![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze pro-EU-partij kan succes hebben voordat ze verkozen wordt, want wat als Merkel of haar opvolger hun de wind uit de zeilen neemt door alsnog gauw-gauw de D-Mark weer in te voeren?
Waarschijnlijk wordt dan tegelijkertijd de euro afgeschaft, wat ik geen goede zaak zou vinden, al ben ik tegen de euro als wettig besteelmiddel. En dan zal moeten blijken of anti-euro en pro-EU te verenigen zijn. Ik hoop dat wel de EU, maar niet het EU-regime dit overleeft.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan nog heel spannend worden: 2/3 van de Duitsers wil uit de euro; hoe gaan de traditionele partijen een vloedgolf van proteststemmen kunnen tegenhouden in september/oktober? Een eerst misschien nog een nieuwe Grillo in aprillo. Het worden interessante EU-tijden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar waar blijft de Vlaamse pers? Is dit geen belangrijk nieuws? Het kan voor uw en mijn koopkracht volgend jaar gerust 50% verschil uitmaken.
Maar onze media houden het volk koest. Ze zijn misschien bang voor EU-trollen (zie andere draad).
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse reguliere media en anderen doen wat ze het best kunnen en waarvoor ze betaald worden, nl. onzin verkopen en buiten dat, vooral zwijgen...
Laatst gewijzigd door zonbron : 4 maart 2013 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() KodoKodo:
Hoeveel mensen denk je die de gulden terug willen hebben? Zeker de 50plussers De -20 generatie hoef je niet mee te rekenen, die weten niet beter. De aversie tegen de munt begint al bij het hopeloze ontwerp - nog steeds zijn de muntstukken slecht uit elkaar te houden. De verschillen in maatvoering tussen een 1 en een 2 eurostuk is zegge en schrijve 1 mm. Maar dat terzijde, het begint nu overal te rommelen. Belangrijk is dat er nieuwe partijen komen die de oude aflossen. Je ziet het aan de verdeling van de kamerzetels: de gevestigde partijen zakken steeds meer weg. Een enorme toename aan zwevende kiezers of een electoraat dat helemaal niet meer kiest. Met Brussel moet worden afgedaan. Dat moet het belangrijkste doel blijven van een nieuwe partij. Ik denk dat er best wel mogelijkheden zijn om de positieve punten van de EU te behouden maar ieder voor zich verder te gaan en terugkeren naar de oude muntwaarden. Je zou de euro kunnen handhaven door die als "verbondsmunt" te gebruiken. Maw het bedrijfsleven en toeristen kunnen die inkopen en overal mee betalen. Iets in die geest.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wat is er nu zo moeilijk aan het verschil tussen een 1 en 2 euromunt, de zijkanten hebben een compleet ander kleur.
10 en 20 eurocenten zijn een ander geval. En Europese jongen onder de 22 jaar weten niet beter dan dat er euro's waren. Ik zelf kan me wel vaag herinneren dat er vroeger briefjes waren met een andere kleur en tekeningen op maar meer dan een vage herinnering(zelfs dat nog niet) is de Frank niet voor mij.En dat geldt voor elke min 22 jarige in de oorspronkelijke eurozone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 21-jarige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Het Burgerforum (NL) heeft inmiddels over de 40.000 handtekeningen voor een bindend referendum
Rat Harry van Bommel twitterde dat "het raadgevende referendum door de 2e kamer is" en dat we starks alle bevoegdheden rustig aan Brussel kunnen overgeven. Rat van Bommel, je snapt het doel van het Burgerforum niet. Er worden geen bevoegdheden aan Brussel gegeven zonder bindend referendum. Je ziet zekre een baantje in het parlement in het verschiet, communistische graaier!
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "it's like goldy and bronzy, only it's made of iron".
Harry Van Bommel is zeker niet degene die met veel enthousiasme alle bevoegdheden aan brussel zal geven. Enkele jaren geleden hoorde ik hem daar nog zeer kritisch over spreken op een voordracht. Ik denk dat hij eerder wil waarschuwen dat een referendum geen garantie is dat de machtsgreep van Brussel zal tegengegaan worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het niet uitgesloten dat er daarna weer een nieuwe Europese samenwerking komt, hopelijk op een betere manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Daaruit mag je concluderen hoe angstig het proletariaat in Den Haag is. Dat een politicus eigen regels niet kent of naleeft is natuurlijk niet nieuw.
Kansloos? Voorlopig wel. Totdat er voldoende wrevel ontstaat en er iets gaat gebeuren want momenteel gaat het van kwaad tot erger. Het is moeilijk te zeggen wat de pijndrempel van het NL electoraat is. Demonstratiebereidheid is vrijwel nihil. Dat is - helaas - een feit. Zelfs in WWII waren het maar flinterdunne groepjes die daadwerkelijk verzet aantekenden. Als je dat gegeven als leiddraad neemt dan zul je nooit tot een fors verzet komen.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() De wrevel tegen de EU - lees Eurokloten - wordt niettemin groter.
Ondanks alle pogingen om de EU in een beter daglicht te stellen en anti-EU berichtgeving tegen te gaan groeit ook de aversie bij het overheidspersoneel. Nu weer onderzoeken bij voetbalclubs over ontvangen gemeentelijke steun. Dit terwijl de Eurocommissarissen rot tot op het bot zijn. "Schooltje" - 80 miljoen en ga maar door. Opdonderen! Samenwerking kan op allerlei niveaus, maar brute inmenging in binnenlandse aangelegenheden is weer een ander verhaal. Opdonderen!
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nederland moet Nederland blijven!! En daar mag Vlaanderen natuurlijk bij, maar absoluut niet verder. Geen centimeter!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wie heeft het in Duitsland echt voor het zeggen denk je? |
|
![]() |
![]() |