![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() ik wordt hier stil van (..)
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juni 2013 om 02:09. |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Om alle schijn van belangenvermenging weg te nemen vraagt Deminor dat de huidige vereffenaars van Arco ontslag zouden nemen, en vervangen zouden worden door onafhankelijke mensen die de vereffening moeten afhandelen in het belang van alle coöperanten. Twee van de drie vereffenaars zijn nu de Arco-toplui Francine Swiggers en Marc Tinant.
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zoveelste bewijs dat men beter Mubarak aan de macht had gehouden, aangezien Egypte toen misschien niet de meest democratische staat was, maar wel stabiel en met een relatief behoorlijke economie. Nu is Mubarak weg, en is Egypte nog steeds geen democratie, maar wel helemaal labiel en economisch in het beste geval nog aan de rand van de afgrond. En het ergste eraan is, dat het allemaal zo afzienbaar en voorspelbaar was, zelfs de mafste halve gare had het kunnen zien aankomen... Maar misschien is dat wel precies wat de imperialistische yankees willen, aangezien met een failed state dan veel gemakkelijker verdeel-en-heers politiek bedreven kan worden... Intriest gewoon...
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onder Moebarak zou het ook fout gegaan zijn, een complete generatie kan geen huis meer bouwen, nml te duur, en dat betekent voor de mannen automatisch geen vrouw. Dus zitten complete families met volwassen dochters en zonen, gezellig samen bij moeder en vader thuis. Zie je het voor je toekomst perspectief is dat je met je broers of zussen, de slaapkamer moet delen (..). Dan is ook nog eens de helft van de familie werkloos, en teert de ene helft op de andere helft. Ik zou in zo'n situatie werkelijk er alles voor over hebben om maar weg te komen uit het land, indien dat niet het geval, dan maar mijn hoofd op de rails gelegd, of neen beter gaan rellen, want er is werkelijk niets beters te doen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juni 2013 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() "...dan maar mijn hoofd op de rails gelegd,...".
En dan zijn al deze forensen veel te laat op hun werk. ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Daar moet men wel kunnen onderscheiden. Het is waar dat de Egyptenaren zijn gaan stemmen, omdat ze ontevreden waren onder Mubarak. Maar het is zo klaar als een klontje, dat die ontevredenheid onder andere door de yankees en hun handlangers door middel van verdeel-en-heerspolitiek evenals destabilisatie voor hun eigen belangen tot het kookpunt gebracht werd. Die Egyptenaren die dan gaan stemmen zijn, hebben eerder een proteststam als iets anders uitgebracht.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 juni 2013 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
En uit het land komen? Waar zouden ze dan naar toe moeten? Naar andere Arabische landen, waar ze bijgevolg niet veel beter dan de Palestijnen zouden worden behandeld? Naar het Westen, waar het toch al boordevol economische vluchtelingen van allerlei slag zit? Dat lijkt me allesbehalve een mogelijk alternatief. Conclusie: het minste kwaad is voor een veel erger kwaad opzij gegaan.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 juni 2013 om 20:19. |
||
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Is dat niet eerder een beeld in Subsaharaans Afrika? Ik tip op Kenia... Dat heeft bijgevolg weinig met het onderwerp van deze discussie te maken.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Top Shia-gelovige vermoord.
Salafisten doden Sjiieten en sleuren hun lichamen over de straten. http://www.presstv.ir/detail/2013/06...lled-in-egypt/ |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() De man noemt zich lof der zotheid, wat wil je dan?
#14 |
|
![]() Je zou voor minder islamofoob worden.
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zit hem in de stijgende kosten van levensonderhoud, en dan valt huisvesting met een uitroepteken eronder. De cementprijzen zijn verdubbeld afgelopen 4 jaar, prijs van beton ijzer idem. Ofwel met of zonder Moebarak, er is een generatie met zero toekomst perspektief, die kan kiezen om te vluchten, zelfmoord te plegen, of de ruiten ingooien met molotov cocktails. Onder de huidige prijsstijgingen komt dit nu als een vulkaan uitbarsting eruit, Moebarak had dat nooit kunnen tegenhouden. Onder Morsi heeft een moslim onlangs acht jaar cel gekregen omdat hij een bijbel heeft verbrand. Nu ben ik eind jaren 80 in Egypte geweest, en de Christenen werden daar destijds allesbehalve goed behandeld. Nu weet ik, het kan erger, maar er is toch een signaal afgegeven, Christenen zijn nochtans vogelvrij en kunnen zich vrijelijk in hun Christelijke wijk in Cairo bewegen, ik weet het zuiden van Egypte is een andere zaak (..). Waar ze naar toe moeten ? Waar het beter is, ik ben zelf met een handtas en een koffer naar een derde wereld land vertrokken, en heb een piepklein kamertje gehuurd, waar de helft aan mijn loon aan op ging (150 euro), en heb vervolgens een bestaan opgebouwd (..) Dus als ik het kan als westerling waarom een Egypto niet. Anyway moslimsbroeders of niet, het gaat daarzo een verschrikkelijk zooitje worden a la Haiti of Nepal. En zolang die ellende onder het MB gebeurd dan krijgen zij daarvan de schuld. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juni 2013 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
En wat betreft het opbouwen van een bestaan: wat u betreft, neem ik aan dat u gestudeerd heeft, of een vak geleerd, en op basis daarvan naar een Derde Wereld-land getrokken en zo een bestaan opgebouwd. Een hele hoop Egyptenaren heeft geen vak geleerd of gestudeerd, en zou dus als werkloze asylant ergens in het Westen landen zonder hoop op meer perspectief.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 25 juni 2013 om 08:09. |
||
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() In het lande der blinden is de eenogige koning, dus je hebt gelijkt dat het voor een blinde niet verstandig is om naar een land van blinden te vertrekken. Echter wie een wil heeft kan desnoods een shaorma zaak of een pizzahut ergens in een middeninkomen land beginnen, genoeg die het doen, alleen moet je het er maar voor hebben om ver weg van familie te leven. Betreft stijgende kosten levensonderhoud, heeft voornamelijk te maken met China, dat elk jaar meer en veel meer grondstoffen nodig heeft, en dus de prijzen hiervan omhoog doet jagen.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2013 om 10:35. |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Er is zeker een stijging wereldwijd van de prijzen van grondstoffen. Maar Egypte zit in de positie dat er steeds meer van die grondstoffen geïmporteerd moeten worden. Graan omdat de landbouw achter blijft bij de bevolkingsgroei en olie omdat de eigen olie velden steeds minder productief worden en het verbruik toeneemt.
Wat betreft graan zorgt vriend Amerika voor extra subsidies, kortingen enz. met miljarden dollars per jaar. Voor olie moeten ze nu cash wereldmarktprijzen betalen. Niks geen vriendelijke Arabieren die hun olie goedkoop aan Egypte geven. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik Morsi was, dan zou ik 10 miljoen Eyptenaren richting Libie schoppen, om daar vervolgens de boel over te nemen. Of landje pik in Zuid Soedan met hun onontgonnen savannes zou ook tot de opties kunnen behoren (..) Nog even achter schermen de deal maken met Amerika en het Westen, en aan de pik van Israel zuigen, en het moet kunnen lijkt mij. |
|
![]() |