![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Citaat:
Kortom: waar moeit die OESO zich mee? Met welk recht en welke legitimiteit komt die aanbevelingen doen?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
|
![]() Citaat:
En inderdaad macro-economisch is het zo, dat als een belasting voldoende hoog is men de hiermee getroffen activiteit kan laten afsterven. Als bijvoorbeeld autorijden door accijnzen of belastingen vele malen duurder wordt dan de opbrengsten bekomen door de hogere flexibiliteit en efficiëntie dan zal men omschakelen naar openbaar vervoer of ander transport. Gezien er via de 'weg' 5 x meer personen vervoerd dan via tram en trein, zal men deze laatste minimaal 5 x groter moeten maken om aan een zelfde vraag te voldoen. De vervijfvoudiging van de overheidsspoorlijnen, stations, metro's, tramlijnen en buslijnen zal echter onbetaalbaar blijken te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Het spoor vijf keer meer laten transporteren is overigens een stuk goedkoper dan blijven meer wegen bouwen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() Ik ben alvast een voorstander van het wegenvignet maar dat zullen ze best nationaal moeten invoeren en nog meer camera's, da's een nadeel maar die krijgen we toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Ik ben geen voorstander van een wegenvignet, want de overstap naar een zwarte doos in de auto is dan wel zeer reëel.
Laatst gewijzigd door giserke : 13 mei 2013 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
|
![]() Dat ze dan maar eerst de rommel dat zich "Openbaar vervoer" noemt in dit pokkenland deftig organiseert alvorens de automobilist kapot te belasten.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
|
![]() 2
__________________
In the night all cats are black... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Men moet vooral hard zijn best blijven doen om alle vormen van werken blijvend te ontmoedigen.
Tot ze allen vallen. Dat is blijkbaar de achterliggende opdracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
|
![]() Citaat:
Je kunt het natuurlijk oneens met het bestaan en het mandaat van de OESO, maar dan moet je de Belgische regering bekritiseren die dit heeft ondertekend.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
|
![]() Citaat:
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
|
![]() Citaat:
Dichtbevolkte metropool = ondergrondse. Nabije voorsteden = voorstadspoor, tram, bus en randparkingen. Verder afgelegen voorsteden, industrieparken en regionale secundaire steden = normal spoor en weg (vrachtwagen, bus en personenwagen). Tussen de diverse vormen van verkeer zijn ook de nodige knoop- en overgangspunten te voorzien in de vorm van gemeenschappelijke stations c.q. parkings en stelplaatsen. De autosnelwegen zijn uiterst efficient vanaf 20 tot circa 120 km voor personenwagens, de bovengrens ligt voor het vrachtvervoer 5 �* 10 x hoger. Het zou economische onzin zijn dit wegverkeer daar bovenmatig te gaan belasten. Vervanging via openbaar vervoer is immers niet mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Ik ben voorstander, maar onder voorwaarden.
- Maak benzine écht goedkoper dan diesel - Schaf de belasting op LPG af - Schaf de jaarlijkse verkeersbelasting af, zodat je voor het gebruik van de wagen betaald in plaats van het bezit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() Citaat:
Volgens mij gaan we minder grenscriminaliteit krijgen, met een vignet moeten ze zich registeren voordat ze het land binnen kunnen en het kost geld. Plus het is een soort binnenlandse nummerplaat voor buitenlandse auto's, dan kan er beter opgetreden worden tegen onverzekerde auto's en valse nummerplaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 13 mei 2013 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
|
![]() Men zou overigens eens werk mogen maken van een echte metro in de tot nader order nog steeds grootste stad van het land. Toulouse telt minder inwoners maar heeft wel twee metrolijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() Mja maar dan deze keer betaald door de buitenlandse bestuurders, de belasting die wij dan zouden betalen is misschien minder handel maar dat denk ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() waarvoor, om al die OCMW-klanten beter bij hun betaal-kantoor te krijgen? De laatste keer dat wij met de metro reden dacht ik dat we midden in een jaren '70 film zaten in NY, wat een zootje ongeregeld en claustrofobische stations. Meer metro heeft geen nut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
|
![]() "De laatste keer dat wij met de metro reden", wanneer was dat?
Ik rij voortdurend met tram en bus en zie hoe het verkeer alsmaar verder dichtslibt en die trams en bussen amper nog vooruit geraken. Een metro zou een enorm verkeersprobleem verlichten. Dat geld is beter besteed dan aan volslagen nutteloze dokken op de linkeroever... |
![]() |
![]() |