![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Wie werkt het meest? Welke parlementair heeft het meest wetsvoorstellen ingediend? Welke partij is het meest actief?
Een overzicht van het aantal voorstellen dat de verschillende parlementairen van de verschillende partijen gemiddeld indienden: (1) N-VA --------------------->92 voorstellen/parlementair (gem.) (2) CD&V -------------------->65 (3) AGALEV ----------------->51 (4) SP.A-SPIRIT ------------>46 (5) VLAAMS BLOK ---------->38 (6) VLD ---------------------->31 In absolute cijfers is dat: N-VA (366), CD&V (1357), AGALEV (462), SP.A-SPIRIT (834), VLAAMS BLOK (530) en VLD (737). De parlementair die het meest voorstellen heeft ingediend, was Geert Bourgeois (N-VA, 145), gevolgd door Servais Verherstraeten (CD&V, 133) en Yves Leterme (CD&V, 131). Zo zie je maar... Er zijn enorme verschillen tussen de verschillende partijen en tussen de parlementairen onderling. Geef u stem aan zij die werken, aan zij die hun werk als parlementair serieus nemen. Zij doen het meest voor u! VL [size=2](voor informatie over de werkkracht van je 'persoonlijke voorkeur-parlementair', stuur een PB)[/size]
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Kan best zijn, maar ik heb liever iemand die hard en goed werkt en daarna mag genieten van zijn vrije dagen, dan iemand die alle dagen naar het werk komt, maar daar altijd met zijn vingers zit te draaien. Het is maar hoe je het beziet natuurlijk.
U WEET TOCH WAAROM? |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() En wat vind u van iemand die elke dag naar zijn werk gaat én daar dan ook nog eens behoorlijk werkt?
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het Vlaams Blok pakte hier ten velde ook eens uit met zulke cijfers. Daaruit bleek natuurlijk dat zij het actiefst waren. Zij hadden de meeste voorstellen gedaan en vooral dan de meeste vragen gesteld. Dat al die voorstellen en vragen ofwel dwaas, ofwel kneuterig ofwel onhaalbaar bleken, vertelden ze er natuurlijk niet bij.
Voor mijn part mag de wetgevende macht op een lager pitje gezet worden en dat men eerst eens zorgt dat de wetten die er zijn nageleefd worden. |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Er is niets gemanipuleerd hoor!!! De cijfers komen van de officiële website van de Kamer van Volksvertegenwoordigers.
http://www1.dekamer.be/wwwcfm/flwb/c...ent.cfm?lang=N Puur feitenmateriaal dus!!!!
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog maar eens een bewijs van hoe serieus de VLD het neemt om een volledige nieuwe politiek te voeren
![]() ![]() Proficiat aan de NVA, niet alleen hebben zij veel wetsvoorstellen ingediend maar ook kon ik mij in die meeste wetsvoorstellen wel vinden. |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() De N-VA noemt zich rechtlijnig en consequent. Ze zijn tegen de showbizz-politiek. Zo zie je maar dat dat zich blijkbaar uit in wat ze presteren in het parlement hé.
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf veel respect voor de dossierkennis en de inzet van Bourgeois, maar jouw bericht hier is niet meer dan militante, particratische propaganda! Je redenering "de meeste wetsvoorstellen ingediend" dus "het beste werk gedaan" is - zoals je zelf weet, incorrect. Laat op dit forum de rede primeren, en niet de supportershouding! Supporteren kan je nog genoeg elders!
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Aan DNB,
Bourgeois heeft als lid van de oppositie in al 13 voorstellen tot wet gekregen. Dit is een historisch record!!! Nog nooit heeft een oppositielid zoveel wetsvoorstellen door het parlement gekregen!!! Het zijn feiten, en Bourgeois bewijst hiermee dat de kwantiteit niet per sé ver van kwaliteit staat!
#10 |
Vreemdeling
|
![]() tof, maar dat zal niet helpen om de 5 % te halen
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Bij dit slecht gevoel dat ik heb bij de huidige VLD kom ik dan terecht bij het gevoel dat ik heb bij de NVA. Een partij die zegt waar het op staat, zich echt inzet voor de Vlaamse zaak, opkomt met duidelijke standpunten en ook volgens de cijfers(ze zijn er nu eenmaal, als is dat geen bewijs voor u) een groot aantal wetsvoorstellen indient, en dit getuigt toch van grote inzet en een zekere mate van behoefte aan verandering. Particratische propaganda voer ik al helemaal niet want ik ga zeker niet akkoord met alle standpunten die de NVA inneemt, ik zeg gewoon dat wat de NVA vertelt in de meeste gevallen overeenkomt met wat ik denk. Ik heb dan ook niets met de NVA of eender welke andere politieke partij te maken, maar ik hoop toch dat dit niet wil zeggen dat ik mijn gedacht niet mag zeggen en als dat gedacht dan ongeveer overeenkomt met een bepaalde partij dan is dat maar zo!!! |
||
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Je zal het als Vlaamsgezinde niet gemakkelijk hebben.
Je analyse is correct. Ik denk niet dat iemand volledig met een partijprogramma akkoord gaat. Voor zes miljoen Vlamingen...
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar probeer eens te lezen wat er staat: "kwantiteit dus kwaliteit" klopt niet. Daar hoef ik toch geen tekening bij te maken? Als in dit geval zowel kwantiteit als kwaliteit aanwezig zijn, dan betekent dat nog niet dat er tussen die twee begrippen ineens WEL een positief causaal verband zou bestaan! M.a.w. zeg dan gewoon: ZE HEBBEN GOEDE VOORSTELLEN GEDAAN. OF ZELFS: ZE HEBBEN VEEL GOEDE VOORSTELLEN GEDAAN. en beargumenteer dat ev. met enkele voorbeelden (wat voor mij niet nodig is in't geval van Bourgeois) en zeg dus niet: ZE HEBBEN VEEL VOORSTELLEN GEDAAN. wat je dan ook aantoont door te vergelijken met de andere partijen, en waar je ook gelijk mee hebt. maar dan wil je er nog de conclusie uittrekken: DUS ZE LEVEREN GOED WERK. Die vlieger, ballon, luchtballon, zeppelin... gaat niet op! Meer heb ik niet gezegd!
![]() |
#15 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
(dit had ik ook beter met het eerste bericht gedaan ![]() 1. je zegt "ik voer hier geen propaganda" 2. je zegt wat je van de VLD en de regering vindt (negatief dus) 3. daarom kies je voor de N-VA 4. je voert naar eigen zeggen geen particratische propaganda 5. je hoopt je gedacht te mogen zeggen Mijn reactie nu: 1. -->dit ga ik hier nog niet tegenspreken, dit komt terug in 4 2. -->het is je goed recht dit te vinden 3. -->ook je goed recht. Maar daar ging het allemaal niet over!!! Maar ik pik er even uit waar je wel op de kwestie reageert: "Een partij die zegt waar het op staat, zich echt inzet voor de Vlaamse zaak, opkomt met duidelijke standpunten en ook volgens de cijfers(ze zijn er nu eenmaal, als is dat geen bewijs voor u) een groot aantal wetsvoorstellen indient, en dit getuigt toch van grote inzet en een zekere mate van behoefte aan verandering. Ik heb nooit de cijfers betwist, maar wel de conclusies die jij er uit trekt! Zie mijn antwoord op iemand anders hierboven omtrent hetzelfde bericht voor de uitleg! 4. --> als er inhoudelijk niks overblijft, maar daarentegen een pak "relevante-inhoud"sloze steun aan de N-VA, dan noem ik dat propaganda, militante uitspraken, ... [/quote]
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie werkt het hardste in het parlement.
De poetsvrouwen natuurlijk. Wat dacht je? ![]() Even ernstig. Het indienen van wetsvoorstellen is natuurlijk geen indikatie van hard werken. Als je dat graag wilt kan ik er wel enkele per dag uit mijn duim zuigen. Of ze ook zinvol en doordacht zijn is een ander paar mouwen. Het is kwaliteit en niet kwantiteit wat telt.
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Kwaliteit is inderdaad niet gelijk kwaliteit. Maar het toont wel een zekere werkkacht aan. Een zekere gedrevenheid, al je mogelijkheden aanspreken om het bestuur te verbeteren.
(DNB, ik bedoelde dat bij Bourgeois kwantieit en kwaliteit samenvallen. Ik moet het niet 10 keer bevestigd zien hoor. ![]()
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()