![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik wel snap: boete niet betaald, auto aan de kant.
Wat snap ik dan niet ? Waarom ze niet simpelweg naar de woning gaan van die wanbetaler. Waarom wachten tot ze hem per ongeluk en per toeval eens aantreffen, ik weet niet waar. http://nieuws.vtm.be/binnenland/5215...to-aan-de-kant titel : Boete niet betaald? Auto aan de kant Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap het wel!
Een kei kan je niet stropen, maar als die kei zich per toeval voor je neus bevindt met een gloednieuwe BMW en ondertussen een openstaande boete heeft die hij/zij niet wil kan betalen, dan zal het die kei wel pijn doen als die BMW een paar maand later te koop staat op de website van de patrimoniumdiensten ![]() Goeie zaak dus, nu nog andere dingen toevoegen aan de databank (bvb. verzekering, ingetrokken rijbewijzen, ...) en we gaan eindelijk eens de echte wegpiraten van de baan halen!
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee! Laatst gewijzigd door WetIsWet : 3 juli 2013 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() United Stasi in actie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de schoof de macht geeft, dan roepen de mensen binnen een jaar, "Hitler kom terug, alles is vergeven."
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die boete staat wellicht op een naam en op een nummerplaat. Als jouw bmw een lease wagen is, dan ... gebeurt er niets. Tenzij je naar huis gaat kijken. Gaat kijken of het een kei zonder vel is, of er een beetje show rond gemaakt wordt, rond die naakte kei. Idem dito voor onverzekerd rondrijden. Het volstaat om de verzekeringsmaatschappij te verplichten om te signaleren dat iemand zijn premie na herhaald aandringen niet betaald heeft en dus klant af is. Als de chauffeur ondertussen een verzekering heeft bij een andere maatschappij, dan heeft die dat reeds gemeld aan het ministerie en is er geen probleem. (nu moeten wij éénmaal bewijzen dat we verzekerd zijn: bij het aanvragen van de nummerplaat; misschien straks ook bij de technische controle ...??) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge als staat vindt dat die boete dan niet betaald moeten worden, dan moet ge die overtreding maar schrappen voor iedereen. Een systeem waar alleen de 'braven' betalen (de brave belastingbetalende huisvader die per ongeluk eens 51 per uur rijdt in de gemeente), en de nukkigaards die niet willen betalen dan maar met rust laat, is pervers. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De douane nog wel?? Wat heeft de douane daar mee te maken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw "ik betaal wel omdat ik een angsthaas ben dus jullie moeten boeten" houding, die is meer dan pervers.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is duidelijk niet het onderwerp van de draad. Off topic dus. Begrijpt ge wat ik wil zeggen ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, wat heeft de douane daar mee te zien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed een voorwendsel om nog meer controle te kunnen verkrijgen op andere domeinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Douaniers controleren ook in het binnenland, vb. of je niet met rode paleisdiesel rijdt. En ze hangen dus af van het ministerie van financiën ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zit zo, de douane is een dienst die door de Europese realiteit in wezen in groten dele nutteloos geworden is.
Ze hebben de ervaring, ze hebben de middelen en de mankracht, en ze hebben niets te doen. Het is dan ook onvermijdelijk dat de douane niet alleen meer en meer als een soort van pseudo-politiemacht gaat gebruikt worden, ze zullen ook verder uitgebouwd worden, ze zullen meer bevoegdheden krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gebakken lucht. Welke simpele douanier gaat zoiets durven doen? Of gaan ze er politie bij zetten (nog harder lachen). Of een deurwaarder die evenveel te zeggen heeft als de man achter de vuilniskar
![]() Een vraag die ik elders ook al las en veel waarheid in zit : wie heeft er ooit al eens een controle op diesel gehad? Ik heb dat zelfs nog nooit gezien en rij toch al heel lang rond. Ze zijn nu al hopeloos onderbemand en dat zal niet verbeteren. Denkt iemand nu echt dat ze dat zwaar gaan controleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad belachelijk. Ik had blijkbaar een boete waar ik nooit van gehoord had, deze hadden ze afgetrokken van mijn belastingsteruggave. Tot daar dan nogaantoe maar om dan de wagen aan de kant te zetten vind ik toch een stap te ver gaan.
Zoals reeds eerder aangegeven was één telefoontje genoeg om mijn gestolen gsm terug te hebben en de dief bij de lurven te vatten. Maar dat is moeilijk, een auto stoppen om cash binnen te rijven daarentegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat je nu net zelf het antwoord op je eigen vraag hebt gegeven - naar het huis van de overtreder gaan en daar spullen in beslag nemen is de bevoegdheid van justitie. Blijkbaar werkt onze staat zo "goed" dat het ministerie van financiën het niet doenbaar acht om aan hun collega's van justitie te vragen om hun boetes te innen. Maar die opdracht aan je eigen werknemers (douane) geven is een stuk makkelijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Boetes via uw belastingaangifte? Nog zoiets
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit, in een grijs verleden eens een controle op diesel gehad, dat was met de caddy van't werk, toen ik weer eens naar Nederland mocht om brokken te gaan opruimen.
Mij is toen verteld door die douaniers -toen ik een bonnetje voor de verloren werktijd vroeg- dat ze vooral mikten op kleine bedrijfsvoertuigen die duidelijke markering hadden om zo kleine zelfstandigen of "geconnecteerde" bestuurders te vermijden. Want die gaven veel gezeik en tijdsverlies. Werknemers daarentegenover waren veel gemakkelijker, want de tijd die ze daar stonden te verschijten was toch betaald door de baas. Het zou me niet verbazen dat er enkele andere criteria zijn die ze nu hanteren. Zeker als ze de nummerplaten digitaal kunnen natrekken.