![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() di 03/08/04 - België is door Amnesty International op de vingers getikt op basis van een rapport van het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties.
Volgens dat comité gaan de overheden in ons land bij een aantal praktijken over de schreef. Het gaat dan onder meer over de overbevolking in de gevangenissen, over de uitwijzing van asielzoekers en over overdreven geweld bij arrestaties. ![]() ![]() Het comité vraagt zich onder meer af waarom arrestanten in de eerste uren na hun aanhouding geen arts te zien krijgen. Ook het feit dat arrestanten niet altijd onmiddellijk hun familie kunnen contacteren, is volgens het comité niet zoals het hoort. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Criminele mensen hebben het recht op een arts, en vooral ook op een telefoon. En als dat langer als een paar uur duurt voor de criminelen die arts en die telefoon krijgen, dan zijn hun mensenrechten geschonden tot op het punt dat het comite zich daarmee moet gaan bezighouden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In conclusie vind ik dat Amnesty zijn doel ver voorbij is gegaan met een overdreven populistisch rapport dat duidelijk geschreven is naar het oor van de sponsors van deze NGO. Jammer, want Amnesty is ooit mooi begonnen.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Amnesty vraagt een hard optreden tegen de mensenhandel ?
En volgend jaar gaat amnesty een rapport opstellen dat mensenhandelaars niet rap genoeg nen dokter te zien krijgen, of nen telefoon.... Ik had gedacht dat AI van leer zou trekken tegen overheidsorganisaties die processen aanspannen tegen oppositiepartijen of zo...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() t'schijnt als ge in Turkije of in Marokko in den bak beland dat ze direct ne chirurg laten komen om uw t'onderzoeken (volledig gratis) en in plaats van nen telefoon krijgt ge daar direct ne "laptop mét internetaansluiting" om naar uwen advocaat te kunnen mailen....... hier in ons land echter krijgt ge enkel maar een cel met nen TV, een toilet, een wasbak, centrale verwarming, radiodistributie, en goed gezond eten....... t'ja sé t'moest ervan komen hé !!!!
![]() |
#5 |
|
![]() Wat een nonsens.
Ik vraag mij af welke apen daar wel niet zitten in Amnesty International. De gevangenissen hier zijn een hotel vergeleken met de rest van de wereld.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat jongeren in ons land op ongrondwettelijke wijze in een jeugdgevangenis kunnen worden gestopt, staat niet in het lijstje van AI. Lijstje is dus niet volledig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Dat Vlamingen in dit land ongrondwettelijk ondervertegenwoordigd zijn, wordt er ook eventjes niet in vermeld. Nochtans is deze achterstelling in het burgerrecht ook een manifeste schending van het gelijkheidsbeginsel.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze straks nog eens in 't midden van de nacht aan mijn garagepoort staan te morrelen, dan zal ik amnesty bellen voor hulp.
En als ze niet op tijd hier zijn, maar de daders laten een telefoonnummer achter, dan zal ik zelf wel bellen naar hun familie, dat hun zoektocht succesvol was bij mij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 't Is de laatste zin die 't doet.
![]() |
![]() |
#10 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oei, dat zijn geen politiek correcte antwoorden. Daar mogen we met andere woorden zelfs niet aan denken ! Ze zouden zich beter afvragen waarom vele slachtoffers de eerste uren na hun aanranding geen arts te zien krijgen, en waarom de slachtoffers niet altijd onmiddellijk iemand uit hun directe omgeving kunnen contacteren. AI is een organisatie die zich meer bekommert om het wel en wee van de daders, dan om de eigenlijke slachtoffers. Gewoon triestig.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dixit Johan Vande Lanotte. And I second that.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Amnesty International is niets anders dan een ideologische stoorzender. Het zou erg zijn indien men van AI geen slechte punten zou krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() er is gewoon geen enkel land ter wereld dat de mensenrechten niet schendt. wa een soep ist nie geweest toen bekend werd da peking mee deed voor de olympische spelen? zou daar al veel veranderd zijn? i don't think so...
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties wrijft ons land ook aan dat de politie vaak net iets meer geweld gebruikt dan nodig bij een arrestatie, en soms zelfs veel meer dan nodig. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensenrechten zijn de nieuwe godsdienst. Aanvulling: Een godsdienst bloeit bij gratie van de hypocrisie. Of, in het beste geval, bij gratie van de goeie bedoelingen.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik hierover weet: de gelovigen van de milieugodsdienst zijn niet zelden ook gelovigen van de mensenrechtengodsdienst. Je hebt groen-rechts en je hebt stalinisten, maar leuk/dom-links is rood-groen.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 augustus 2004 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan moeten we afstappen van dat ideologisch gezwam omtrent mensenrechten die er geen zijn tot iedereen zijn basisrechten gegarandeerd zijn. Kwa milieu zitten we ondertussen al 50 jaar (Club van Rome) in de laatste 10 jaar vooraleer alle rampen van de wereld ons zullen treffen. Ge zou hopen dat de mensen het beginnen door te hebben.
![]() |
![]() |
#20 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. M.i. ben je nu niet consequent met eerdere posts aangaande omgaan met geweld in achterstandsbuurten. Citaat:
Citaat:
![]() |