![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() artikel
![]() Citaat:
Niet zo lang geleden had ik het daar al met iemand over en die lachte mij toen nog uit omdat ik zei: Ok, prachtige techniek die 3D printers MAAR (<- de eeuwige maar) die toestellen zouden ook wel eens voor bepaalde andere zaken kunnen gebruikt worden, zaken die niet echt door de beugel kunnen en ziehier een voorbeeld daarvan in het bewuste artikel/filmpje. ![]() Een spijtige zaak weeral dat er zo van die dingen gebeuren, of idioten die zich met zo iets gaan bezighouden, want ik ben een fervent fan van techniek en vooruitgang als die of dat, gebruikt worden waarvoor ze dienen, en in die taak ook nuttig zijn en een goede bijdrage kunnen leveren tot wat dan ook waar ze voor staan. Hoor ik daar nu niet eensklaps éne zekere Urbanus van Anus zingen van: De wereld is op zeep er gebeuren rare dingen rondom mij? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals met veel dingen is het gebruik dat men van iets maakt gevaarlijk en niet het ding zelf. Er wordt tegenwoordig zelfs geëxperimenteerd met 3D-printing van menselijke organen waardoor er binnen enkele decennia geen donors meer nodig zullen zijn om ruilorganen te hebben.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier maanden geleden al melding van gemaakt.
Je kunt volledige wapens downloaden en afprinten met 3D printers. Hier kun je pistolen tot machinegeweren downloaden: http://defcad.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk werktuig kan een wapen zijn.
Die vuurstenen kei werd al snel een hulpmiddel om schedels mee te kraken. Het is de mens die het doet, niet het voorwerp.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijns inziens zal dit een positieve invloed hebben op de huidige wapenwet.
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Nu nog printbare WMD's en ieder individu kan op zijn eentje d wereld om zeep helpen ...
Wat zeg ik ? Iedere peuter van 3 ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komt uiteindelijk op het zelfde neer als een kogel met buskruid Laatst gewijzigd door giserke : 7 mei 2013 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het printen is wel polymeer...een polymeren kogel zal niet zo snel iemand doden. Dichtheid is te laag (en de energie dus ook).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GAS-boetes.
Groetjes, BDW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Ietwat oud nieuws, maar dat is een geweldige ontwikkeling. Dat de Staat het maar uitzweet.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het betreft de lower-recievers, die volgens de Amerikaanse wapenwet het 'wapen' zijn, en andere onderdelen. Maar voor de meeste pistolen en machinegeweren heb je wel degelijk metalen componenten nodig (loop, vuurpin, veer, ...). Nog geen week geleden is wel het eerste prototype volledig polymeren pistool van de printer gerold. (De makers steken er wel een stuk metaal in om het detecteerbaar te houden, volgens de wet). Meer als een aantal schoten zou je er echter niet uitkrijgen. Maar toch, een prachtige stap in de goede richting.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 mei 2013 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die optie was er al sinds de de eerste bacterie een ziekte kon verwekken.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op't moment is het al prima mogelijk een mechanisch sterk voorwerp te printen dat een stiletto of anders een ploertendoder kan genoemd worden. Dan is de krachtbron de arm van de persoon die het voorwerp tot wapen maakt
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs silex is een stuk lichter dan de meeste gemakkelijk te winnen metalen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stiletto is een knipmes met slot zodat het mes blokkeert op het handvat. (niet te verwarren met springmessen of springmessen waar het mes wegvliegt) Ploertendoder is een handvat waar een veer uitschuift met een loden (of gummi) bol op het uiteinde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |