Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 24 maart 2013, 18:35   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Assad doodgeschoten?

Het is nog koffiedik kijken, misschien zelfs gewoon een foutief gerucht. Maar er is wel degelijk veel te doen over de mogelijke dood van Assad. Hij zou zijn doodgeschoten door een Iraanse bodyguard ...

Lees zelf ...

Bron : Elsevier
Oud 24 maart 2013, 18:38   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is nog koffiedik kijken, misschien zelfs gewoon een foutief gerucht. Maar er is wel degelijk veel te doen over de mogelijke dood van Assad. Hij zou zijn doodgeschoten door een Iraanse bodyguard ...

Lees zelf ...

Bron : Elsevier
Canard
Couac
eno2 is offline  
Oud 24 maart 2013, 18:41   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Canard
Couac
Hoe weet u dat zo zeker?
Oud 24 maart 2013, 18:50   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Toch nog even een (oud)artikel van mijn onvolprezen idool Afshin Elian!

http://www.elsevier.nl/Algemeen/blog...SEVIER332876W/

Citaat:
Share on facebookShare on linkedinShare on twitter0Moet het Westen interveniëren in Syrië? De Amerikaanse Senator Johan McCain vindt van wel. Hij is pleitbezorger van militaire interventie in naam van menselijkheid.

Menselijkheid in de internationale politiek? Wat is dat precies? Als aan de senator lag, moest Amerika net als Groot-Brittannië en Frankrijk militair actief worden in Libië. Dus niet alleen in de lucht maar ook op de grond. Het zijn bizarre opvattingen!

Tsjetsjenië
Waar houdt de menselijkheid precies op? In Tsjetsjenië? En waarom in Tsjetsjenië? Omdat we geen nucleaire oorlog willen riskeren?

Als dit het geval is, dan is het begrip menselijkheid niet onbeperkt. Menselijkheid is in de internationale politiek een relatief begrip. Maar de senator presenteert het als een absoluut begrip. Dit is hypocriet. Dat weet de senator ook.

Realiteit
Politici moeten niet te vaak het begrip menselijkheid gaan gebruiken. Omdat dit begrip zich niet verdraagt met de politieke realiteit.

In de normale politieke realiteit gaat het niet om de mensheid maar om deze of andere mensen, om dit of dat land en om dit of dat volk. Alleen in uitzonderlijke situaties gaat de politiek louter om de menselijkheid.

Mozes
Politiek met een beroep op menselijkheid is uitzondering en geen regel. Wie de menselijkheid als regel wil zien, moet hij bij Mozes of Christus zijn, en niet bij presidenten, koningen of premiers.

De radicaliteit van het begrip menselijkheid verdraagt slechts het geloof als dragende grond.

Bewapenen
De senator wil een soort Charlie Wilson’s War in ieder islamitisch land. Wat was dat? Het opleiden, bewapenen en steunen van de Afghaanse Moejahedin in de oorlog tegen de Sovjet-Unie.

Zij noemden zich Jihadi. Osama Bin Laden, Aiman Al Zawahiri, de Taliban en alle andere topterroristen behoorden tot de Afghaanse Moejahedin. Charlie Wilson’s War kent één absolute regel: wie tegen mijn aartsvijand opneemt, is mijn vriend. Het islamitische terrorisme heeft bewezen dat dit een extreem gevaarlijke opvatting is.

Blogger
Ik heb al vaak als blogger (ik ben geen politicus, voor alle duidelijkheid) aandacht besteed aan humanitaire aspecten van de situatie in Syrië.

Toen de media het nog niet echt over Syrië hadden, heb ik getracht aandacht te vestigen op de inhumane toestand in het land. Ook heb ik geprobeerd de dubbele moraal bij de westerse media en de neomarxisten zoals de SP aan de kaak te stellen: wel hevig geëmotioneerd voor Gazastrook maar niet voor Homs.

Vreemd
Ook blijf ik het vreemd vinden dat de Nederlandse moslims zich voornamelijk verbonden voelen met de Palestijnen, maar niet met Syriërs, de inwoners van Bahrein en andere onderdrukte islamitische volkeren die door hun eigen islamitische heersers worden onderdrukt.

Waar geen oorlog woedt tegen de joden, hebben kennelijk de meeste moslims geen interesse in de toestand van de onderdrukte moslims.

Buikpijn
Ook heb ik me druk gemaakt over de internationale organisatie en het Westen bij het onder druk zetten van Syrië. Zelfs China krijgt nu buikpijn van de manier waarop Assad zijn eigen bevolking behandelt.

Maar hoe moet het verder met Syrië? Een Nederlandse dame van Syrische afkomst heeft mij onlangs uitvoerig ingelicht over de toestand in haar vaderland. Het was een ontroerend gesprek. Zij is een christelijke Syriër. Hala Naoum Nehme is een voorbeeldige immigrant: volledige integratie in de Nederlandse samenleving op eigen kracht. Zij maakt binnenkort haar tweede universitaire studierichting (economie) af. Terwijl zij pas sinds haar vijftiende in Nederland woont.

Interesse
Hala confronteerde mij met het feit dat niet alle Syrische soennieten achter de islamitische opstandelingen in Homs staan. Volgens haar hebben de media geen enkele interesse in de mening van de rest van Syrië.

Als alle soennieten tegen Assad waren, dan was het regime al lang ten val gebracht. Ook zouden wij volgens Hala niet of nauwelijks belangstelling hebben voor de existentiële en nogal reële angst van de Syrische christenen voor die islamitische opstandelingen.

Leuzen
Zij legde mij een paar fundamentalistische leuzen voor waaruit bleek dat de onderdrukte inwoners van Homs van mening zijn dat de christenen uit Syrië moeten worden verwijderd.

Hala liet mij wanhopig achter. Zij heeft gelijk, alleen al het feit dat ik haar nooit op de Nederlandse televisie heb gezien, bewijst de stelling dat we eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in de andere helft van Syrië.

Ik hoop van harte dat Hala en anderen vaker in de actualiteitsprogramma’s verschijnen. Een eerlijk beeld van Syrië is van groot belang voor een evenwichtig oordeel over de politieke en humanitaire toestand in Syrië.

Dialoog
Wat moet er in Syrië gebeuren? Een dialoog met Assad? Economische en diplomatieke druk op Assad? Maar de moordpartijen gaan gewoon door. En Assad is de bondgenoot van een gevaarlijk regime (Iran)!

Ik weet het niet. Maar laat ook de waarheid van Hala en andere Syriërs gehoord worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 maart 2013 om 18:51.
circe is offline  
Oud 24 maart 2013, 19:03   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat zo zeker?
Zeker niet, maar toch zekerder dan jij
eno2 is offline  
Oud 24 maart 2013, 19:12   #6
kameleon
Minister

Standaard

Hij zou zweven tussen leven en dood. Ik denk dat die kerel ontoerekeningsvatbaarheid wilt veinzen.
Oud 24 maart 2013, 19:54   #7
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Dank u voor niks

http://www.naharnet.com/stories/en/7...s-the-internet
Oud 24 maart 2013, 20:07   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Typetjes als Antoinetteke wensen Assad dood.
Oud 24 maart 2013, 23:10   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zeker niet, maar toch zekerder dan jij
Blijkt in ieder geval nergens bevestigd. Zal wel een fout gerucht zijn geweest.
Oud 24 maart 2013, 23:16   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Typetjes als Antoinetteke wensen Assad dood.
Dat is net het verschil tussen u en ik. Ik wens niemand dood, zelfs Assad niet. Ik wens zijn afzetting en zijn verantwoording voor de rechtbank in Den Haag voor misdaden tegen de menselijkheid. Dit is een gegeven in democratische en vrije landen, zoals onze Westerse wereld.

U daarentegen valt dat vrije Westen constant aan en verdedigt onvoorwaardelijk islamietische dictaturen waar democratie en vrijheid van individu totaal onbestaand en onbekend zijn, en waar tegenstanders in het beste geval opgehangen worden.

Het is uw volste recht, als democraat en vrij mens gun ik u uw mening. Maar kom daarna niet zeggen dat ik iemand dood wens, want dat hoort niet tot de moderne en vooruitstrevende maatschappij waar ik achter sta. In tegenstelling tot u.
Oud 24 maart 2013, 23:16   #11
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkt in ieder geval nergens bevestigd. Zal wel een fout gerucht zijn geweest.
spijtig had een hoop mensen kunnen redden ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 24 maart 2013, 23:17   #12
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net het verschil tussen u en ik. Ik wens niemand dood, zelfs Assad niet. Ik wens zijn afzetting en zijn verantwoording voor de rechtbank in Den Haag voor misdaden tegen de menselijkheid. Dit is een gegeven in democratische en vrije landen, zoals onze Westerse wereld.

U daarentegen valt dat vrije Westen constant aan en verdedigt onvoorwaardelijk islamietische dictaturen waar democratie en vrijheid van individu totaal onbestaand en onbekend zijn, en waar tegenstanders in het beste geval opgehangen worden.

Het is uw volste recht, als democraat en vrij mens gun ik u uw mening. Maar kom daarna niet zeggen dat ik iemand dood wens, want dat hoort niet tot de moderne en vooruitstrevende maatschappij waar ik achter sta. In tegenstelling tot u.
Gezien het verzet volzit met islamfundamentalisten zie ik bij het verlies van Assad pas écht een islamistische dictatuur oprijzen.
Koenraad Noël is offline  
Oud 24 maart 2013, 23:18   #13
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is ''een gegeven'' ?
mvd is offline  
Oud 24 maart 2013, 23:21   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Gezien het verzet volzit met islamfundamentalisten zie ik bij het verlies van Assad pas écht een islamistische dictatuur oprijzen.
Spijtig genoeg is dit de realiteit in alle Arabische landen. Bloedige dictators worden afgezet. De moderne wereld hoopt dat er beterschap komt, maar steeds weer duiken er andere bloedige dictators op. Ik denk at de Islamwereld nog een eeuw of twee in te halen heeft op de rest van de wereld. Ze zijn er niet klar voor.
Oud 24 maart 2013, 23:24   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat is ''een gegeven'' ?
Ik bedoelde dat mijn antwoord een uitdrukking is van wat 'normaal' is in onze westerse wereld. Heb mij verkeerd uitgedrukt. Mar u hebt het zeker wel gesnapt.
Oud 24 maart 2013, 23:28   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
vol zit met fundamentalisten? dat is gewoon een dikke leugen...
Dixie is offline  
Oud 24 maart 2013, 23:33   #17
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde dat mijn antwoord een uitdrukking is van wat 'normaal' is in onze westerse wereld. Heb mij verkeerd uitgedrukt. Mar u hebt het zeker wel gesnapt.
Als dat zo normaal is waarom wordt Obama dan niet gestraft voor zijn misdaden tegen de menselijkheid?
mvd is offline  
Oud 24 maart 2013, 23:38   #18
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
vol zit met fundamentalisten? dat is gewoon een dikke leugen...
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...adi-group.html
http://www.guardian.co.uk/world/2013...s-true-colours
http://www.nytimes.com/2012/12/09/wo...pagewanted=all
Koenraad Noël is offline  
Oud 24 maart 2013, 23:54   #19
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

verwaarloosbare aantallen
Dixie is offline  
Oud 25 maart 2013, 00:32   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Als dat zo normaal is waarom wordt Obama dan niet gestraft voor zijn misdaden tegen de menselijkheid?
Omdat u van slechte wil bent, maar ook dat weet u zelf wel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be