![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Ik ben student aan de Universiteit Antwerpen en studeer Politieke Wetenschappen. Voor het vak EU-Integration moet ik een paper schrijven over een bepaalde stelling. Mijn stelling is: 'Het is onmogelijk een federale Europese Unie uit te bouwen met 27 of meer leden.' Ik had graag geweten wat jullie mening hierover is. Pro of contra? En waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Europese Unie is sui generis. Dit wil zeggen dat de naam 'Europese Unie' kleeft op een project dat steeds een project in wording zal blijven. Het zal nooit een definitieve vorm aannemen en ook de grenzen en erkende burgers zullen nooit voor de eeuwigheid vastliggen.
Als je dat niet erkent streef je ernaar jezelf buiten die Unie te zetten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 21 maart 2013 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In landen zoals Maleisië, Canada en de Verenigde Staten worden niet alle constituerende gebieden als volwaardige federale entiteiten beschouwd, wat een vergelijking met een mogelijk federaal Europa interessanter maakt (indien we reeds aanvaarden dat nooit alle landen het Europees federalisme op gelijke voet zullen accepteren). Maar om tot een federatie te komen, moet je je soevereiniteit opgeven. Dat is inderdaad quasi onmogelijk, er zijn lidstaten die al meer dan duizend jaar soeverein zijn. Er zijn grote economische verschillen (we zouden kunnen veronderstellen dat culturele aspecten op deelstaatniveau blijven in een federaal Europa). Enzovoort. De wonderen zijn de wereld echter niet uit. Vlak na WO I was er een Volkenbond en tien jaar later leek het onmogelijk dat er ooit iets als de VN zou kunnen komen. En een Newfoundlander van de eerste helft van de 20ste eeuw zag talloze referenda en politieke wissels over zijn kopje plaatsvinden vooraleer het "land" eindelijk toetrad tot Canada.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Man man.. dat jullie daar op reageren. Welke student komt er nu op een forum inspiratie opdoen voor zijn paper?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je krijgt een doorsnede van verschillende soorten mensen. Da 's toch de bedoeling ? Mensen, die min of meer interesse vertonen voor het onderwerp. Anders zouden ze hier niet zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 27 leden is een te grote groep om een rechtlijnig beleid te kunnen voeren.
Je moet voortdurend compromissen sluiten. Daarom geven ze ook topfuncties aan Belgen : geboren compromissensluiters.... Daarmee raak je niet echt vooruit natuurlijk. Euroland heeft een veel krachtiger figuur nodig als de huidige HVR. Huidige leider moet de saus proberen te doen binden. De volgende leider moet en zal een veel sterker figuur zijn. Eentje die het huidige probleem 'ZIET' - de meeste politici beseffen niet eens wat er juist aan de hand is- en met harde hand kan leiden. Ik zie eigenlijk maar 2 mannen die dit aankunnen : Peer Steinbruck of Bart De Wever. Allez, geef moar gazze nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is forum.politics.be. Ik zou verwachten dat het zo'n doelstelling heeft... Om discussie aan te wakkeren en iets bij te leren.
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier komen rondvragen zou voor een paper alleen interessant zijn als je bv specifiek de mening van jan modaal hierover onderzoekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat op zich is geen belangrijke vraagstelling noch zie ik er enig nut in om zoiets met 'de prof' te delen. Als U de maestro op zijn fouten kan wijzen en deze daarvan kan overtuigen bent U een prima student, ongeacht de numerieke beoordeling. Laat begaan, live 'n let live... Laatst gewijzigd door zonbron : 21 maart 2013 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan modaal is de meerderheid, dat is in een democratie ongeacht de leiding een belangrijk aspect. Dit ondanks het feit dat zijn standpunten consecutief van generlei belang zijn op het gevoerde beleid. Uitzondering is natuurlijk wanneer deze de slinkse jongen ondersteunt... Waarvan akte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben overigens geen uitzondering waarschijnlijk. * Met uitzonderingen, zoals tante Shulamith, Percalion, et al.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Kijk, als hij hier komt om informatie te vergaren dan denk ik dat dat een verkeerde aanpak is, in zo'n paper moet je wel al eens bronnen vermelden.. Wie neemt er nu zomaar aan wat hij op een forum leest? Enfin, dat lijkt mij zo duidelijk als het maar kan zijn.
Als het de bedoeling is dat hij zijn mening naar voor brengt in zijn paper, maar eigenlijk geen mening heeft en hier meningen komt zoeken, dan kan ik het ergens begrijpen. Maar dan nog zou ik objectieve bronnen raadplegen en zelf een mening proberen te vormen. En als je een mening moet geven wordt je gequoteerd op hoe je die naar voor brengt, niet wat die mening precies is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard, ik hou niemand tegen hoor. Ik kan alleen mijn eigen bescheiden mening geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen dat ik dit forum niet als nieuwsbron gebruik, laat staan als wetenschappelijke bron. Als ik ergens het fijne van wil weten ga ik niet op fora rondneuzen, zeker niet voor een paper. Wat niet wegneemt dat je hier wel interessante dingen kunt lezen en veel intelligente posters tegen komt. Laatst gewijzigd door mvd : 22 maart 2013 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als student PW heb je zeer weinig aan dit forum. Verwacht geen wetenschappelijk onderbouwde meningen. Alvast een gouden tip voor je paper. Lees even het gedeelte vanaf p15-26: http://books.google.be/books?id=_5d6...ed=0CDAQ6AEwAA Als je hierop kan verderbouwen zal je sowieso goed scoren ![]() |
|
![]() |
![]() |