![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik voerde dit reeds in verschillende draden aan. In wezen is de macht die de koning had bij het ontstaan van België sindsdien niet berperkt tenzij in schijn...
Het niet totaal uitoefenen van die macht, door de koninklijke familie, is in wezen niet meer dan een oppervlakkige respons aan de democratie die in wezen enkel tot doel heeft om net die ongebreidelde macht te beschermen. In ruil voor die, slechts oppervlakkige deemoed en dan enkel nog in de publieke arena, heeft de politieke wereld (tot nog toe) geen enkele aanval op die macht gedaan. Deze macht zit namelijk vervat in onze wetten en aan de wettelijke macht van de koning is tot nog toe NIETS veranderd... Dat blijkt nu ook nog eens aan de post voor Flup de Taaie I... http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...etter-RNBDAGKN citaat: Mark Van Den Wijngaert: 'De onomkeerbare erosie van de koninklijke macht en invloed maakt dat we met een uitgeholde monarchie te doen hebben. Er bestaat een hemelsbrede kloof tussen de grondwettelijke bevoegdheden van de vorst en wat daar in de praktijk nog van overblijft. De facto komen we steeds dichter bij een protocollair koningschap, maar dat blijkt niet uit de grondwettelijke artikelen in verband met de monarchie want die zijn sinds het ontstaan van België nagenoeg ongewijzigd gebleven. De Wijngaert concludeert hier ten onrechte dat de macht van de koning ingeperkt zou zijn door de aanpassingen aan het protocol. Dat is een foutieve inschatting. Het protocol bestaat uit een reeks voorschriften en regels waar de vorst zich in publiek naar richt. Ik schrijf bewust richt en niet dient te richten. Er is namelijk geen enkele wettelijke basis om hem die op te leggen. Meer nog, indien hij er tegen verstoot, in woord of daad, is hij niet eens persoonlijk verantwoordelijk maar is de regering daarvoor verantwoordelijk... De Wijngaert erkent ook zelf in dezelfde alinea dat de wettelijke rechten van de koning onaangetast bleven... En hoe groot de invloed van de koning op de politiek is kon men bij de laatste regeringsvorming en kersttoespraken nog vaststellen. Het weren van de NVA is iets wat de koning onderschreef en door zijn rol actief ondersteunde... niet slecht voor een machteloze. De kersttoespraak... De manier waarop één bepaalde groep geviseerd wordt en de andere haast euforisch juicht over diezelfde toespraak maakt wel pijnlijk duidelijk hoe (on)bevoordeeld ons koningshuis is. En nu probeert men door aan Fabiola een gedeelte van het inkomen, waarop zijn in se geen enkel recht heeft, af te nemen de aandacht van het kernprobleem, de ondemocratische macht van het koningshuis, met de mantel der liefde te bedekken. Ook in België geldt namelijk wettelijk:' de koning is dood, leve de koning!'. Wat wil zeggen exit de (al dan niet drama) queen. Het feit dat de regering de koningin toestond haar titel protocollair te blijven voeren geeft haar namelijk nog geen wettelijke rechten... Met andere woorden, elke Eurocent die zij krijgt is niet gebaseerd op een wettelijk recht maar wel op een gunst van de regering... uit de geldbuidel van de werkende burger... Wat mij betreft zou de regering na 2014 in de ideale positie zitten om deze parasitaire kanker te herleiden tot een effectief machteloos en financieel niet aan de staat gebonden familie. Hun protocolaire titel kunnen ze van mijn part behouden... per slot van rekening maken zij deel uit van onze geschiedenis. Het wordt tijd dat men hen daar ook officieel in plaatst... Zijn er koekendozenverzamelaars en/of geestverwanten die dit tegen te spreken?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik ben zwaar teleurgesteld. Waarom pleit je er niet voor om de laatste volksmonarchie op deze aardkloot voor eens en voor altijd op te doeken?
Albert II, de laatste koning der Belgen. Laten we er een volkfeest van maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik beschouw de middeleeuwen niet als iets dat moet terugkeren... Maar je zal mij nooit horen oproepen om ze te ontkennen als deel van onze geschiedenis of om alle artefacten uit die tijd op te blazen... Dat soort zaken laat ik over aan de islam en idioten die dezelfde politiek willen volgen vanuit hun ideaal... Voel jij je geroepen misschien? ![]() Ik behoor dan ook niet tot de politici die in het artikel uit de openingspost aan het woord komen... Ook degenen die mijn strekking vertegenwoordigen ziet u daar niet passeren... Dat Wijngaert meewerkt aan het cordon sanitaire is niet mijn verantwoordelijkheid wel? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 8 mei 2013 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het huidige klimaat moet het volk daar toch warm voor gemaakt kunnen worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar een campagne in die richting wordt automatisch gevolgd door een tegencampagne van de koningsgezinden. Herinner u de Fabiolaerfenisbelastingontduiking en de daarop volgende fotoshoot van de kroonprins en zijn o zo lieve kindjes... En aangezien ze nu al, zij het voorlopig nog aarzelend, steun krijgen van BDW...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Hij mag blij zijn dat hij nog kindergeld krijgt.
De handdoek al in de ring gooien... Meen je het, of was het maar om ook het VB in de picture te zetten, daar hun mening niet gevraagd werd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Suske, de enigen die al van dag één hun handdoek niet in de ring gooiden zijn de politici van het VB. En dat kan niet genoeg gezegd worden...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Eerst moet Flip het verkloten, daarna de Republiek !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Hoop in bange dagen...
De Taaie I is op komst, BRRR... ![]()
![]() |
![]() |