![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk nog steeds met XP.
Moet ik nou de maar nog een tijdje wachten met vervanging ? http://www.bndestem.nl/algemeen/mult...-uit-1.3732584
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() heb tot 2007 gewerkt met mn Win98se , ik werk ermee tot de pc letterlijk sterft
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Windows 7 is dus een doodgeboren kindje.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik gebruik ook nog steeds XP. En daarvoor zeer lang 98 (na een uitstapje naar de millenium maar mijn god, ben ik daar snel van weggelopen)
En daarvoor 3.11. Alledrie zeer stabiele windowsversies. Ze moeten er daar blijkbaar altijd twee of drie maken die op geen kloten trekken alvorens er weer iets komt dat goed is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Windows zag dat hun verkoop niet goed genoeg was, dus hebben ze de bedrijven gewoon gedwongen om over te schakelen. Dat is de enige reden waarom men nu opeens overstapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb er thuis nog enkele draaien op een heel oud moederbord, AGP grafische kaart nog en een ouder O.S. Als je geen nood hebt om zware software te draaien is dit nog perfect mogelijk. Begin je echter met software te installeren die serieuze rekenkracht vraagt zal dat snel merken dat je bakkie achterblijft. (3D Studio Max bijvoorbeeld)
![]() Uiteraard is er een groot verschil tussen de thuisgebruiker(ster) PC en die van een bedrijf. Thuisgebruiker in de zin van, wat chatten, wat internet misschien wat tekstverwerking, mail punt uit. En zoals iemand al schreef: PC's zijn stukken sneller nu zeker met de SSD (Solid State Disk) aan boord. Een full virusscan vroeger met gewone Hard Disk kon al wel eens, in het beste geval dan nog, klein uurtje duren. Nu met SSD bij mij 4 minuten. ![]() Win7 SP1 is zeker niet slecht, het doet wat het moet doen. Win8, als je geen touchscreen hebt ben je daar eigenlijk weinig mee. Werkt wel leuk, heb die helemaal in het begin toen het uitkwam al eens in een virtual box draaien gehad. De nieuwe tablet van MicroSoft (Surface) met Win8 ok prima, toch wachten op versie 2.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 maart 2013 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ik heb wel de
95 a, b en c 98 , se ME 2000 en server xp NT4 en server netware4 en server in huis aangezien Prometheus nu meeschrijft aan de Windows8b of Windows Blue ga ik die waarschijnlijk in huis halen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Pure geldklopperij. Best zo weinig mogelijk aan deelnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste hebben niet meer nodig dan PC's waar hun volk emails kan beantwoorden, word op kan draaien en administratie regelen. Trouwens, uw vergelijk met pc's van 2001 gaat totaal niet op. Of denk je nu werkelijk dat bvb anno 2010 bvb men nog steeds op dezelfde pc's en laptops werkte als in 2001 ![]() Bij ons, een grote multinational, kocht men om de twee a drie jaar nieuw materiaal (zoals boekhoudkundig voorzien) en zwierde men er steeds de laatste versie van XP pro op. Tot men niet anders meer kon dan te veranderen omdat microsoft de bedrijven dwong om over te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinclair ZX81
Yep , yep , ikke gewonnen met een quiz ![]() Trouwens , ik was die al lang uit het oog ![]() Nadien ook nog een Commodore VIC-20 gehad , later zijn we naar een comfoeter met windows 3.1 overgegaan !! En ook nog m'n eerste computerspelletje: SEB 750
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Ik werk thuis met zowel xp als 7. Voor mijn part had Microsoft bij XP gestopt. Windows 7 is grafisch gezien gewoon een mooiere XP en een resource vreter, maar voor de rest hetzelfde.
Window 8 sla ik over zoals ik bij Vista gedaan heb. Windows Blue zal ik mogelijk wel gebruiken als ik deze gratis bij een nieuwe laptop/pc krijg. Meestal krijg je na een flop een betere versie. Maar ik vind de naam 'Blue' niet zo'n aantrekkingskracht hebben, omdat Windows en de kleur blauw de gebruikers doen denken aan 'Blue Screen of Death'.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb XP en 2000 Pro altijd redelijke Windows-versies gevonden.
Millenium was een complete ramp. Windows 7 heb ik enkel nog maar eens sporadisch gebruikt op de laptops van de kinderen maar ik vind het er wat raar uitzien. Hoewel dat waarschijnlijk maar een kwestie is van wat instellingen aanpassen. Ik vind het wel raar dat Microsoft nu zo snel met weer een nieuwe versie komt. Is Windows Blue echt weer helemaal nieuw of is het gewoon een dikke 8-update?
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Windows 8 zou schitterend zijn voor zakelijk gebruik. hier een paar voorbeelden, ![]() ![]() http://get-spblog.com/2012/03/20/met...ergence-2012/#
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ik wacht op de 8b
spijtig dat er geen ceedee meer is |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik ben overgestapt een jaar of 6 geleden naar Mac omdat mijn vrouw (toen nog vriendin) daarmee werkte.
Ze vond dat mooier passen in het interieur. Ik zal nooit meer microsoft shit binnenhalen in mijn huis. Laatst gewijzigd door giserke : 18 april 2013 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mac's zijn en blijven prachtige toestellen die zoals u schrijft prima in de woonkamer (interieur) passen zonder dat er ook maar iemand zich zou kunnen aan storen.
Uiteraard blijven het ook verschrikkelijk dure toestellen. Mac's halen hun kracht ook uit grafische weergave daar ze in veel gevallen beeldschermen hebben met een hoge resolutie: 2560x1440 pixels ![]() Je kan u perfect zo een monitor kopen met een zelfde resolutie, dat zijn wel de duurdere modellen uiteraard. Je kan dan ook voor veel minder geld een pc samenstellen die beter presteert. Tip voor de fans En wil je die PC die je zelf in elkaar zet een extra jasje geven dan kan je aan Casemodding doen. Casemods Geen idee welke problemen sommige mensen met MicroSoft/Windows hebben maar hier werkt dat al jaren zonder problemen en ik heb wel alle versies van het OS gehad.(dit wel uit oogpunt van een thuisgebruiker, geen idee van hoe dat voor bedrijven ligt) Die OS systemen zijn wel waar voor hun geld. (persoonlijke mening) Vergewis u er zelf van ![]() Prachtig toch wat die mens gemaakt heeft of niet?(dat zal uiteraard wel niet goedkoop geweest zijn) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2013 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind die stukken mooier en robuuster dan de mac-tegenhangers, qua prijs is dat ongeveer hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De goedkoopste 27" iMac is € 1.905 De XPS One 27 All-in-One is € 1.499 Het enigste voordeel van een Apple is design en een eenvoudige eco-systeem (als je het leuk vind dat men voor u beslist) Beide zijn een Intel i5 Apple is daar zelfs niet goedkoper in.
![]() |