![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik ben voorstander van dinges die zorgen voor minder gekwetsen in het verkeer.
Wie niet? Wie wel ? En ik vind het een gezond neveneffect: iedereen weet dat het daar oppassen geblazen is; dus wie gepakt wordt, betaalt volledig vrijwillig wat extra belastingen. Waarvoor dank. titel: E17 veiliger door trajectcontrole link: http://www.standaard.be/artikel/deta...30310_00498824 tekst met wat rood: Citaat:
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
|
![]() Tegen elke vorm van snelheids- of alcoholcontrole.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Ik zie hier niet direct een bewijs in dat die trajectcontrole de boel veiliger maakt, maar eerder dat de flitspalen het onveiliger maakten. Is er trouwens een vergelijking met de situatie van vroeger, toen er nog 120 km/u mocht gereden worden?
Die 90 km/u is er enkel gekomen omdat een aannemer zijn job niet correct had uitgevoerd waardoor de geluidshinder omhoog ging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
|
![]() Doe mij maar de Nederlandse oplossing: sneller rijden, minder files, meer infrastructuurwerken.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Bij die trajectcontrole kan je gerust 180 kmh en meer kortstondig rijden, dus met onaangepaste snelheid rijden, roekeloze maneuvers doen, bumperkleven, voorrang negeren enz... een gemiddelde snelheidsmeting over 1,9 km ook maar een gemiddelde snelheid hé, maw zowat één verwaarloosbare parameter van de 99. Daarbij kunnen de ongevalverzwarendste voertuigen sowieso niet sneller, wegens gelimiteerd op 90 kmh. En juist die maken ~ 90 % van het lawaai uit. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2013 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Lijkt me een goede reden om trajectcontrole over heel Vlaanderen uit te breiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Toch de meeste mensen. 110 rijden ze zo gemiddeld tegenwoordig. Ook zijn er al vele aan 90 kmh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() als dat zo is geef iederen zo'n blackbox camera... en we gaan van 800doden naar zero ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Is een teken dat de voertuigen actief en vooral passief veel veiliger geworden zijn en vooral dat de mensen veel meer hun gordel aandoen tegenover "vroeger" om maar 2 parameters te geven die veel meer invloed hebben op die "natte-vinger-gewonden-door-120 kmh of zoiets". Zonder gordel kan men zich aan 30 kmh-impact al doodrijden, wat moet dat pas zijn bij amper " 20 gewonden/jaar ". Lichtgewond is ook gewond hé. Citaat:
Als we maar 9 jaar teruggaan zelfs 30 procent... dus enkel daardoor kunnen al ~ 15 % minder gewonden vallen tov maar 9 jaar geleden, maar vooral . Maar omdat gewonden een povere registratie hebben (50 %) neemt men best toch doden (registratie > 90 %) dat zouden na extrapolatie zowat 12-13 % minder doden zijn; raar dan dat er vroeger geen doden waren op het viaduct bij 120-limiet zonder trajectcontrole en (veel) slechtere gordeldracht. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2013 om 12:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() Ik vind dat toch bizar, het is dus een stuk recht snelweg op dat stuk zit er geneen oprit en afrit... en er gebeuren op een recht stuk snelweg 20 ongevallen per jaar, en nu geneen meer ??
Ik denk dat ze bedoelen dat achter het stuk trajectcontrole heb je een verkeerswisselaar, en omdat iedereen al rustig rijdt tegen dat hij bij die wisselaar komt en voldoende tijd heeft om voor te sorteren, zijn er in dat stuk erachter minder ongevallen... Ik ben er wel van overtuigd of je daar nu 100km/u zou zetten dat het resultaat 100% hetzelfde zou moeten zijn omdat iedereen dan aan dezelfde snelheid inclusief vrachtwagens, en inderdaad de inhaaloperatie om nog vlug dan te wisselen van strook en uw afrit te nemen doe je niet meer .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In- en uitvoegen is wel niet waar de trajectcontrole is, die is enkel op het rechte stuk en maar 1.9 km lang. Bij gelijkmatigere snelheid van de verkeeesstroom ~ 90 kmh is het wel rustiger invoegen (enkel) tussen camions die 90 kmh rijden, maar soms moet men wel kiezen ervoor of erachter dus versnellen... of vertragen wat dan weer hinderend kan zijn voor de volger op de invoegstrook. Veiligheidsafstand houden is daar veel belangrijker als een fixe snelheid op zich, met voldoende afstand kan invoegen amper hinderend zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2013 om 12:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 4 maart 2013
Berichten: 2
|
![]() Aja....
NU is het nog maar trajectcontrole ! Maar ik heb een vermoeden dat er in de toekomst allerhande camera's zullen bijkomen, zoals nummerplaatherkenning, waardoor onverzekerde of gestolen voertuigen kunnen opgespoord worden. Ook kunnen de poorten waar de camera's nu hangen, later als tolpoort ingezet worden. Aja... Big Brother is watching you !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() Citaat:
Mijn kleine teen zegt dat ze hun resultaat overroepen ja. Ten eerste is het nog geen jaar, ten tweede is het zoals ik zeg ten zeerste verwonderlijk dat in de ongevallen gebeuren in een rechte strook zonder één afrit. En ten derde waarom zouden in die rechte strook 20 ongevallen per jaar gebeuren omdat die brug wat zit te wiebelen zoals een rupskermis; wat significant afwijkt van het ongevallenrisico op een snelweg/ En nog grappiger, waarom zou die trajectcontrole nu dat groot verschil maken als noteer goed daar al 2 jaar (of is het al 4jaar) 4 flitspalen staan die zowel links als rechts op alle stroken de overtreders aan die 90km/u zitten te flitsen. Dus de snelheid is zelfs op dat stuk nauwelijks veranderd ??? Ik denk dat dit een PR is van de trajectcontrole firma, die nog veel trajectcontroles wil verkopen, met het argument van u zult 20 x zoveel miljoen besparen per jaar en die installatie kost zoveel miljoen dus u wint zoveel miljoen pe rjaar door trajectcontrole
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 maart 2013 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Allez, volgens sommigen zou het dus de juiste 'logica' zijn:
de flikken zeggen dat er daar sedert men trager rijdt door efficiëntere controle, minder ongevallen gebeuren, dus laat ons de snelheid terug verhogen, en niet meer controleren, want dan zullen er nog minder dan minder ongevallen gebeuren. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() Citaat:
Voor zover ik mij kan inbeelden,z al je bij een ongeval op de autostrade zowat altijd gaan stilstaan en zal dit zowat altijd leiden tot een registratie, en hier zien we ineens dat niemand nog registreert;; Ofwel zijn ze daar allemaal bang dat ze nog eens extra boete gaan krijgen..
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 maart 2013 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Het crashrisico stijgt idd bij te lage snelheid meer als bij te hoge snelheid op een snelweg (zie verloop crash risk curve).
![]() Citaat:
10-15 kmh meer als het gemiddelde van de auto´s en dat is in principe 120 kmh (gelijk vroeger) + 10-15 kmh = 130-135 kmh is zowat ideaal en heeft het minste risico, de crash risk curve is daar het laagst. Ook een Oostenrijkse studie bevestigt dat voor Oostenrijkse snelwegen: Berekende optimale snelheden, hoofdzakelijk rekening houdend met 4 "kostencomponenten": rijtijdkosten, ongevalkosten, brandstofkosten en schaadstofkosten; en dit met de prioriteit op: 1. Economie : benzine- | dieselauto bebouwde kom: 49 | 48,8 gewone weg: 75,8 | 75,9 snelweg: 124,7 | 128,4 2. Rijtijd-Milieu: bebouwde kom: 60 gewone weg: 100 snelweg: 150 3. Extremen : bebouwde kom: van + 20 minimum gewone weg: - snelweg: tot 160 maximum Bron: 14. Symposium "Die optimale Pkw-Geschwindigkeit" ÖAMTC AKADEMIE-Studie bestätigt österreichische Tempolimits Jede Pkw-Fahrt verursacht von der Fahrgeschwindigkeit abhängige Kosten. In erster Linie handelt es sich dabei um Fahrzeitkosten, Unfallkosten, Kraftstoffkosten und Schadstoffkosten. Dies war der Ausgangspunkt für die im Auftrag der ÖAMTC AKADEMIE vom Vorstand des Institutes für Verkehrsplanung der Technischen Universität, Prof. Dr. Peter Cerwenka erstellten Studie "Die optimale Geschwindigkeit auf Österreichs Straßen". In der Studie werden die optimalen Geschwindigkeiten in Bezug auf die vier genannten Kostenkomponenten errechnet, und zwar für die Pkw-Antriebsarten Otto-Motor und Diesel-Motor sowie für die Straßenkategorien Ortsgebiet, Freiland und Autobahnen. Gesetzliche Tempolimits sind im allgemeinen aus Gründen der Verkehrssicherheit, historisch tradiert, an den technischen Standards im Straßenbau und in der Automobiltechnik angepasst oder auch an Bestimmungen der Nachbarländer orientiert, entstanden. Diskussionen über Tempolimits gab es zu unterschiedlichen Anlässen, von der Energiekrise über Sicherheitsaspekte bis hin zu CO2-Emissionen. Nun versucht die von der ÖAMTC AKADEMIE in Auftrag gegebene Studie erstmals, wirtschaftliche Kriterien als Dimension zur Ermittlung einer Optimalgeschwindigkeit heranzuziehen und präsentiert damit ökonomisch gerechtfertigte Tempolimits. Ergebnis der Studie: Die Optimalgeschwindigkeit liegt für Otto-Pkw im Ortsgebiet bei 49 km/h, auf Freilandstraßen bei 75,8 km/h und auf Autobahnen bei 124,7 km/h, für Diesel-Pkw im Ortsgebiet bei 48,8 km/h, auf Freilandstraßen bei 75,9 km/h und auf Autobahnen bei 128,4 km/h. Neben diesem Standard-Szenario weist die Studie aber auch noch einige Kontrast-Szenarien auf, je nachdem, ob man beispielsweise den Zeitfaktor oder die Umwelt höher oder niedriger bewertet. Da liegt dann die Extrem-Bandbreite zwischen knapp über 20 km/h im Ortsgebiet und rund 160 km/h auf Autobahnen. Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen. Eine stichprobenartige Auswertung der in Österreich durchgeführten Geschwindigkeitsmessungen auf Autobahnen und auf Freilandstraßen ergab in der Praxis einen Durchschnittswert von rund 120 km/h auf den Autobahnen und knapp 80 km/h auf Freilandstraßen. Das bedeutet, dass Österreichs Kraftfahrer mit der ökonomischen Optimalgeschwindigkeit unterwegs sind. "In der vorliegenden Studie werden durch Berücksichtigung von ökonomischen Faktoren, die in Österreich geltenden, ursprünglich aus Gründen der Verkehrssicherheit und des Infrastrukturzustandes ermittelten, Tempolimits bestätigt", betont Christine Zach von der ÖAMTC AKADEMIE. Für Rückfragen wenden Sie sich bitte an: Dr. Christine Zach ÖAMTC AKADEMIE T: +43.1.711 99/1920 Anfrage per E-Mail Even een nieuwe link zoeken want de oude werkt niet meer, hierzie: http://www.ots.at/presseaussendung/O...he-tempolimits de tekst is ~ hetzelfde: ÖAMTC AKADEMIE-Studie bestätigt österreichische Tempolimits Österreichs Pkw-Fahrer sind ökonomisch optimal unterwegs Wien (ÖAMTC AKADEMIE-Presse) - Jede Pkw-Fahrt verursacht von der Fahrgeschwindigkeit abhängige Kosten. In erster Linie handelt es sich dabei um Fahrzeitkosten, Unfallkosten, Kraftstoffkosten und Schadstoffkosten. Dies war der Ausgangspunkt für die im Auftrag der ÖAMTC AKADEMIE vom Vorstand des Institutes für Verkehrsplanung der Technischen Universität, Prof. Dr. Peter Cerwenka erstellten Studie "Die optimale Geschwindigkeit auf Österreichs Straßen". In der Studie werden die optimalen Geschwindigkeiten in Bezug auf die vier genannten Kostenkomponenten errechnet, und zwar für die Pkw-Antriebsarten Otto-Motor und Diesel-Motor sowie für die Straßenkategorien Ortsgebiet, Freiland und Autobahnen. Gesetzliche Tempolimits sind im allgemeinen aus Gründen der Verkehrssicherheit, historisch tradiert, an den technischen Standards im Straßenbau und in der Automobiltechnik angepasst oder auch an Bestimmungen der Nachbarländer orientiert, entstanden. Diskussionen über Tempolimits gab es zu unterschiedlichen Anlässen, von der Energiekrise über Sicherheitsaspekte bis hin zu CO2-Emissionen. Nun versucht die von der ÖAMTC AKADEMIE in Auftrag gegebene Studie erstmals, wirtschaftliche Kriterien als Dimension zur Ermittlung einer Optimalgeschwindigkeit heranzuziehen und präsentiert damit ökonomisch gerechtfertigte Tempolimits. Ergebnis der Studie: Die Optimalgeschwindigkeit liegt für Otto-Pkw im Ortsgebiet bei 49 km/h, auf Freilandstraßen bei 75,8 km/h und auf Autobahnen bei 124,7 km/h, für Diesel-Pkw im Ortsgebiet bei 48,8 km/h, auf Freilandstraßen bei 75,9 km/h und auf Autobahnen bei 128,4 km/h. Neben diesem Standard-Szenario weist die Studie aber auch noch einige Kontrast-Szenarien auf, je nachdem, ob man beispielsweise den Zeitfaktor oder die Umwelt höher oder niedriger bewertet. Da liegt dann die Extrem-Bandbreite zwischen knapp über 20 km/h im Ortsgebiet und rund 160 km/h auf Autobahnen. Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen. Eine stichprobenartige Auswertung der in Österreich durchgeführten Geschwindigkeitsmessungen auf Autobahnen und auf Freilandstraßen ergab in der Praxis einen Durchschnittswert von rund 120 km/h auf den Autobahnen und knapp 80 km/h auf Freilandstraßen. Das bedeutet, dass Österreichs Kraftfahrer mit der ökonomischen Optimalgeschwindigkeit unterwegs sind. "In der vorliegenden Studie werden durch Berücksichtigung von ökonomischen Faktoren, die in Österreich geltenden, ursprünglich aus Gründen der Verkehrssicherheit und des Infrastrukturzustandes ermittelten, Tempolimits bestätigt", betont Christine Zach von der ÖAMTC AKADEMIE. (Schluss) ÖAMTC AKADEMIE-Pressestelle/Hannes Kerschl
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() ja lap hier staat het ze
http://www.mobielvlaanderen.be/docs/...vlaanderen.pdf Citaat:
600tal doden en zwaar gewonden op snelwegen op 5700 doden/gewonden op alle wegen.. Dus 11% van de doden/zwaargewonden vallen op snelwegen 0.7 doden/zwaar gewonden per km... Op 2 km autosnelweg heb je 1.4 doden/zwaargewonden in 2002 Als we die 41000 11% ongevallen toewijzen aan autowegen, dan kom je op 4510 ongevallen op de snelweg uit op 860 vlaamse snelwegen 5 gewonden per kilometer Dus waarom zouden daar nu vroeger, met flitscontroles en 4 flitspalen 5 gewonden vallen per kilometer, over die strook gerekend 10 gewonden... en nu dankzij de trajeccontrole zou dit cijfer zakken naar 0 ??? Het eerste cijfer klopt niet, en het tweede cijfer ?? Volgens mij als er daar 20 ongevallen gebeurde is het 1km voor de trajectcontrole gemeten tot 2 km voorbij de trajectcontrole, want in feite is het niet duidelijk waar en wanneer die trajectcontrole eindigt;.. dus sommige houden nog te lang hun gaspedaal tegen. Dus die 20 gewonden slaat op een strook van 4km en niet die 2km En als er daar nu geen gewonden meer vallen, dan is dat wel duidelijk dat je bij een onaangepaste verkeerswisselaar best de snelheid doet milderen... Maar het grappige is dat er al flitspalen stonden, dus dat ze nu aan het bewijzen zijn dat flitspalen niets helpen, maar dat die trajectcontroles nu zogzegd wel iets doen. Dus we gaan nog extremer, vanaf nu iedereen een permanente snelheidscontrole en limitering in zijn auto, want dan zal niemand nog gewond geraken. Dit is de oplossing.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 maart 2013 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
![]() Steeds rationeel en feitelijk onderbouwd en hier zeg je gewoon "ik geloof er geen bal van" Ok, de steekproef op de E17 is niet bepaald groot maar de naakte observaties zijn wat ze zijn; er zijn minder zware ongevallen. Punt. Natuurlijk volstaat dit niet om grote conclusies te trekken wat betreft de effectiviteit van trajectcontrole, maar de resultaten lijken toch in de lijn te liggen met gelijkaardige projecten in het buitenland. bvb.: in UK: http://www.speedcheck.co.uk/images/N...Case_Study.pdf in AT: http://kurier.at/chronik/niederoeste...erheit/788.962 Akkoord, trajectcontrole laat nog altijd toe dat men ergens in het traject 180km/h rijdt en elders kan compenseren; akkkord je kan nog altijd bumperkleven, etc. etc. Toch, met deze beperkingen blijkt het toch effectief te zijn om de veiligheid te verhogen. Ik vind het vreemd dat je zo reageert op trajectcontrole...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |