![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch één verhaal dat naar buiten is kunnen komen uit deze hel op aarde. De meerderheid van de gevangenen zijn op dit moment in hongerstaking. 130 volgens de advocaten (die de gevangenen niet mogen bezoeken), een tachtigtal toegegeven door het regime in Washington.
Dit stuk geraakte niet verder dan de 'opiniepagina's' van de New York Times. Zo'n veralgemeende hongerstaking in een land als Iran zou dagelijkse aandacht krijgen in de westerse media. Helaas is de pers niet even geïnteresseerd in alle onrecht. Gitmo Is Killing Me By SAMIR NAJI al HASAN MOQBEL Published: April 14, 2013 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een van de 360 comentaren op dit verhaal:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die voorzieningen zijn enkel geldig voor US-citizens op Amerikaans grondgebied waarschijnlijk en zelfs dat komt in het gedrang door Osambo's NDAA.
Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2013 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sla die artikels over Guantanamo sysematisch over. Al genoeg gezaag gehoord over die gevangenis. Ik heb de indruk dat nog maar weinig mensen wakker liggen van artikels of nieuwsgeving over Guantanamo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, in 1 zaak is uw argument geldig. Guantánamo is Cubaans grondgebied, illegaal bezet door de VS. Het koloniaal verdrag ter zake is niet rechtsgeldig. Wat met het internationaal recht? Voorziet dat niet op het recht op een proces en menswaardige behandeling? De antwoorden liggen voor de hand. Indien mensenrechten van belang zijn dient men Guantánamo niet te negeren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2013 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zolang je nog gelooft in recht USA behoor je tot de randmarginale uitzonderingen.
Niemand weet wie precies in Guantanamo zijn opgesloten en welke (vermeende) misdaden ze hebben gepleegd. Amerika, lees VS, is een totalitaire staat. Niet veel verschillend met die van Peru of Colombia. Een Hitlerstaat in wording en allengs wordt het erger. En alle symptomen wijzen op het laatste.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och.. ik moet eerlijk bekennen dat het mij ook vrij weinig doet.
IK weet alleen wel dat dat fout van mij is. Maar op een of andere manier laat dit soort nieuws mijn volledig koud, ik weet ook niet goed waarom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe niet aan een ander wat je niet wil dat ze aan u doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ivm Uw vraagstelling met betrekking tot de rechten van US citizens : Fox News - Two U.S.-Born Terrorists Killed in CIA-Led Drone Strike Als het niet langer in hun voordeel is, mogen deze jongens gedroned worden, ongeacht of deze nu Amerikaans burger zijn of niet. Men zou dat op Amerikaans grondgebied ook graag doen, vandaar NDAA... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enneuh, ik weet wel waarom. ![]() |
|
![]() |
![]() |