![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() wie heeft ooit bedacht dat voor heren de ritssluiting aan de rechterkant behoord te zitten
en wie heeft ooit bedacht dat de ritssluiting voor dames aan de linkerkant behoord te zitten en klopt dit |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de ritssluiting weet ik niets, maar het is wel zeker dat de knoopjes op een hemd/chemisier voor vrouwen aan de andere kant staan dan voor mannen.
En dat zou komen omdat de (rijke) vrouwen zich vroeger lieten aankleden door een bediende, terwijl de mannen hun eigen hemd dichtknoopten.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() de meeste mensen zijn rechtshandig;
spijtig genoeg begonnen ook vrouwe broeken te dragen en dan maakte men voor hen links-ritsen om in de winkel het verschil met mannenbroek duidelijk te maken |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet alles wat je zelf bedenkt klopt. Enkel de bedenkers van de bus en de hamer mochten dat voorrecht proeven. Ritssluitingen kloppen niet, net als jou bedenksel dus. Spijtig, 't was pertang goe gevonden.
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ritssluitingen bestaan niet. Jouw omschrijving van het artikel lijkt verdacht veel op die van een tirette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik heb het niet bedacht hoor was me gewoon opgevallen en mijn curiosity werd erdoor gewekt ken de historie van ritssluitingen en knopen niet, had ook even op google kunnen checken maar dan had niemand kunnen aangeven dat het een bedenksel van mij zou zijn capiche |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus moeten we ons er aan houden of we plegen off-topic. Zolang er geen herkwalificatie van de feiten wordt aangevraagd (van "ritssluiting" naar "tirette") hebben we geen poot om op te staan.
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij hebben voldoende anciënniteit en autoriteit om dat te overschrijven. Er moet maar geschikt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor kledingstukken die helemaal opengaan kan je spreken over de kant waar het sluitingsklepje hangt. En is er een verschil tussen de Amerikaanse en de Europese methode blijkbaar. Wat mij betreft, en indien je de vraag stelt met het oog op vervaardigen van kleding... hangt dit er van af of je rechts of linkshandig bent en dus of je je rechter of linkerhand gebruikt om je kledingstuk te openen. Doe een jasje aan, beproef de beweging voor een spiegel en plaats de ritssluiting zoals die voor jou het handigst werkt. Met knopen heb je inderdaad verschillen tussen mannen en vrouwenkleding die ook nog eens verschilt naar gelang de landen. Ook wat betreft de overslag van hemden of jassen is er dat verschil. Ik denk dat het hoog tijd is om al die verschillen in de vuilbak te gooien en eens gewoon voor de spiegel te gaan staan. Produceer je in het groot kies dan voor de rechtshandige methode, je gaat meer klanten blij maken... Gat in de markt! Kleding voor links en rechtshandige mensen! ![]() Je kan dan ook verder gaan en ritssluitingen plaatsen voor onreine en reine zaken voor islamieten bvb. Zaken die je met je linker of rechterhand wenst te doen... Er zijn er altijd die een paar eeuwen in het verleden zijn blijven hangen... ![]() Wie het ooit bedacht heeft? Ik vermoed dat één van deze twee de schuldige is... http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritssluiting ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man heeft nooit kunnen "profiteren" van zijn geniale vondst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.lyricswow.com/andre-van-d...tsie-weer-open http://www.songstube.net/video-bar.p...Duin&id=153278
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger althans zaten de sluitingen voor vrouwen naar links en voor mannen naar rechts.
O.a. ook de haarlijn zat omgekeerd voor vrouwen en het uurwerk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we al ambras hebben over de term "ritssluiting" of "tirette" lijkt het me geen goed idee dat iemand met de nick "Zipper" zich met de zaak komt bemoeien.
Niks persoonlijks hoor, maar de ellende is al groot genoeg.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Een gespleten tong, wel passender dan de huidige...
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() vrouwen : babies zitten op linkerarm, links knoopt of ritst dan makkelijker
mannen : met een zwaard in de rechterhand kunnen de knopen rechts makkelijk open met de vrije linkerhand ( de gilde v d kleermakers zal ook wel zwaarden hebben gedragen ) Laatst gewijzigd door Knipp : 13 mei 2013 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Die rits hebt ge alleen nodig als ge moet pissen !
|
![]() |
![]() |