![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Geef de mensen een schuldgevoel en laat ze daarvoor flink betalen! Dat is het wat de 300 miljoen Euro boete's voor verkeersovertredingen betekenen. Een nieuw ontdekte inkomstenbron. Heeft voor het grootste deel niets meer met verkeersveiligheid te maken! Maar het klinkt goed om de mensen wijs te maken dat daardoor minder ongelukken zullen gebeuren. Niemand kan bewijzen dat de boete's daarvoor zorgen. Integendeel, ze gebeuren nog altijd. Boete-geld dat de mensen zeker niet te veel hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is niet alleen bij verkeersboetes hoor, alleen is het verkeer een goed onderwerp om machtshebbers hieromtrent uit hun tent te lokken (maar daar stopt het meestal ook
![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 februari 2007 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De staat die weurd wee rijk, Zie die camera flitse, Ze pakke geld as slijk, Der rijd ene rap, Of ene rijd deu 't rood, Te lang aan den tap, Die gast die weurd gestroopt, hey !!! Laatst gewijzigd door Zyp : 8 februari 2007 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Hou je aan de regels zoals ik en je rijdt boete-vrij + je hebt minder kans een dodelijk ongeval te veroorzaken.
Dat was de tip van nonkel Kay-gell
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 8 februari 2007 om 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Heel frapant wel net gisterenavond verklaarde Landuyt dat in 2007 de prioriteit was om vrachtwagens die bij regenweer inhaalbewegingen doen zwaar bestraft gaan worden, en dat daar speciaal op gecontrolleerd zou worden ... en wat zien we de volgende ochtend idd vrachtwagens op ALLE rijstroken ... zonder enige vorm van politie ergens in de buurt :s
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk een belachelijke redenering, op de gewestwegen mag je 70 en op de snelwegen 120 dat is ruim snel genoeg. Tot je eigen kind natuurlijk wordt aangereden door zo iemand die zich niet aan de snelheidsregels kan houden, dan is het wat anders. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Sinds wanneer horen kinderen op snelwegen rond te lopen?
Als je echt aan verkeersveiligheid wil werken, moet je je concentreren op onveilig rijgedrag en niet zozeer op snelheid. Snelheid k�*n onveilig zijn, maar is dat niet noodzakelijk; onveilig rijgedrag daarentegen is altijd onveilig. Ik rijd ongeval- en boetevrij rond (op één kleine snelheidsboete na in een typische "ga eens x meter voor een bord die het einde van de bebouwde kom aangeeft, staan"-val, ook al rijd ik op de snelwegen regelmatig rond tegen 150-160. Ik kan echter in eer en geweten zeggen dat ik zulks niet om het even waar en om het even wanneer doe, en dat ik ondanks die snelheid een pak veiliger rijd dan een hoop idioten die weliswaar tegen 110-120 rijden, maar die ervan overtuigd zijn dat ze alleen op de baan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Ze rijden wel op hun fietsje op de gewestwegen he
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belachelijk hard is dat. Als je 120 rijdt en je nadert een vrachtwagen moet je remmen en er een tijd achter blijven hangen omdat er zo iemand als jij links tegen 160 rijdt. Citaat:
Citaat:
Overigens rijd ik vrij veel kilometers en zijn degenen die gevaarlijke situaties veroorzaken meestal van die mensen die denken dat de snelheidslimiet voor hen geldt. En de statistieken steunen mij nu eenmaal als het daar op aankomt ![]()
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 8 februari 2007 om 16:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||||
Banneling
|
![]() Ook daar horen zij zich aan de verkeersregels te houden; weinig kans dat ze op de gewestwegen rijden dus.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verkeersregels stellen duidelijk dat wanneer jij wil voorbij steken, achteropkomend verkeer dat zich reeds op de strook bevindt waar jij heen wil, voorrang heeft. Je moet dus sowieso wachten. Citaat:
Citaat:
Wie breng ik in gevaar wanneer ik aan 150 rijd? Wat is er inherent onveilig aan die snelheid? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Door jouw rijgedrag creeër je zelf gevaarlijke situaties, als je wilt tussenvoegen tegen 120 zie je niet altijd dat er een snelheidsduivel tegen 160 afgereden komt. Met de gevolgen van dien he... Citaat:
Of ben je dan zo iemand die op een meter van die andere zijn voertuig rijdt,omdat die zich wel aan de regels houdt? Citaat:
Citaat:
Als je wil voorbijsteken zie je nu eenmaal niet altijd tegen welke snelheid iemand afkomt. Overigens als je aan 150 rijdt is je remtijd ook veel langer en heb je meer kans om achterop iemand in te rijden bij geval van vertraagd verkeer. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik op een bijna verlaten snelweg, waar de eerste voorligger op enkele 100den meters zit en de eerste achterligger op enkele 100den meters zit, wat is er dan "te" aan 160? Gaat er plots iemand uit het niets opduiken of zo? Citaat:
De realiteit is dat in een setting als Vlaanderen, er verkeerstechnisch geen wezenlijk verschil is tussen de zone net voor het bord en de zone net na het bord. Bewoning is even dicht en die arbitraire grens zorgt er niet voor dat voetgangers en fietsers plots verdwijnen. Citaat:
Als iemand 120 doet en bewust rondrijdt, dan geeft hij in de eerste plaats aan wanneer hij wil voorbijsteken. Op zo'n teken kan ik met alle gemak reageren, kan ik hem voorlaten en zal ik zelfs niet eens mijn remmen nodig hebben. Iemand die bewust rondrijdt, die dringt zich immers niet op aan dat linkerrijvak; niet aan mensen die 120 doen, en niet aan mensen die 160 doen. De weet wanneer iemand dicht genoeg genaderd is, om er niet tussen te springen. Reacties �* la "dan moet ik wachten achter die vrachtwagen" komen niet zelden van kwispels die denken dat zij altijd eerst gaan; zo'n mensen, als ze al een richtingsaanwijzer gebruiken, wringen zich sowieso tussen de rest, onafhankelijk van het feit of die achterliggers al dicht genaderd zijn. Die zijn een pak gevaarlijker dat diegene die 160 doet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ik trouwens dan ergens gesteld dat ik 150 doe bij druk en vertraagd verkeer? Citaat:
Ga eens vanuit Antwerpen naar Kassel en verder. Eens voorbij het Ruhrgebied is er geen limiet, ook al is de snelweg er identiek aan de E313/314/34 hier. Twee rijvakken, en even breed. En zo zijn de meeste snelwegen in Duitsland. Opritten om de vijf kilometer kom je hier evenmin overal tegen en kan je simpel opvangen door aan die opritten niet helemaal rechts te rijden. Citaat:
Jouw probleem is dat je niet verder komt dan het zwart-witte: snelheid is slecht. Als dat echt de realiteit zou zijn, dan mag ik hopen dat jij nooit sneller dan 90 gaat, want dat is het maximum van een vrachtwagen en daar hoor je je dan op af te stemmen. Citaat:
En geef dan dadelijk ook even aan wat er onaangepast is aan 160, wanneer je snelweg amper bevolkt is. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Samen met het kind in de auto voor je, de auto die zich wel aan de regels hield en op tijd kon stoppen.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Een gemiddelde wegpiraat kent slechts drie geboden : - Mijn auto, mijn vrijheid - Ik ben de enige die kan rijden, de rest zijn allemaal slakken en zondagschauffeurs - Boetes zijn laag bij de grondse manieren om de schatkist te vullen, uitgevonden door die gemene regering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad en die houding krijg ik het echt van. Zeker als je je aan de snelheid houdt en ze op een meter van je auto komen hangen.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Vreemd hoe sommigen enkel in termen van wit en zwart kunnen denken toch
![]() Sta er anders eens bij stil dat jullie opmerkingen evenzeer opgaan voor die "brave" mensjes die aan 120 rijden. Ik mag er dan van uit gaan dat jullie consequent zijn en niet harder gaan dan 90? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden we opmerkingen moeten maken over mensen die zich wel aan de regels houden? Dat is gewoon te belachelijk voor woorden.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Als je dat verschil niet ziet, ben je verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geeft mij dit het recht om rond te rijden aan een tiende percentje meer gevaarlijk rond te rijden dan de andere mensen? Heeft iedereen misschien het recht op één verkeersdode op zijn bumper te mogen kleven? Jij bent waarschijnlijk een supermens. Superreakties. Nooit vermoeid. Altijd even vooruitziend. Scherp oog. Koördinatie van een testpiloot op F16. Ver verheven boven de gewone mens. Vanzelfsprekend ook enkele tientallen hoger op de IQ ladder dan de meesten hier op het forum. Ik erken: zo'n papieren geven je het recht op enige prerogatieven. Eigenlijk zou de minister van verkeer je in hoogsteigen persoon een politiezwaailicht moeten komen overhandigen. Jij krijgt waarschijnlijk ook een erektie van te snel rijden? Of zijn het die twee minuten tijdswinst die je aan die fallus helpen? Mijn mening is van geen tel. Namelijk dat wie een wet overtreedt, een krimineel is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |