![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is het alvast begonnen. Hopelijk blijven hier de openbare zwembaden nog even gespaard.
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het lijkt erop dat in Nederland tenminste nu de allochtoonse criminaliteit effectief bestreden begint te worden. Jammer, dat "België" op zich laat wachten en eerder het tegenovergestelde blijkt te doen door het te negeren.
In ieder geval haha ... die politiehond kunnen ze niet verwijten rascist geweest te zijn omdat deze lekker in de knie beet van de vluchtende marokkaanse crimineel. Ik hoop dat het heel flink pijn gedaan heeft, opdat hij bij herhaling van dergelijke wantoestanden eerst zal nadenken alvorens te handelen. Maar een marokaan kennende .... Dju, kon die politiehond i.p.v. in de knie niet in de keel gebeten hebben ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik weet niet hoe het in de rest van vlaanderen zit, maar in antwerpen zijn er deze zomer nog geen noemenswaardige incidenten in de openbare zwembaden geweest. hierover was er een reportage op atv. de antwerpse politie startte met de actie baywatch, waarbij de politie patrouilleert in de zwembaden. de redders verklaarden dat de sfeer veel beter was dan vorig jaar. voorlopig dus alles goed.
zelf ben ik enkele dagen geleden naar de lilse bergen geweest. daar zijn dit jaar meer allochtonen dan vorig jaar. problemen waren er echter niet. later hoorde ik een gesprek met mensen uit de buurt: "er zijn dit jaar veel meer bruin mannen als anders" "ja die komen hier weer alles verpesten hé" dit gesprek kwam van mensen die dus nooit in de lilse bergen komen! triestig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Of slecht opgeleid. Was het een Berger Briard van 55kg geweest zoals mijn vorige hond,dan was die knie onherroepelijk verbrijzeld. Ze hadden waarschijnlijk zo'n poesje als een Duitse Herder of een Mechelaar. En als je ze echt pijn wil doen moet je een Dobbermann loslaten.Geloof me nu maar:ik heb het mijnen Dob zien doen,en 't was niet mooi....of feitelijk net héél erg mooi ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig maar dat de politie geluisterd heeft en extra acties onderneemt (kost wel wat, maar daarom zijn we ondertussen "verrijkt"). Gelukkig maar dat klachten tegenwoordig wèl mogen geuit worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot hij werd aangevallen door een Dobberman, toen veranderde hij ook in een vechtmachine. We hebben uiteraard de uitslag niet afgewacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat Pittbulls van alle honden de grootste druk per vierkante cm op hun tanden ontwikkelen. 'k zou ook een stapke aan de kant zetten als ik er zo één zie afkomen. Maar een kennis van mij heeft een pittbull;als je hem niets doet,dan zijn ze ongelooflijk lief en pluizig. Ondanks hun reputatie zijn het echt uitstekende huisdieren - en héél tolerant ten opzichte van hun kinderen.Geloof het of niet. Nuja - 20 jaar geleden hadden dobbermanns een kwalijke reputatie door één of andere dracula film.100% tenonrechte. Dat heb je nu éénmaal met mensen die niks van honden afweten maar toch noodgedwongen ff rap-rap wat stemmen willen verdienen als één of andere idioot zijn hond niet aan de leiband houdt en die dan een kind bijt.Dan maken ze een lijst met "gevaarlijke honden" Ik wacht nog steeds op een prikkelbaarheidstest die aantoont dat Pittbulls een lagere prikkelbaarheidsdrempel hebben dan pakweg poedels..... Ze zouden beter een lijst maken met "gevaarlijk eigenaars".
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze week ontmoete ik in het park een jongere met zo’n bijtmachine. Toen een andere hond zijn pad kruiste kon hij hem ternauwernood in bedwang houden. Mij bekruipt dan de drang om te zeggen “jongen zou je u niet beter een poedelke aanschaffen” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zo van die mensen die fier zijn op hun "vechtmachine" zo van die mensen die het jammer vinden dat een hond niet bijt om te "verbrijzelen" zo van die mensen die hun hond in die mate bekijken als verlengstuk van hun eigen machisme zo van die mensen die het "mooi" vinden als hun hond iemand toetakelt ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 7 augustus 2004 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eén zekerheid:de idioot die een dobbermann niet aan de leiband houdt zou moeten geregistreerd worden bij de politie en veroordeeld als iemand die te pas en ten onpas met een vuuurwapen staat te zwaaien. Met dien verstande dat het ergste wat een pistool uit zichzelf kan doen is : roesten... Sommige honden kunnen in vijf seconden meer schade aanrichten dan een verantwoordelijk eigenaar van vijftig vuurwapens op gans zijn leven zal aanrichten. Al de rest mag je op het conto van schrijven van de eigenaar.Niet van het wapen. En somige honden kunnen afgericht en gebruikt worden als wapens.Vraag het aan de eerste de beste agent die met een hond patrouilleert:waar sommigen nog zullen verzet plegen in het zicht van een wapen,blijft zelfs het ergste krapuul stokstijf staan als ze een Mechelaar zijn gebit zien. En ja,een labrador is uiterst sociaal;maar vergis je niet - hoe braaf een labrador ook lijkt,en al is hij bvb zes jaar een "zeemvel op poten" geweest,dan nog zou ik geen cent verwedden dat hij in de volgende minuut niemand zal aanvallen.Rerievers zijn relatief klein,maar een echte labrador is een serieus groot beest,en die weten precies waar hun tanden voor dienen,nl om te bijten.... En ik ben dol op honden,maar honden horen aan de leiband. Zonder uitzondering.
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb één keer mijn dobbermann losgelaten nadat een zatlap mij wetens willens een duw gaf,met de duidelijke bedoeling mij te provoceren. Wat hij deed noemt "vrijwillig toebrengen van slagen en verwondingen". Wat ik deed was een minimum aan geweld gebruiken om zelf geen klop te krijgen of te moeten geven. Hij heeft een beet in zijn been gekregen en is tegen de grond geslagen. En toen is dienen flinke stoeren bambi beginen janken om zijn moeder.... JA - Ik vond het leuk......en verantwoord. Had hij mij met rust gelaten,dan had ik hem met rust gelaten.Zo simpel is dat.
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het recht om een hond te houden krijg je bij je geboorte.Samen met de plicht om dat dier in bedwang te houden. Als je één keer in de fout gaat,dan neemt een rechter je het recht af om een hond te houden. Moeilijk heh.....
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Haar moeder was er ook bij, de labrador, jeetje, onderschat idd een labrador niet, en zeker niet een moeder wiens jong wordt aangevallen. Die is op die dogo gevlogen en iedereen dacht dat zij (relatief ouwe moe van 8 jaar) het onderspit ging delven. Die dogo had de week daarvoor een Ierse setter serieus toegetakeld dus ik dacht ook dat haar laatste uur geslagen was. Zij heeft die Dogo in een houdgreep bij de keel dat vennetje ingesleurd en zou hem zelfs verdronken hebben als wij er niet waren tussengekomen (op dat moment een makkie want die dogo was al half verzopen) Ergste van al was, die dogo kreeg nog wat stampen van z'n baas er bovenop, omdat ie "verloren was van zo'n sissy hond" Zo'n mensen zouden geen hond mogen hebben, die agressie was duidelijk de schuld van z'n baas.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn hond wel losgelaten bij de aanval tot de eigenaar van de dobberman opdaagde. Kwestie van mijn hond niet in zijn bewegingen te hinderen. Er is overigens niets ernstig gebeurd, nadat de eigenaar zijn hond had aangelijnd was het voorbij. Uw betoog over wapens kan ik alleen bijtreden met dien verstande dat een wapen in een kluis thuishoort. Met een hond ligt het iets moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een klop van u had waarschijnlijk minder schade toegebracht. Een hond als wapen gebruiken is fout, behalve in geval van nood of door bevoegde diensten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als elke hond één keer in de fout mag gaan hebben we een probleem denk je niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou er niets op tegen hebben als je een soort van kinologisch bewijs moet halen, zoals een rijbewijs. Theorie & praktijk in de vorm van hondenschool. Met uitzondering misschien van kleine hondjes -5 kg of zo (dat zijn dan de mobiletjes ![]() Enkel verantwoorde mensen gaan dat dan doen, nu kan iedereen zomaar een hond aanschaffen en dat beest compleet verneuken.
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |