![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie zijn de meest prominente figuren in je denken ?
Echte mensen , profeten, goden, romanfiguren, dood levend, inkt steen, alles mag. Filosoof artiest wetenschapper rebellenleider ceo fantast muzikant revolutionair martelaar je zegt het maar. Maar probeer aan 50 te raken. Eventueel in meerdere sessies. Duiding wordt aangemoedigd ! Laatst gewijzigd door Knipp : 20 april 2013 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klojo eerste klas (x 50).
(Ik neem gewoon van iedereen iets, of niets, over, al naar gelang er iets zinnigs uitkomt dat me aanspreekt; maar dat ik daarvoor met die" in mijn kop" zou zitten.... ? Nee.)
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() In geen bepaalde volgorde:
Duiding en meer personen volgen mogelijk nog. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 20 april 2013 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() mijn lul
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik mij gelukkig prijzen dat er niets of te niemand in mijn kop zit, laat staan dat er iets met mijn laatste hersencel zit te klooien.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit in mijn koppeke! Wie anders?
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() hier komt ook een eerste salvo, ik neem me voor ze later stuk per stuk wat uit te diepen
jezus christus odysseus kapitein nemo napoleon isaac luria jean piaget michel foucault ludwig wittgenstein franz kafka jonathan swift elias canetti andy warhol marina abramovic serge gainsbourg william harvey friedrich nietzche pieter bruegel johnny the selfkicker Laatst gewijzigd door Knipp : 20 april 2013 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() johnny the selfkicker mag het zelf uitleggen
knipp zal net geen 16 geweest zijn, het pikante is dat er in mijn hoofd toen zeker geen strikte scheiding bestond tussen dit soort heu hollandse psychedelica en ... de prille lectuur van friedrich nietzsche selfkicker over lsd "in morse sprak De Heer tot ons" ![]() simon vinkenoog heb ik ooit nog live meegemaakt aldous huxley heb ik ook vroeg gelezen, the devils of loudun beatnik of hippie nooit geweest, daar ben ik net aan ontsnapt, punker wel we plaatsen bij deze der johnny op plaats 50, de bodem is gelegd ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 20 april 2013 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Een stoute zenuw...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() een slecht geweten ? een onvervuld verlangen ? een gaatje in een kies ?
Laatst gewijzigd door Knipp : 20 april 2013 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moette gij da weten?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Om er 50 op te noemen ben ik nu te tam, maar 2 zal nog wel lukken.
1. Daniel Kahneman Ben me op dit moment aan het verdiepen in z´n werk en het staat me zeer aan. Ik weet reeds dat ik veel van hem zal opsteken. 2. Sherlock Holmes Sedert velen jaren fan, veel uren plezier beleefd met lezen en tv kijken (nog steeds trouwens). Ook veel Engelse woorden opgestoken toen ik nog jong was en nog gebrekkig Engels sprak. Leerde me London kennen als jongeling alsook "deductie" en nog veel meer eigenlijk. Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 20 april 2013 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() dan gooi ik er ook nog twee bij
nassim nicholas taleb peter sloterdijk 19 en 20 als ik goed geteld heb |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() love it |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik heb mijn hoofd proberen leeg te maken en dat is me redelijk gelukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit vind ik een interessante vraag. De meest prominente figuren die in de kop zitten zijn natuurlijk uit de privé omgeving, maar daarnaast zijn er heel wat publieke namen die voor allerhande redenen iets betekenen. Dat "iets" is dikwijls ook niet uit te leggen in minder dan 25 pagina's.
Even mijn geest op nul gezet en namen laten komen, en dat ging vlot tot een 35-tal. Daarna heb ik toch wat in de herinnering moeten delven om tot 50 te komen. leonhard Euler Albert Einstein Kurt Gödel Douglas Hofstädter J.R.R. Tolkien H.P. Lovecraft Roger Zelazny Peter Green Kate Bush Gary Gygax Jerny Kaagman Chloë Vevrier Plato Marcus Aurelius Antoninus Augustus Publius Helvius Pertinax Augustus Tarasicodissa Roussoumbladeotes (Keizer Zeno I) Franz Schubert The Velvet Underground Monty Python Blackadder Karel Martel Hesiodos Stacia (Hawkwind) Stanley Kubrick Ridley Scott Roman Polanski John Boorman Dmitri Ivanovich Mendeleev Louis Pasteur Marie Curie Emily Noether Isaac Newton Richard Wagner Franz Liszt Ötzi Syd Barrett Poly Styrene ( Marianne Joan Elliott-Said ) Nonkel Bob Batman Loki Nero (Marc Sleen strip) Clannad Nadia Comaneci Olga Korbut Jeroen Bosch Salvador Dali Johannes Vermeer Andy Warhol Dracula Zeno van Elea
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() veel affiniteit met Zucht, maar ga proberen origineel te blijven
21 raymond roussel 22 facteur cheval 23 peter greenaway 24 alain resnais 25 voltaire 26 zombies 27 mandelbrot 28 patrick van caeckenbergh 29 werner herzog 30 monsieur teste Laatst gewijzigd door Knipp : 20 april 2013 om 23:29. |
![]() |
![]() |