig onderschrift al niet. Wij zijn geen sekte van hersenloze volgelingen die allemaal dezelfde dogmas aanhangen, integendeel, in de vlaamse beweging wordt er volop gediscussieerd, gedebateerd en nagedacht. De vlaamse beweging is pluralistisch in die zin dat er 101 ideeën bestaan over wat te doen met het onafhankelijke vlaanderen, en dat is geen zwakte, dat is net een bewijs van het feit dat de vlaamse beweging leeft en evolueert.

Met andere woorden, die 'verdeeldheid' is een kracht.
Oud 27 juli 2004, 15:16   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Slecht taalgebruik en briesen is iets dat we in beide "kampen" zien. Ik lees ook vaak genoeg berichtjes van Flaminganten waar ik dan bijna plaatsvervangende schaamte voor krijg. En ja, soms typ ik zelf ook wel eens iets waarvan ik dan achteraf bedenk dat ik het misschien anders (of helemaal niet) had moeten plaatsen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 juli 2004, 15:21   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Slecht taalgebruik en briesen is iets dat we in beide "kampen" zien. Ik lees ook vaak genoeg berichtjes van Flaminganten waar ik dan bijna plaatsvervangende schaamte voor krijg. En ja, soms typ ik zelf ook wel eens iets waarvan ik dan achteraf bedenk dat ik het misschien anders (of helemaal niet) had moeten plaatsen...
tip: de 'wijzigen' knop
Oud 27 juli 2004, 15:36   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
tip: de 'wijzigen' knop
Soms gebruik ik die wel eens, maar alleen vlak nadat ik mijn berichtje geplaatst heb. Als je al een half uur verder bent, laat ik het liever zo.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 juli 2004, 17:36   #15
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Feit is dat de BUB'ers zich in het nauw gedreven worden en daarom meer en meer in laag bij de grondse opmerkingen vervallen
Tiger777 is offline  
Oud 28 juli 2004, 15:19   #16
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Toch even een paar idee fixen rond die verdeeldheid uit de wereld helpen.

Wat de Vlaamse kwestie betreft, dus wat specifiek op de vlaamse eisen slaat (bhv, taalkwestie, ...) IS er geen verdeeldheid voor zover ik kan zien. Alle vlaams nationalisten van links tot rechts steunen deze eisen ten volle.

Wat de concrete invulling betreft van hoe de (hopelijk zo snel mogelijk komende) vlaamse staat betreft, is inderdaad onenigheid. En is dat een slechte zaak?
NEE! Wat ze ons vlaamsgezinden niet onder de neus kunnen wrijven is dat we allemaal fascisten en nazis zijn, want als dat wel zo was had ik om te beginnen mijn huidig onderschrift al niet. Wij zijn geen sekte van hersenloze volgelingen die allemaal dezelfde dogmas aanhangen, integendeel, in de vlaamse beweging wordt er volop gediscussieerd, gedebateerd en nagedacht. De vlaamse beweging is pluralistisch in die zin dat er 101 ideeën bestaan over wat te doen met het onafhankelijke vlaanderen, en dat is geen zwakte, dat is net een bewijs van het feit dat de vlaamse beweging leeft en evolueert.

Met andere woorden, die 'verdeeldheid' is een kracht.
In grote lijnen mee akkoord. Ik vind het dan ook dom een Zorroaster zich uit frustratie bezig houdt met bv. Voorpost te kleineren.
Ik ben het bijvoorbeeld ook niet akkoord met uw visie, maar we hebben een gezamenlijk hoger doel, en dat telt!
Oud 29 juli 2004, 11:15   #17
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Maar hoe komt het dan dat het Vlaams-Nationalisme vaak een racistische ondertoon krijgt? Laat ons het simpel houden -zonder jeugdbewegingen te kleineren-, waarom dwepen de 'gabbertjes' van vandaag vaak met dat Vlaams nationalisme? Bij hun gaat racisme gepaard met Vlaams nationalisme. Maar waarom denken "de mensen" dat Vlaams nationalisme steeds gewelddadig of racistisch is?
Tiger777 is offline  
Oud 29 juli 2004, 11:45   #18
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Maar hoe komt het dan dat het Vlaams-Nationalisme vaak een racistische ondertoon krijgt? Laat ons het simpel houden -zonder jeugdbewegingen te kleineren-, waarom dwepen de 'gabbertjes' van vandaag vaak met dat Vlaams nationalisme? Bij hun gaat racisme gepaard met Vlaams nationalisme. Maar waarom denken "de mensen" dat Vlaams nationalisme steeds gewelddadig of racistisch is?
Ja...ik vind het erg om te moeten toegeven maar de grootste rascisten van dit land stemmen nog steeds op het vlaams blok - er is echter ook geen bekend alternatief voor hen - en de partij's grote troef is vlaamse onafhankelijkheid, al sinds 1978. Dus de vergelijking is snel gemaakt denk je niet?
Cyperken is offline  
Oud 29 juli 2004, 12:23   #19
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Beste Cyperken, dit is het Vlaams-nationalistisch forum. Zou het soms mogelijk zijn die 3 kleurige ***vlag te verwijderen? Dank bij voorbaat.
jOOSt is offline  
Oud 29 juli 2004, 12:31   #20
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Beste Cyperken, dit is het Vlaams-nationalistisch forum. Zou het soms mogelijk zijn die 3 kleurige ***vlag te verwijderen? Dank bij voorbaat.
Beste Willem de Spreker, de 3-kleurige vlag is een onderdeel van de gehele signature die een ludieke weergave moet voorstellen van dit forum. Zoals je kan zien pronkt de vlaamse leeuw ook.

Ten tweede, als je op mijn openbaar profiel kijkt kan je zien dat ik geen belgiscist ben.

Ten derde, de debatgroepen zijn bij mijn weten nog steeds toegankelijk voor iedereen, zolang men de regels maar respecteerd.
Cyperken is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be