![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Welke energieleverancies heb je? | |||
City Power |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
EBEM |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Ecopower |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Electrabel |
![]() ![]() ![]() |
11 | 50,00% |
Essent |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Intergas Levering |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Luminus |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Nuon |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Wase Wind |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Lampiris |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben onlangs overgeschakeld van Electrabel naar Luminus. Een collega verklaarde me gek en vertelde dat Luminus, net als Nuon, een extreem agressieve manier van klantenwerving heeft. Men zou zelfs facturen opsturen na een telefoontje waarbij enkel vrijblijvende informatie beloofd werd.
Wat klopt hier van? Bij welke leverancier ben jij en ben je tevreden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je informatie wil zou ik die via hun site zoeken en niet via de telefoon.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf bij electrabel zo lang de zaken niet duidelijk zijn.
Tot nu toe zijn het nog teveel bedrijfjes die klanten werven op allerlei manieren en dan doorverkopen, overnames doen en voor je het weet zit je bij een bedrijf met een maatschappelijke zetel ergens in de bossen van nigeria. Volgens mij is het nog 10 jaar te vroeg. Kan mis zijn natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() is er geen bescherming tegen dit soort praktijken? (en ik ben niet dom, ik weet ook wel dat je ze moeilijk kan aanklagen, maar toch...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik was onlangs op een vergadering van een wergroep energie van het armennetwerk
daar werd verteld dat luminus soms verkopers van deur tot deur stuurt en de mensen wijsmaakt dat ze binnenkort door electrabel zullen worden buiiten gesmeten. Omdat electrabel er in hun regio gewoon mee zou stoppen. Zo proberen ze de mensen dan te overhalen om snel te veranderen omdat ze anders het risico zouden lopen om een paar dagen of een tijdje geheel zonder electriek te zitten. Er werd in die werkgroep bij gezegd dat freya v den boscche één en al luisterend oor is voor dergelijke klachten maar dat het probleem is dat slechts weinig slachtoffers van deze agressieve verkoopstechnieken melding maken. Bij deze dus ook nog eens een oproep om dat indien u zoiets tegenkomt zeker toch te doen. persoonlijk denk ik dat het wel nog beter is om zo n verkoper gewoon zonder boe of ba direct op zijn bek te slaan - moet maar een eerllijke job zoeken immers - maar ja wie ben ik hier dus toch de link naar de site v freya http://www.freyaweb.be/index.php?b=consumentenzaken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 januari 2006 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik ben klant bij city power en bij Nuon. Bij Nuon loop ik een maand achter met mijn betalingen door hun schuld. Voorheen moest ik telkens betalen voor de maand die voorbij was tot ze op een bepaald moment hun systeem veranderden en de klanten moesten betalen voor de maand die komt. Bijgevolg kreeg ik een aantal maanden geleden twee rekeningen van 75 euro in mijn bus. Ik heb contact opgenomen met Nuon en hen gezged dat ik onmogelijk die twee rekeningen op één maand tijd kon betalen. Maar dat is natuurlijk hun zorg niet. Sindsdien loop ik altijd een maand achter met mijn betaling en betaal ik elke maand 5 euro extra aan herinneringskosten.
![]() Dat zal zo blijven tot ik eens het geluk heb om twee rekeningen ineens te kunnen betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja dat is waar ,dus Federator ik hoop dat je meer geluk hebt als ik. Ik hoop dat er nu wat mensen van Luminus mee lezen, en dat ze bereid zijn de kleine man in de straat niet zo in zak te zetten.
Laatst gewijzigd door tony46 : 29 januari 2006 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat je vooral problemen kan krijgen als je zou veranderen van leverancier. Dat stemt me niet echt gelukkig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een federale ombudsdienst voor energie za 14/01/06 - Er komt een federale ombudsdienst voor energie. Dat heeft de regering beslist. De mensen zullen er vanaf de tweede helft van het jaar terechtkunnen met hun klachten over energiemaatschappijen. De organisatie Welzijnszorg noemt dat rijkelijk laat. Er bestaat een budget en de gewesten zijn het al een tijdje eens over de oprichting. Minister van Energie Marc Verwilghen (VLD) had de ombudsdienst beloofd tegen 1 januari. Bij de overstap naar een andere elektriciteitsleverancier ervaart de helft van de klanten nog altijd problemen, blijkt uit een onderzoek van de VREG, de instantie die de vrijgemaakte energiemarkt in Vlaanderen controleert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nog even dit,ik vind dit een heel mooie maatschappelijke discutie, eindelijk dat er mensen zijn zoals Federator die dat ter discutie brengen !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben overigens klant van Luminus en heb geen enkel probleem. Maar ik zie het absoluut niet zitten om te veranderen van leverancier omdat de problemen gegarandeerd gaan beginnen....,en niet door de schuld van Luminus alleen.... (het is hier om de haverklap spel en sport met mensen die overstappen naar Nuon overigens) De communicatie tussen de "techniekers" (diegene die effectief zorgt dat de e- en de g bij u thuis komen,en de metingen verzorgt) en de "leveranciers" is een puinhoop..... Met andere woorden,de vrije markt is NIET van toepassing voor de gewone gebruiker zolang die beperkende contract-valkuilen(maanden vooraf opzeggen en andere zever...) en de gegevensoverdracht tussen de partijen niet foutloos verloopt..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Als ik 1 goede raad mag geven, heb geen schrik om een eventuele overstap naar een andere leverancier te nemen. Je moet alleen goed opletten met wie en hoe je dit doet.
Ik ben zelf verkoper/vertegenwoordiger van Luminus,nu wel niet meer rechtssreeks, en weet ondertussen ook dat er inderdaad piratenonder ons in het vak rondlopen. Die maken het voor de eerlijke verkopers,waaronder ik,het er niet gemakkelijker op. Ik heb evenwel ook voor Luminus zelf gewerkt en kan je vertellen dat er van bovenaf ook een grote druk is om contracten te verkopen anders ben je gewoon je job kwijt. En dan kan ik er misschien,het valt nog niet goed te praten, inkomen dat sommige verkopers gewoon maar hun contracten willen binnenhalen op eender welke manier. Dus laat je gewoon niet vangen, maar probeer vertegenwoordigers wel een kans te geven. Er zijn er nog die jullie met raad en daad willen bijstaan en er zijn om jullie ECHT te helpen. Mvg |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan elk jaar je contract opzeggen, en veranderen van leverancier. Een muisklik volstaat.
Je kan via mijn mijnenergie.be maandelijks ene prijsvergelijk krijgen, op basis van je recent verbruik. Makkelijker kan niet, voor wie z'n eigen verbruik betaalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Smerige praktijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat versta je onder kwetsbare groepen ? Als ik je redenering volg zijn dat oudere mensen die volgens u per definitie niet meer instaat zijn te rekenen. Een nogal simplistische onderschattende vooringenomen redenering. Kwetsbare groepen bestaan uit mensen die de reguliere prijs niet meer kunnen betalen. Dit heeft niets met leeftijd te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Xenophon staat onder hoogspanning blijkbaar.
![]() |
![]() |
![]() |