![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik las vandaag in de krant dat de VTM van plan is om in Nederland een commerciële familiezender op te richten.
Er zijn nog geen concrete plannen maar de gesprekken met TROS zijn aan de gang. Nu richt ik mij vooral naar de voorstanders van de hereniging met Nederland : Wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie dit een goede zaak? De tegenstanders : Vinden jullie dit een slechte zaak? Vriendelijke groeten, Jordi
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geen flauw benul hoe de zaken staan. Wil VTM de TROS concurrentie aandoen of ze overnemen of wat dan ook?
Dat er convergentie optreedt in het medialandschap is niet nieuw hoor...
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Oorspronkelijk bericht uit Het Nieuwsblad:
"VTM BROEDT SAMEN MET TROS OP NIEUWE COMMERCIËLE ZENDER IN NEDERLAND" "VTM zoekt al langer uitbreiding naar Nederland. Nu heeft de tv-zender een overeenkomst met de TROS om samen een nieuwe commerciële familiezender op te richten." Topman Christian Van Thillo wil in maart 2005 een definitieve beslissing nemen"
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland Laatst gewijzigd door Jordi : 15 augustus 2004 om 12:41. |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bof, gewoon weer een stapje in de culturele convergentie van Vlaanderen en Nederland. Dat is goed nieuws voor ons, Groot-Nederlanders (en alle Vlamingen, al beseffen die dat nog niet). Maar spectaculair is het niet, dat zijn de meeste stapjes niet in die richting.
#5 |
Burger
|
![]() Ik juich elke samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland toe. Maar laten we niet naïef zijn:
Tot bij de oprichting van VTM eind jaren 80 keek heel Vlaanderen bijna uitsluitend naar de Nederlandse zenders (meer films, beter entertainment, enz.). En toch heeft dit bij de Vlaamse publieke opinie nooit een pro-Nederlandse houding doen ontstaan. In die periode waren Vlamingen wel gewoon aan Noordnederlandse accenten, want Hollandse series werden op de Vlaamse tv nooit ondertiteld in tegenstelling tot wat je nu wel ziet. Blijkbaar was dat dus de enige "culturele convergentie". ( Een Vlaams programma op de Nederlandse tv werd wel ondertiteld. Iets wat men toen in Vlaanderen als beledigend beschouwde! ) Trouwens, wat is eigenlijk aan de hand? Is dit niet gewoon een commercieel project waarbij VTM geld gaat investeren in een zender die alleen in Nederland zal uitzenden met een programma dat louter op de Nederlandse markt georiënteerd is? Laatst gewijzigd door Wilhelmus : 25 augustus 2004 om 13:15. |
![]() |