Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's?
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. 34 58,62%
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. 15 25,86%
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t 9 15,52%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2004, 12:55   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard Gay-parades = Positieve aandacht voor homoseksualiteit?

Iedereen heeft wel zijn eigen mening over homoseksualiteit. De essentie van deze thread gaat niet over wat u denkt over holebi's, maar wel wat u vindt van "Gay Parades"... De fameuze stoet waarin homoseksuele mannen & Lesbische vrouwen, schaars gekleed, dansend en feesten, nabootsend de holebi-liefde te bedrijven, doorheen de straten trekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Gay parades doen helemaal geen kwaad en ze "promoten" in geen enkel geval homoseksualiteit; ze zorgen alleen dat de aandacht gevestigd wordt op de situatie van homoseksuelen, die nog steeds geen gelijke rechten hebben, die nog steeds gediscrimineerd worden, die nog steeds - door mensen zoal jij - gestigmatiseerd worden.
Ik ga hier dus niet mee akkoord.

Enerzijds zie ik niet in hoe "halfnaakt in kuddes dansen", een boodschap overbrengt waarin discriminatie en gebrek aan gelijk rechten wordt betoogd...

Anderzijds vind ik de gay parades net ZEER NEGATIEVE AANDACHT vermits het merendeel van de holebi's "normale" mensen zijn, en helemaal niet decadent door het leven gaan zoals die stoets uitbeelden.

Hoe vaak zie je zulk persoon zijn inkopen doen in de lokale supermarkt?

Holebi's zijn verbaasd dat veel mensen denken dat homo's met iedere man naar bed gaan die ze tegenkomen.... Kan je hiervan verbaasd zijn als je beelden ziet van de Gay Parade? Ze meten zichzelf dit imago aan.

Vandaar dus deze poll:

Gay parades.... een positieve noot in de strijd voor gelijke rechten?
Oud 7 augustus 2004, 13:02   #2
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Ik zie mezelf nog niet in zo'n parade lopen, maar why not?

Het is een holebi variatie op love parade (waar het nog extremer aan toe gaat)

...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 13:09   #3
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Oud 7 augustus 2004, 13:14   #4
Tantist

Standaard

Gelijke rechten voor holebi's: allemaal goed en wel: wat kan mij dat uiteindelijk schelen? En als die er gelukkig mee zijn, waarom niet?

Maar als holebi's denken dat ze met die Gay Parades de aandacht vestigen op het feit dat ze wat betreft relaties nog altijd geen gelijke rechten hebben, dan zijn ze echt niet van deze wereld. Zo'n Gay Parade speelt eerder in de kaart van het Vlaams Blok: ze sugereren wat zij altijd al zeggen: dat holebi's abnormalen zijn.

Elk normaal homokoppel dat samenwoont en in de maatschappij functioneert doet meer voor de aanvaarding van holebi's dan zo'n stoet: want dat doet alleen maar afbreuk aan hun goede naam.

Maar wedden dat Raf en co het niet door hebben?
Oud 7 augustus 2004, 13:23   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Je staart je blind op beelden van één dag per jaar en dan nog maar een zeer beperkt groepje van de mensen die deelnemen aan zo'n parade. Hoe je uit die beelden iets kan afleiden omtrent de persoonlijkheid van die extravagant gekleede jongen, laat staan omtrent de persoonlijkheid van holebi's in het algemeen, is mij een volslagen raadsel. Trek je ook dergelijke conclusies over de mensen die deelnemen aan carnaval in Aalst? SuperStaaf zal het graag horen...

Maar wedden dat Tantist en co het niet door hebben?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 13:40   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Je staart je blind op beelden van één dag per jaar en dan nog maar een zeer beperkt groepje van de mensen die deelnemen aan zo'n parade. Hoe je uit die beelden iets kan afleiden omtrent de persoonlijkheid van die extravagant gekleede jongen, laat staan omtrent de persoonlijkheid van holebi's in het algemeen, is mij een volslagen raadsel. Trek je ook dergelijke conclusies over de mensen die deelnemen aan carnaval in Aalst? SuperStaaf zal het graag horen...

Maar wedden dat Tantist en co het niet door hebben?
Merk het verschil. Blijkbaar heeft Raf toch door dat er iets mis is met zijn visie...

Citaat:
Gay parades doen helemaal geen kwaad en ze "promoten" in geen enkel geval homoseksualiteit; ze zorgen alleen dat de aandacht gevestigd wordt op de situatie van homoseksuelen, die nog steeds geen gelijke rechten hebben, die nog steeds gediscrimineerd worden, die nog steeds - door mensen zoal jij - gestigmatiseerd worden.

Eerst zijn Gay Parades goed, want ze vestigen de aandacht op onrecht dat de holebi's wordt aangedaan. Daarna moet plots alles gerelativeerd worden wat betreft die Gay Parades. Toch niet zo'n goede reclame denk ik dan...

Geef mij een referendum over gelijke rechten voor holebi's en de kans dat ik voor stem is heel groot, maar die zal onvermijdelijk slinken moest dit referendum de dag na een Gay Parade plaats vinden.

C'est tout...
Oud 7 augustus 2004, 13:56   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Merk het verschil. Blijkbaar heeft Raf toch door dat er iets mis is met zijn visie...

[/i]

Eerst zijn Gay Parades goed, want ze vestigen de aandacht op onrecht dat de holebi's wordt aangedaan. Daarna moet plots alles gerelativeerd worden wat betreft die Gay Parades. Toch niet zo'n goede reclame denk ik dan...

Geef mij een referendum over gelijke rechten voor holebi's en de kans dat ik voor stem is heel groot, maar die zal onvermijdelijk slinken moest dit referendum de dag na een Gay Parade plaats vinden.

C'est tout...
De gay parades in hun geheel zijn méér dan alleen de zeer specifieke beelden die 's avonds in het nieuws getoond worden. De gay parades in hun geheel vestigen de aandacht op de situatie van homoseksuelen (discriminatie, stigmatisatie), maar veel mensen staren zich blind op de beelden van een beperkt groepje mensen die in de belangstelling komen. Was dat te ingewikkeld?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 augustus 2004, 14:00   #8
Tantist

Standaard

Citaat:
De gay parades in hun geheel zijn méér dan alleen de zeer specifieke beelden die 's avonds in het nieuws getoond worden. De gay parades in hun geheel vestigen de aandacht op de situatie van homoseksuelen (discriminatie, stigmatisatie), maar veel mensen staren zich blind op de beelden van een beperkt groepje mensen die in de belangstelling komen. Was dat te ingewikkeld?
Meer? Wat is er meer aan? Wordt er een congres achter of voor georganiseerd? Wordt er een bepaalde strategie uitgewerkt? Zoals bijvoorbeeld hoe men aan de gemeenschap kan overdragen dat een holebikoppel normaal is? Waarop men een uurtje later met de blote kont staat te schudden.

Heb je het nu nog niet door? Die Gay Parades zijn negatieve reclame...
Oud 7 augustus 2004, 14:04   #9
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer? Wat is er meer aan? Wordt er een congres achter of voor georganiseerd? Wordt er een bepaalde strategie uitgewerkt? Zoals bijvoorbeeld hoe men aan de gemeenschap kan overdragen dat een holebikoppel normaal is? Waarop men een uurtje later met de blote kont staat te schudden.

Inderdaad, er zijn alternatieve en beschaafdere manieren om de holebi-gemeenschap in de kijker te brengen.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 14:06   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er lopen daar bijvoorbeeld altijd een hele hoop bekenden mee om hun steun te betuigen, ook dat wordt meestal vermeld in het nieuws. Dat heeft m.i. een positieve invloed.

Citaat:
Oud 7 augustus 2004, 14:06   #11
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik vrees ook dat het geen positief beeld schept over het reilen en zeilen binnen de holebi-wereld. Dat men niet zou mogen afrekenen op die ene parade, wil niet zeggen dat men het niet doet. 8)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 14:12   #12
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De fameuze stoet waarin homoseksuele mannen & Lesbische vrouwen, schaars gekleed, dansend en feesten, nabootsend de holebi-liefde te bedrijven, doorheen de straten trekken.

....

Enerzijds zie ik niet in hoe "halfnaakt in kuddes dansen", een boodschap overbrengt waarin discriminatie en gebrek aan gelijk rechten wordt betoogd...

...

Anderzijds vind ik de gay parades net ZEER NEGATIEVE AANDACHT vermits het merendeel van de holebi's "normale" mensen zijn, en helemaal niet decadent door het leven gaan zoals die stoets uitbeelden.
Hiermee doe je nu net de BLGP zeer veel onrecht aan. Het is namelijk niet zo dat iedereen daar halfnaakt met zijn of haar kont staat te wiebelen.

Bekijk de foto's eens op http://www.blgp.be/pictures_2004_A/index.html. Hoeveel van de mensen op de foto's staan daar halfnaakt de holebi-liefde na te bootsen? En hoeveel staan er rustig te keuvelen, wat naar de muziek te luisteren, pintje te drinken?

Is het nu echt zooo moeilijk om in te zien dat het de media is die het beeld vervormt over de BLGP? Stel dat ze enkel devolgende beelden zouden tonen:

Zijn dit allemaal abnormaal uitziende, zich verderfelijk gedragende homo's volgens jou?

en wat dit betreft:

Citaat:
Hoe vaak zie je zulk persoon zijn inkopen doen in de lokale supermarkt?

We zien heel vaak dergelijke personen inkopen doen. Het zijn mensen (homo of hetero) die op normale dagen normaal gekleed gaan, maar zich op feestjes (cityparades, loveparades, carnaval,...) eens gek gaan optutten, en wat fun maken. Problemen mee??

Citaat:
Holebi's zijn verbaasd dat veel mensen denken dat homo's met iedere man naar bed gaan die ze tegenkomen.... Kan je hiervan verbaasd zijn als je beelden ziet van de Gay Parade? Ze meten zichzelf dit imago aan.
Ik ben het hier pertinent oneens mee. Ten eerste is het de media die de homo's het imago wil opleggen van mensen die bij elke gelegenheid gek gaan doen of vulgair gaan doen. Wat niet zo is aangezien slechts een meerderheid opgetut naar de BLGP gaat. En dan nog, blijft het bij de meeste van de opgetutten bij wat gek doen, zonder dat er naakt aan te pas komt. En die zaken zie je evenveel bij hetero's of homo's hoor. Al eens naar een cityparade geweest? Daar zie je ook af en toe blote konten en borsten, mensen die doen alsof ze seks hebben (in Berlijn heeft een vriend van me zelfs een heterokoppel gezien die het ook nog waarlijk op z'n hondjes aan 't doen waren tijdens de stoet). In alle groepen mensen zijn er types die ongelooflijk willen opvallen of erover gaan.

Misschien moet je wel eens naar zo'n Gay Parade gaan kijken, en zien hoe het er écht aan toe gaat, in plaats van zomaar over te nemen wat de media je wil doen geloven.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 14:20   #13
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Raven, ik vraag me trouwens af waarom je foto's van een gay parde in San Fransisco moet tonen... niet genoeg shockerende foto's gevonden uit belgië of zo?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 14:34   #14
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:

ja hoor, meestal gaat zo'n gay-parade gepaard met een roze zaterdag/zondag.
Daar zijn dan workshops, thinktanks, voordrachten etc.
Je hebt inderdaad de schaars geklede extremen maar ook alle andere holebi-organisaties hebben een praalwagen en delen folders edm uit.
Het is een collectief gebeuren en niet enkel de extremen hebben daar het patent.
Zoals Raf al eerder zei, het ligt aan de media en wat die tonen van die parade dat het algemene beeld zal bepalen.
Moest je eens naar zo'n evenement gaan kijken dan zou je zien dat het er niet uitsluitend schaarsgekleed aan toe gaat.
Oud 7 augustus 2004, 14:37   #15
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ik vrees ook dat het geen positief beeld schept over het reilen en zeilen binnen de holebi-wereld. Dat men niet zou mogen afrekenen op die ene parade, wil niet zeggen dat men het niet doet. 8)
Dat is dan voor de rekening van de media, zoals je kan zien op de foto's die Nynorsk toont gaat het er echt niet uitsluitend zo aan toe.
Dat is een klein percentage.
Maar ja, we weten best hoe een klein percentage steeds aangehaald wordt om de grote groep te stigmatiseren
Daar zijn nog voorbeelden van.
Oud 7 augustus 2004, 14:42   #16
oriana
Minister-President

Standaard

Misschien bedoel je deze? Als verderfelijke individuen?
Oud 7 augustus 2004, 14:48   #17
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Inderdaad, er zijn alternatieve en beschaafdere manieren om de holebi-gemeenschap in de kijker te brengen.
Absoluut, dus zo :

Oud 7 augustus 2004, 15:09   #18
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Het is een holebi variatie op love parade (waar het nog extremer aan toe gaat)
...
Nog geen enkele "parade basher" heeft hierop gereageerd ...

Frank Dane
Oud 7 augustus 2004, 15:23   #19
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Nog geen enkele "parade basher" heeft hierop gereageerd ...
Rara, hoe komt dat toch? typisch hoor

en weg zijn ze ......
Oud 7 augustus 2004, 15:30   #20
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

De meeste mensen hier hebben hun selectieve blindheid al meermaals bewezen, is geen nieuw nieuws

Frank Dane
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be