Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2004, 23:49   #1
ggolsteyn
Schepen

Standaard Mark Verwilghen,minister van ontploffingen en bliksem!!!

Lieve Mark,

1. - Heb je je nu weer eens laten rollen door je beste vrienden van de "Liberalen en(zelfs)democraten"?.

Was het niet bangelijk om de gasbuis terug te openen?
Je hebt waarschijnlijk mijn bijdrage gelezen op seniorennet? Zo kordaat zeggen dat "zij die menen dat het op korte tijd zal opgelost zijn om een volledige overzicht en plan te bekomen van de gevaarlijke leidingen zich vergissen"? Wees gerust JIJ vergist je schromelijk, herhaal toch niet steeds wat Guy'tje je voorzegt! Ik merk dat je toch NIET de termijn van 10 jaar aanneemt die de juffrouw van dienst en de baron de Beauprez de Malherbe de Struut je in je oren blazen.

Even duidelijk zijn: je hebt geenszins alle plaatsen van leidingen nodig, van 1 inch tot 1 meter. De meeste liggen op publieke ondergrond, het zijn enkel de grote leidingen, onder de grond van particulieren die MILITAIR EN ECONOMISCH belangrijk zijn en eventueel gevaarlijk "naar de mensen toe".

De plannen van elke ondergrondse inneming liggen met een detail voor elke inneming in de hypotheekbewaringen als aanhangsel bij de akte van afstand of erfdienstbaarheid voor de gemeenten die onder deze hypotheekbewaringen behoren.

Ook op elke bewaring van het kadaster liggen voor de gemeenten van deze bewaringen gedetailleerde plannen.

Men heeft dus absoluut geen tien jaar nodig om een exact afschrift te bekomen. Laten we zeggen dat het binnen VEERTIEN DAGEN kan. De privé-maatschappij die deze GEHEIME MILITAIRE WERKEN uitvoert (baron de niksmendalle de drugenbruut) en de staat doet betalen weet perfect hoe de details in elkaar zitten.

De pijpleidingen voor de olie uit Antwerpen liggen daar al vijftig jaar totaal nutteloos en zullen binnenkort mogen afgebroken worden (bevel van Al Qaeda).

Ik begrijp nog dat enkele gloedjonge babes en tafelsspringers hun vak nog de volgende tien jaar moeten leren als minister, maar ik zal hen zo nodig tegen vergoeding inlichten.

Waarom vraag je het niet aan NOTARIS YVES le TERNE? Die moet van die geschriften toch al wat meer kennen, het verwondert me trouwens dat JIJ zonder dat te weten je diploma haalde.

Een andere mogelijkheid is de plannen en de uitleg te vragen aan een of andere oud-strijder van CCC. Die wisten perfect waar de leidingen lagen destijds. Die hadden mij daar zelfs niet voor nodig.

Gedraag je een beetje, Mark, anders is het de laatste keer dat ik medelijden heb met je. Gedenk "Mark groet 's avonds de dingen".

Vertel het eens aan Guy'tje, en noem mijn naam en kijk eens of zijn handen beven.

2. - WAT DE BLIKSEMS BETREFT, voor zover deze gevaarlijke zaak aan jou toebedeeld werd, Laat ook de ingenieurs van dienst niet te veel onzin vertellen. Heb jij al een bliksem op een schoorsteen zien vallen zonder dat er een baksteen of heel de schoorsteen naar beneden donderde?

Neen dus, maar in de tegenwoordige tijd kan dat dus wel. DE BLIKSEM VALT DAN NIET OP DE SCHOORSTEEN MAAR ERIN. Waarom? Je moet ook zelf eens wat onderzoeken: er zijn in nieuwere huizen minder bliksemafleiders, maar wel veel huizen met een stalen buis als schoorsteen binnenin. Voor deze buizen gelden dezelfde natuurwetten als voor bliksemafleiders (vroeger was dat paratonnerres). Om de bliksem niet onderaan het huis te laten ontploffen (horizontaal) moeten er ook rond de woning voor oude huizen zware koperen lussen (min 16mm2) gelegd worden en voor nieuwe huizen liefst nog lussen in de ondergrond, (volgens de bliksematologie).

Denken jij en de babes en de tafelspringers nog wel aan "omdat de mensen belangrijk zijn"?

Mij bedanken hoeft niet, maar vertel eens wat je van plan bent uit te voeren?

groetjes, ook aan Ward Beysen, want hij heeft van mij nog een loer tegoed.
(en mijn geheugen is nog redelijk).

je,

Gerard Golsteyn.

ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 10:36   #2
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn
Lieve Mark,

1. - Heb je je nu weer eens laten rollen door je beste vrienden van de "Liberalen en(zelfs)democraten"?.

Was het niet bangelijk om de gasbuis terug te openen?
Je hebt waarschijnlijk mijn bijdrage gelezen op seniorennet? Zo kordaat zeggen dat "zij die menen dat het op korte tijd zal opgelost zijn om een volledige overzicht en plan te bekomen van de gevaarlijke leidingen zich vergissen"? Wees gerust JIJ vergist je schromelijk, herhaal toch niet steeds wat Guy'tje je voorzegt! Ik merk dat je toch NIET de termijn van 10 jaar aanneemt die de juffrouw van dienst en de baron de Beauprez de Malherbe de Struut je in je oren blazen.

Even duidelijk zijn: je hebt geenszins alle plaatsen van leidingen nodig, van 1 inch tot 1 meter. De meeste liggen op publieke ondergrond, het zijn enkel de grote leidingen, onder de grond van particulieren die MILITAIR EN ECONOMISCH belangrijk zijn en eventueel gevaarlijk "naar de mensen toe".

De plannen van elke ondergrondse inneming liggen met een detail voor elke inneming in de hypotheekbewaringen als aanhangsel bij de akte van afstand of erfdienstbaarheid voor de gemeenten die onder deze hypotheekbewaringen behoren.

Ook op elke bewaring van het kadaster liggen voor de gemeenten van deze bewaringen gedetailleerde plannen.

Men heeft dus absoluut geen tien jaar nodig om een exact afschrift te bekomen. Laten we zeggen dat het binnen VEERTIEN DAGEN kan. De privé-maatschappij die deze GEHEIME MILITAIRE WERKEN uitvoert (baron de niksmendalle de drugenbruut) en de staat doet betalen weet perfect hoe de details in elkaar zitten.

De pijpleidingen voor de olie uit Antwerpen liggen daar al vijftig jaar totaal nutteloos en zullen binnenkort mogen afgebroken worden (bevel van Al Qaeda).

Ik begrijp nog dat enkele gloedjonge babes en tafelsspringers hun vak nog de volgende tien jaar moeten leren als minister, maar ik zal hen zo nodig tegen vergoeding inlichten.

Waarom vraag je het niet aan NOTARIS YVES le TERNE? Die moet van die geschriften toch al wat meer kennen, het verwondert me trouwens dat JIJ zonder dat te weten je diploma haalde.

Een andere mogelijkheid is de plannen en de uitleg te vragen aan een of andere oud-strijder van CCC. Die wisten perfect waar de leidingen lagen destijds. Die hadden mij daar zelfs niet voor nodig.

Gedraag je een beetje, Mark, anders is het de laatste keer dat ik medelijden heb met je. Gedenk "Mark groet 's avonds de dingen".

Vertel het eens aan Guy'tje, en noem mijn naam en kijk eens of zijn handen beven.

2. - WAT DE BLIKSEMS BETREFT, voor zover deze gevaarlijke zaak aan jou toebedeeld werd, Laat ook de ingenieurs van dienst niet te veel onzin vertellen. Heb jij al een bliksem op een schoorsteen zien vallen zonder dat er een baksteen of heel de schoorsteen naar beneden donderde?

Neen dus, maar in de tegenwoordige tijd kan dat dus wel. DE BLIKSEM VALT DAN NIET OP DE SCHOORSTEEN MAAR ERIN. Waarom? Je moet ook zelf eens wat onderzoeken: er zijn in nieuwere huizen minder bliksemafleiders, maar wel veel huizen met een stalen buis als schoorsteen binnenin. Voor deze buizen gelden dezelfde natuurwetten als voor bliksemafleiders (vroeger was dat paratonnerres). Om de bliksem niet onderaan het huis te laten ontploffen (horizontaal) moeten er ook rond de woning voor oude huizen zware koperen lussen (min 16mm2) gelegd worden en voor nieuwe huizen liefst nog lussen in de ondergrond, (volgens de bliksematologie).

Denken jij en de babes en de tafelspringers nog wel aan "omdat de mensen belangrijk zijn"?

Mij bedanken hoeft niet, maar vertel eens wat je van plan bent uit te voeren?

groetjes, ook aan Ward Beysen, want hij heeft van mij nog een loer tegoed.
(en mijn geheugen is nog redelijk).

je,

Gerard Golsteyn.

Dat zijn de heel slimme pieten, die het ons een komen vertelen.
De boer waar ik mijn weide van huur stelde het zo.
Alle dagen vliegt er een helicopter over de leidingen. Wanneer we aan het ploegen zijn komen ze kijken, of we niet te diep gaan.
En toch weten ze niet waar die leidingen liggen volgens diene Marc?
Wat gaan ze ons nu proberen wijs maken!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 11:12   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Dat zijn de heel slimme pieten, die het ons een komen vertelen.

De boer waar ik mijn weide van huur stelde het zo.

Alle dagen vliegt er een helicopter over de leidingen. Wanneer we aan het ploegen zijn komen ze kijken, of we niet te diep gaan.

En toch weten ze niet waar die leidingen liggen volgens diene Marc?

Wat gaan ze ons nu proberen wijs maken!
De grotere leidingen worden aangeduid door de bekende palen met dakje, ze weten ze dus maar al te goed liggen. De desinformatie zal er wel opgericht zijn om fouten te verdoezelen. Ik vraag mij trouwens af waarom landbouwactiviteiten boven de leidingen toegelaten worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 11:35   #4
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
De grotere leidingen worden aangeduid door de bekende palen met dakje, ze weten ze dus maar al te goed liggen. De desinformatie zal er wel opgericht zijn om fouten te verdoezelen. Ik vraag mij trouwens af waarom landbouwactiviteiten boven de leidingen toegelaten worden.
Omdat ze dan zouden moeten onteigenen? 't is maar een vraag!
Oud 10 augustus 2004, 15:45   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze dan zouden moeten onteigenen? 't is maar een vraag!
Waarschijnlijk.
Gedeeltelijk zou dat misschien op te vangen zijn door de leidingen zoveel mogelijk door weiland aan te leggen. Koeien maken geen putten.
Oud 10 augustus 2004, 17:47   #6
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk.
Gedeeltelijk zou dat misschien op te vangen zijn door de leidingen zoveel mogelijk door weiland aan te leggen. Koeien maken geen putten.
Maar weilanden worden wel ongeveer alle 4 jaar bebouwd met mais, omdat anders de grassen te gering worden. Na het zetten met mais, of graan, worden er terug grassen op geteeld. Dus, er wordt wel geploegt op WEIDE gronden!
Oud 10 augustus 2004, 19:33   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar weilanden worden wel ongeveer alle 4 jaar bebouwd met mais, omdat anders de grassen te gering worden. Na het zetten met mais, of graan, worden er terug grassen op geteeld. Dus, er wordt wel geploegt op WEIDE gronden!
Dat is mogelijk dat weet ik niet.
Ik ken in elk geval ook weilanden die nooit omgeploegd worden.
Het moet dus wel mogelijk zijn en verlaagd in ieder geval onteigeningskosten.
Eventueel mits een schadevergoeding voor lagere opbrengsten?
Oud 11 augustus 2004, 01:27   #8
ggolsteyn
Schepen

Standaard inneming in ondergrond + erfdienstbaarheid

Citaat:
Dat is mogelijk dat weet ik niet.
Ik ken in elk geval ook weilanden die nooit omgeploegd worden.
Het moet dus wel mogelijk zijn en verlaagd in ieder geval onteigeningskosten.
Eventueel mits een schadevergoeding voor lagere opbrengsten?
------------------------
Beste Bobke en voorgaande respondenten,

Jullie hebben gelijk wat de "lichte landbouwwerken" en dergelijke betreft.

De inneming in de ondergrond is een niet veel gebruikte onteigening van de ondergrond, met daarbij een erfdienstbaarheid van de bovengrond.
De erfdienstbaarheid van de bovengrond, meestal landbouwgrond is deze ten opzichte van de ondergrond, eigendom van de Staat, ze wordt duidelijk bepaald in de akte, die opgemaakt werd door het Aankoopcomité van de Staat en die wel de gewone landbouwwerkzaamheden toelaat, maar elk bouwwerk of bijvoorbeeld elektriciteitsmast verbiedt. De eigenaar wordt hiervoor vergoed. De boeren weten dus ook best dat ze controle krijgen vanuit de lucht, die eigenlijk dient om te zien of er geen lekken zijn, die vrij duidelijk zichtbaar zijn met een helikopter. Daarvoor de gele kapelletjes.

De bepalingen over afstand of inneming en over erfdienstbaarheden staan al sedert Napoleon in het Burgerlijk Wetboek (met ingevoegde Hypotheekwet) die elke ietwat jurist moeten bekend zijn. Quod non (wat dus niet zo is). Voor draineerbuizen van een bouwland of weiland meen ik dat de akte wel een speciale aanvraag bepaalt.

Gerard Golsteyn.
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 07:19   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ooit iemand van jullie van GIS gehoord, ?

Geographic Information System of zoiets, kortom het komt er op neer dat ge met een speciaal landmetertoestel met een GPS op, den boel gaat opmeten, heel het zootje wordt achteraf, vollautomatisch in bv, Autocad in real dimensions opgeslagen, ...

Op die manier ontstaat er dus een Vectoriele tekening waarbij je met behulp van layers, alle utilities, leidingen, brandkranen, telefoonpalen, verlichting, en al wat ge maar kunt denken kunt opslaan, en op en af kunt zetten op die tekening.

Het is dus een soort van kaart, maar dan met alles op en op ware grote.

Ge kunt da dus voor alle mogelijke berekeningen gebruiken, maar ge kunt ook direct zien waar iets ligt, of iets niet ligt.

Van de haven van Antwerpen bestaat zo'n plan, de meeste gemeenten zijn daar ook mee bezig of zijn daar mee bezig geweest, (ik heb er zelf nog de software voor geïnstalleerd dus ik weet dat het bestaat. )

In theorie zouden dus heel wat technische diensten van de gemeente zo een plan moeten kunnen afplotten of op diskette zetten van wat je maar wilt supernauwkeurig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 07:21   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hey bobken Geschiedenis lagere school hé, nooit van het drieslagstelsel gehoord, ...

Ge hebt een punt met moderne ploegen kan er makkelijk een meter diep geploegd worden... Het risico dat zo'n leiding dus geraakt wordt bestaat wel degelijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 10:11   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn
------------------------

Beste Bobke en voorgaande respondenten,

Jullie hebben gelijk wat de "lichte landbouwwerken" en dergelijke betreft.

De inneming in de ondergrond is een niet veel gebruikte onteigening van de ondergrond, met daarbij een erfdienstbaarheid van de bovengrond.

De erfdienstbaarheid van de bovengrond, meestal landbouwgrond is deze ten opzichte van de ondergrond, eigendom van de Staat, ze wordt duidelijk bepaald in de akte, die opgemaakt werd door het Aankoopcomité van de Staat en die wel de gewone landbouwwerkzaamheden toelaat, maar elk bouwwerk of bijvoorbeeld elektriciteitsmast verbiedt. De eigenaar wordt hiervoor vergoed. De boeren weten dus ook best dat ze controle krijgen vanuit de lucht, die eigenlijk dient om te zien of er geen lekken zijn, die vrij duidelijk zichtbaar zijn met een helikopter. Daarvoor de gele kapelletjes.

De bepalingen over afstand of inneming en over erfdienstbaarheden staan al sedert Napoleon in het Burgerlijk Wetboek (met ingevoegde Hypotheekwet) die elke ietwat jurist moeten bekend zijn. Quod non (wat dus niet zo is). Voor draineerbuizen van een bouwland of weiland meen ik dat de akte wel een speciale aanvraag bepaalt.

Gerard Golsteyn.
Dat is een duidelijk antwoord, bedankt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be