![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() BRON: Het Laatste Nieuws
De tiende verjaardag van het begin van de oorlog in Irak smaakt erg bitter. Ook bij de duizenden slachtoffers tussen de Amerikaanse soldaten. De zwaargewonde Irakveteraan Tomas Young, die het einde van zijn leven ziet naderen, schreef een emotionele afscheidsbrief waarin hij George Bush en Dick Cheney "laffe moordenaars" noemt. De toen 24-jarige Tomas Young uit Kansas City raakte in 2004 verlamd in Irak bij een opstand in Sadr in het noorden van Bagdad. Twee kogels uit een kalasjnikov troffen zijn ruggengraat en zijn knie. Hij zou nooit meer kunnen stappen. Na talloze opnames in het ziekenhuis wacht hij nu in een verpleeghuis voor terminale patiënten op de voltrekking van zijn euthanasiewens. "Ik wil het zo en niet met de klassieke zelfmoord, zodat er plaats is om afscheid te nemen", zegt hij daarover. Tomas Young is in de VS een bekende veteraan omdat hij al jaren de oorlog in Irak zwaar bekritiseert en nu in zijn brief bestempelt als "onwettig volgens de internationale wetgeving" en als "de grootste strategische blunder in de Amerikaanse geschiedenis". Zijn afscheidsbrief - met duidelijk diepe politieke inslag - werd online gepubliceerd op truthdig.com. Young roept er de toenmalige president George Bush en vicepresident Dick Cheney in op "de morele moed te vinden om in te zien wat jullie mij en zovele anderen hebben aangedaan". "Jullie mogen dan wel een proces ontlopen maar in onze ogen zijn jullie schuldig aan buitensporige oorlogsmisdaden, aan plundering en, tenslotte, aan moord, inclusief de moord op duizenden jonge Amerikanen - mijn collega-veteranen - wier toekomst jullie stalen." En verder luidt het: "Jullie lafheid en egoïsme ontstonden jaren geleden al. Jullie waren niet bereid zelf jullie leven te riskeren voor onze natie, maar stuurden honderdduizenden jonge mannen en vrouwen die werden opgeofferd in een zinloze oorlog. Jullie dachten er niet langer over na dan bij het beslissen om de vuilzakken buiten te zetten." De aangrijpende afscheidsbrief van Tomas Young is onderwerp van discussie over de plas. Zeker de onderstaande paragraaf in de brief van de ex-militair is aanleiding tot discussie: "Ik zou deze brief niet schrijven als ik gewond was geraakt in een gevecht in Afghanistan tegen de troepen die de aanslagen van 9/11 op hun geweten hebben. Was ik daar gewond geraakt dan zou ik mij nog altijd ellendig voelen door mijn fysieke toestand en mijn nakende dood, maar ik zou op zijn minst gerustgesteld zijn door de wetenschap dat mijn verwondingen een gevolg waren van mijn eigen beslissing om het land dat ik liefheb te verdedigen. Ik zou niet in mijn bed moeten liggen met een lichaam vol pijnstillers en een leven dat wegebt, denkend aan de honderdduizenden mensen, onder wie kinderen en ikzelf, die door jullie opgeofferd werden voor nauwelijks meer dan de hebzucht van oliebedrijven, jullie combines met oliesjeiks in Saudi-Arabië, en jullie krankzinnige imperiumvisies." De USA is altijd al een land geweest dat z'n oorlogsveteranen uitspuwt eens ze terug komen van de strijd. Dan zijn ze nog slechts een last die kosten in plaats van opbrengen. Het aantal veteranen dat uit dank voor hun offers aan de 'stars and stripes' mogen aanschuiven aan de volkskeukens en gratis voedselbedelingen is zeer omvangrijk. De imperialistische aanval op Irak was gebaseerd op zuivere leugens: de zogenaamde aanwezigheid van massavernietigingswapens. Die zijn nooit gevonden, om de eenvoudige reden dat ze niet bestonden. Net zoals de USA destijds de Vietnam-oorlog startte op basis van leugens (het Golf van Tonkin-incident). Nooit werden de USA voor dergelijk wansmakelijk gedrag gestraft door de VN of de internationale gemeenschap. Down with the USA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2013 om 22:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() cheney is al 5 jaar koud , degene die je laatst op tv zag is een dubbelganger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt gij het gedaan ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2013 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ik maak geen dubbelgangers
men houdt zijn dood stil om de HallayBurton-aandelen op peil te houden |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren op CNN,bij Amanpour (die altijd al een sceptische journaliste was,....in tegenstelling tot menig van haar collega's) werd het proces gemaakt.
Nog even werd omtrent de toenmalige VS- en Britse regeringen gesproken,regeringen waarvan we ondertussen weten dat het niet minder dan een bende leugenaars waren(zelfs Kelt geloofde aanvankelijk de basispremisse om Irak aan te vallen),maar vooral van de verzamelde "Westerse" pers, die op cruciale momenten, en massaal, haar job "vergat" te doen.... De legers van de leugenaars vielen het land van de schoft binnen en men maakte ons wijs dat er iets moois zou uit komen. ....de vreemde troepen zijn grotendeels weg uit Irak,maar de mensen slaan elkaar lustig verder de kop in,in Irak.... resultaat! Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2013 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat wist Bush Jr van te voren.
Zijn vader die Golf 1 begon werd geadviseerd om het bij Kuweit te houden en niet verder op te rukken ondanks herhaaldelijk aandringen van Schwarzkopf. De reden hiervoor was dat - zo wist men alreeds in Washington - Irak dan in een ultieme burgeroorlog verzeild zou raken. En wat doet godvergeten klojo Jr? Juist! En dan nog wel met leugens. Als een supergangsta heeft Bush Jr met zijn rotgenoten Rumsfeld, Cheney en de hele gansta bende een land overvallen op kosten van de belastingbetaler. Als er een club is die de doodstraf heeft verdiend is het deze club wel (met nog een paar toevoegingen zoals Condo Rice).
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toch straf dat dat allemaal kan he? Maar tja... 't zal wel eens beteren zeker? Mijn vader zei me onlangs eens iets verontrustends; "waarschijnlijk dacht de gewone man -tijdens het overpeinzen van heel de wantoestand- 200jaar geleden ook : ''t zal wel eens beteren'. En we blijven wij dat denken he!?"
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dat weten we (nog) niet.
Er staat een aanval op Iran op de agenda. Olalabama, de Luo black, onderneemt een verkenningstocht. In zijn kielzog zeulen de militaire adviseurs die zullen kijken wat haalbaar is. De Joden en wapenindustrie lopen hand in hand. De Joodse bankiers, historische fiananciers van alle conflicten op deze wereld, zullen hun geldkranen opendraaien voor een aanval op Iran. We zullen afwachten. Tegenhouden is een utopie.
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vrees voor oude wijn in nieuwe vaten.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien toch waarom wij,forumposters ,en het journaille, geen toppolitici worden en mensen als Obama wel...
Wat hebben we namelijk geleerd de laatste dagen naar aanleiding van het bezoek van de VS-president aan het Midden Oosten? Wel,dat het grootste probleem,vanuit VS-standpunt ,NIET de Palestijnse situatie is (er is niks fundamenteels gewijzigd,de Palestijnen zijn uitgespogen door de Arabische wereld,Israel doet min of meer wat het wil ivm land inpikken,en er zullen ongetwijfeld nog wat bommen ontploffen en raketten landen....... ![]() Het grootste probleem,vanuit VS-standpunt,is dat Turkije en Israel,twee hoekstenen in de Levant,al een tijdje niet zo goed meer overeenkomen....en,erger nog,elkaar begonnen te pesten. Met de excuses van Israel aan Turkije omtrent de dood van enkele Turkse staatsburgers na een aktie van de Israelische Marine enkele jaren geleden is een eerste stap gezet.Toegeven dat je een fout gemaakt hebt is in de haantjespolitiek van het MO een zwaarwichtige gebeurtenis. De VS werkt onverdroten aan HAAR belangen,omdat ze een diep uitgedachte politiek heeft en een lange termijn lijn heeft.Een vriend in de Bosporus en een kleine maar harde vuist op de Oostkust van de Middellandse Zee passen daar blijkbaar in. De EU heeft misschien ook ergens een diep uitgedachte politiek op lange termijn,maar die blijft in het verborgene.We zien hoogstens wat sentimenteel geleuter en dat madammeke Ashton zal zeker niks toevoegen.(MAG zeker niks toevoegen) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 maart 2013 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Langs de grote lijnen bezien zal dat wel zo zijn, Kelt. En nee, ik geloof niet dat de Groep Eurokloten een lange termijn visie heeft. Ik denk zelfs niet eens een korte termijn visie want voor hen is het een kwestie van dag tot dag te zien overleven.
De grote groep ontevredenen wordt sterker en sterker. Het aantreden van Hollande heeft Frankrijk in een floers van contramine gebracht en er gaan zelfs geruchten dat Frankrijk plannen heeft de EU te verlaten. Goed, het gerucht komt uit de hoek van Martine Le Pen, daar niet van, maar alleen de gedachte al dat Frankrijk het zelfs maar zal overwegen betekent min of meer dat men wegen zoekt het zinkende EU schip te verlaten. We weten inmiddels dat spaargeld niet meer veilig is. We weten inmiddels dat de Duitse overheid alle data scant en in bezit heeft van de mobiele internetrekening van haar burgers. Wachtwoorden, pin- en pukcodes. Zo kan een Duitser 's morgens wakker worden en ontdekken dat zijn bankrekening is leeggehaald. Door wie, ja door wie? (Lees: DWN, ZonBron gaf de link) We weten inmiddels dat de Groep Eurokloten frauderende banken de hand boven het hoofd houdt. Cyprus bewijst dat eens te meer, de houding van de EU is binnenboord houden die handel en die van het IMF is overboord met die handel. De houding van Christine Lagarde is contra Cyprus. Om de haverklap legt ze nieuwe eisen neer want wat ze ondermeer eist is dat de Cyprioten de 6 miljard die als eigen inbreng wordt vereist, vooraf op tafel moet worden gelegd. Want, IMF, heeft met Griekenland continentaal al enige ervaring opgedaan in het nakomen van afspraken/overeenkomsten. Het blijkt nu dat geen enkele bank het predicaat betrouwbaar heeft, de ratingbureau's zijn derhalve volledige lachertjes. Bankfalen begint een dagelijks begrip te worden. Een beetje off topic, de laatste alinea's maar wat ik wil zeggen is dat in plaats van een versterking, de EU en de munteenheid voor een totale ontreddering hebben gezorgd. Straks, als de beerput van Brussel open moet, dan zal de stank niet te harden zijn. Wat er dan zal ontstaan is een complete chaos tenzij men nu alvast maatregelen neemt om die te voorkomen bij het verlaten van de Unie. Het is wellicht daarom dat de VS wil dat Turkije de EU ingesluisd wordt, tegen alle wil van de EU burgers in.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 24 maart 2013 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel Duitse soldaten die in '45 verlamd en/of zwaar gewond achterbleven, zullen Hitler en C° ook wel laffe moordenaars genoemd hebben (en terecht, uiteraard - Geef hen eens ongelijk)
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 24 maart 2013 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |