![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De eerste afbeelding komt uit 2004. De tweede uit 2013.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: Laatst gewijzigd door BWarrior : 21 juni 2013 om 11:10. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gouverneur
|
Dat is gewoon te wijten aan het feit dat er meer en meer uitkeringsgerechtigde Walen zich in Vlaanderen bv. aan de vlaamse kust vestigen : indien we de transferten van
behoeftige landgenoten opvoeren verkleinen de transferten vanzelf. Ook dank zij de "lintbebouwing" en de verplichting om ook in rijkere landelijke gemeenten sociale woningen te bouwen kunnen de binnen-vlaamse transferten sterk verbeterd worden. Nog niet-aangeboorde mogelijkheden zijn tolheffingen voor Vlamingen die doorheen Wallonië, gebruik makend van de waalse autosnelwegen naar het Zuiden willen rijden. Inventieve mensen zullen een stukje via Duitsland kunnen rijden, maar dan stuiten ze onvermijdelijk op zwitserse en franse toltoestanden. Met invoerrechten heffen op waalse pprodukten zou ik niet beginnen : Vlaanderen verkoopt immers veel meer aan Wallonië dan omgekeerd (stel je voor het is onze grootste afzetmarkt !) We kunnen de transferten zelfs vlugger afbouwen door de sociale uitkeringen in Vlaanderen te verhogen en in Wallonië te verlagen : dit zal zeker een grotere volksverhuizing veroorzaken dan die plaatshad in de tijd dat er in Vlaanderen meer werklozen waren dan in Wallonië : de terugkeer van de verwaalste vlamingen quoi ! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister-President
|
Lollig gevonden, maar waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat de staatsschuld wel of niet meetellen een ander resultaat oplevert?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik stel drie dingen vast.
1. Volgens de cijfers van de N-VA zijn de transfers tussen het Vlaams gewest enerzijds en het Waals en het Brussels gewest anderzijds - ondanks de crisis - tussen 2004 en 2009 met 40% afgenomen. 2. Volgens de cijfers van de N-VA gaat er van de 3000 euro per "werkende Vlaming" 13% naar Brussel (= 390 euro). (Volgens Vives ging het om het dubbele bedrag). 3. Er gaat dus, volgens de partij, nog 2610 euro naar het Waals gewest. Dit is exclusief de omgekeerde transfer richting het Vlaams gewest, inzake de uitgaven van tijdskrediet en loopbaanonderbreking (ca. 100 miljoen euro volgens de N-VA). Wetende dat al deze cijfers afkomstig zijn van een Vlaams-nationale partij, kan men zich toch afvragen hoe groot de fameuze transferten in werkelijkheid zijn ...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ik vergelijk gewoon twee studies die door de N-VA uitgevoerd zijn. Ik mag toch wel aannemen dat ze hun berekeningswijzen niet om de haverklap veranderen?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat mag je dus nooit, nergens en niemendal. Want dan ga je appelen met peren vergelijken. Dat is gewoon basiskennis om cijfers te interpreteren. Stop maar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Den dikke zal al met minder camionnekes met vals geld (strafbaar overigens) moeten rijden
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je geeft er weer een draai aan. Ja, uiteraard mag je twee studies van eenzelfde partij vergelijken. Dat betekent nog niet dat je daarom niet hoeft te bekijken welke methode gebruikt werd voor de berekeningen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat was inderdaad één van de domste acties ooit.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en sedert ik vorige week mijn kleinkind ging afhalen aan 't schoolke, is dienen aap zijn gezelschapsspel monopolie in mijn auto vergeten. En ik rij daar mee rond sedertdien !! Hoeveel boete heeft het Weverke moeten betalen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom dan wel ?
Ik vond het redelijk amusant, treffend voor de problematiek, zeker en vast op de juiste plaats, .... enne vooral een zeer goede verhouding tussen de kostprijs en de opgeleverde publiciteit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In 2004 sprak de N-VA van een "onzekere toekomst". Anno 2013 verwijten zij de toenmalige regeringen dat die geen overschotten boekten....
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Ik lees gewoon wat zij zeggen. Misschien kunnen ze erbij zetten: wij hebben een andere methode gebruikt, ge moet ons oude brochurekes nimeer geloven !
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Hoogdraad van de belgicisten.
Triestig gezever.
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij hebben ze daar, in hun gretigheid, gewoon niet aan gedacht.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
|
Nice one. Nog iets merkwaardig : de grote belgische krijger spreekt over "den dikke". Waar verblijft die man feitelijk. Ik gok in de grotten van Han.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Ik vergelijk gewoon twee schotschriften van één partij die beduidend andere cijfers laten zien. Dat is voor sommigen onaangenaam.
|
|
|