Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 16:52   #1
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard "Er zijn veel racisten in dit land!"

Eergisteren avond (20 juli 2004) rond 22u sprak ik met Spaanse kennissen van mijn ouders. Dit in een Hasselts café, genaamd "Brasserie Central" (gelegen vlak tegenover de hoofdingang van het station).

Op het moment dat de ober merkt dat de desbetreffende mensen geen Nederlands verstaan, vindt hij er niets beter op dan uitspraken te doen als:
"Vuil bruine!! Altijd probleme met u!! Hoepel toch op!!". Dan deed hij nog een poging in het Frans, om de Spanjaarden te vertellen dat ze moesten ophoepelen... Jammer, want ze spraken enkel Engels...!
Een volgende opmerking die hij maakte luidde:
"Als ge hier op bezoek zijt moet ge u op zen minst kunnen behelpen in Frans, Engels of duits!!! Dat zijn de drie wereldtalen, meneer!" Wel even wetende dat de ober in kwestie geen enkele poging heeft gedaan om zijn uitleg in het Engels te doen!
Uiteindelijk heeft de ober hun (half volle) glazen van de tafel genomen, en dat dan ook nog op een behoorlijk brutale manier...

Ikzelf arriveerde in het café toen het bovenstaande dispuut begon... De ober wist dus niet dat ik hem wél kon verstaan, en ik op mijn beurt kwam uit de lucht gevallen en wist niet wat er aan de hand was... Dat is ook de reden waarom ik niet onmiddelijk heb gereageerd. Toen ik wilde reageren zat de man zodanig vol agressie dat er geen woord was tussen te krijgen...

De ironie is echter dat diezelfde Spaanse mensen mij de ochtend voorafgaande aan dit voorval zeiden:
"Er zijn veel racisten in dit land!"
De mensen waren hier "al" vier (4) dagen, en hadden Antwerpen, Brugge, Leuven en Tongeren bezocht...
Het gaat om een koppel en twee kinderen...

"Er zijn veel racisten in dit land!" Als ik dit moet horen van TOERISTEN die haar amper VIER dagen zijn!!!??? Weet ook dat ik voorheen nooit met hun heb gepraat, en dus ook niet over die problematiek in België... Zij wisten daar niks van af, dus hun reactie kwam SPONTAAN !!

Dit is reeds de tweede keer dat buitenlandse toeristen mij dit zeggen. Van andere mensen hoor ik trouwens gelijkaardige verhalen...

Op zulke momenten SCHAAM ik mij!!! En iedereen die een beetje gezond verstand heeft weet dat zoiets ONAANVAARDBAAR is!! En ja hoor, ik schaamde mij dinsdagavond! Dit is niet de mentaliteit waar ik me mee wil associëren!!

"Eén ontevreden klant houdt er 11 andere weg", is een gulden regel in de PR... Laten we hopen!
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 07:44   #2
brutus
Burger

brutus's schermafbeelding

Standaard

De vraag dat ge u moet afvragen is hoe komt
het dat het zover is gekomen.
En wie heeft er schuld aan ?
brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 11:31   #3
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Deze voormiddag had ik een afspraak met een klant in een kantoorgebouw in de buurt van het Luxemburgplein in "hartje" Brussel. Daar ik iets té vroeg voor mijn afspraak was en ik wel een lekkere koffie lust besloot ik vooraf nog een koffietje te gaan nuttigen. Gezien de italiaanse koffiemachines een garantie zijn voor een lekkere "esspresso" koos ik dus een "etablissement" uit waar ik van buiten kon zien dat ze een joekel van een koffiemachine op de toog staan hadden.
Dikke misser dus..........
Afin, toen ik "een expresso alstublief" vroeg scheen de ober me te begrijpen....
groot was mijn verwondering toen ik "enkel" een tas expresso voorgeschoteld kreeg.....

Toen ik naar de melk en de suiker vroeg verstond de brave ziel mij van géén kanten..... en toen ik hem "un peut de lait et du sucre" vroeg kreeg ik als antwoord "nutroma et sucre au bar......" en...... inderdaad op de hoek van de toog stond een open en afgelopen vieze fles nutroma en een suikerstrooier... dus dronk ik vandaag mijn koffie zwart, zonder suiker.....

Bij het weggaan vroeg ik beleefd mijn rekening, en schrok me rot dat ik voor een koffie "zonder bediening"......... un euro - soixante moest betalen !!!!

Toen heb ik die "italièn" ne keer uitgelegd dat hij hier misschien wel in zijn onderbroek en op zijn sloeffen toegekomen is maar dat hij nu, omdat hij een koffiebarreke heeft, de mensen (lees vlamingen) niet zomaar bij hun kl**ten kan pakken en dat ik persoonlijk de mening toegedaan was dat "zijne esspresso" maar 50 eurocent waard was en zijn bediening nul, "et qu'il y a aussi-bien des flamins qui parlent français".......

Hij scheen mijn frans héél goed te begrijpen en mijn standpunt ook want hij heeft mijnen halve euro aangepakt zonder commentaar te geven.........
enkel de droge opmerking "qu'il n'y a pas de racistes dans ce pays"......

IK HAD KUNNEN WEGGAAN ZONDER IETS TE ZEGGEN......... en naar d'één of d'ander gazet schrijven......... die dienen italien toch nie leest....... maar k'heb hem op zijn plaats gezet..... in een taal die hij zéér goed verstaat en als hij s'avonds zijn kassa zal nageteld hebben zal hij wel aan mij nog ne keer gedacht hebben en dat heeft véél meer effekt dan om t'even wat...... want niemand is blij als hij in zijne portemonnéé "gepakt" is !
Oud 23 juli 2004, 13:33   #4
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Het enige dat ik in het bovenstaande verhaal zie dat echt niet door de beugel kan is iemand die denkt dat het geen probleem is om maar €0,5 te betalen voor iets dat €1,6 kost.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:51   #5
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Het enige dat ik in het bovenstaande verhaal zie dat echt niet door de beugel kan is iemand die denkt dat het geen probleem is om maar €0,5 te betalen voor iets dat €1,6 kost.
Vorige maand in de stad Lier in een taverne 3 € betaald voor een "sjatteke koffe", en met véél plezier betaald, t'was een proper verzorgde tas héérlijke koffie er was een lekker koekske bij én een praline, verse melk in een appart kannetje, twéé soorten suiker (klontje wit-klontje gries) en dit alles op een verzorgd dienblad......alles "pico-bello" en een vriendelijk woord van de juffrouw die me bediende........... wat de werkelijke "kost" is moet ik zelfs niet weten, k'vond drie euro ne "faire" prijs en k'ben er goedgezind buitengekomen !

't gaat hem niet om het geld, maar om het "principe" en een slechte tas koffie kost misschien €1.6 maar is € 00.00 waard ! zelfs € 0.5 is nog té véél !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 23 juli 2004 om 13:52.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 21:19   #6
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

ik begin angstig te worden voor de internationale uitwisseling die we met ons jeugdhuis voglende week in mechelen organiseren. afgaande op uw bericht moeten die italianen, portugezen en slovenen ook schrik beginnen krijgen. Ik hoop dat ik over 2 weken deze post kan counteren met een positiever verhaal, maar jammergenoeg vrees ik er een beetje voor ...
Oud 24 juli 2004, 23:24   #7
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

assimileren of oprotten
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 23:49   #8
Olivier
Banneling

Standaard

Alles wat niet plat maaslands praat loopt gevaar in mijn dorp. OVERAL (op ieder openbaar gebouw, bord of ander straatmeubilair) zie je grafitti met slogans in de trend van "bruinen buiten, SS, White Power" en een veelvuldig gebruik van swastikas, vlaams block stickers (geen stemrecht voor vreemdelingen) en keltische kruizen.

Zelfs nederlanders lopen hier gevaar. Zo is een visser die bij ons aant kamperen was snachts (twas just een fuif geweest en de schone vlaamse jeugd had zich weer plat gespoten, gezopen en geslikt) gewoon belaagd door een bende jongeren. Puur omdat hij een nederlandse nummerplaat had. "Smeriege kees, moakt dat ge weg ziet !"

Wel, en dat soort mensen, dat zich uber vlaming meent, zorgt er voor dat ik moet KOTSEN van jullie Vlaams volk. En daarom hebben wij nu wapens in huis. Ik heb 18 jaar tussen de turken, italianen, en polen gewoond en NOOIT een probleem gehad. Ga je rustig op de buiten wonen kom je tussen de inbreeds terecht....
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 02:11   #9
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

@ ice-man: er zijn wel meer café's en tavernes waar ze rotte koffie serveren, dat heeft niets te maken met het feit dat die man italiaans was en geen nederlands kon. ik kan u genoeg 'vlaemsche' horecazaken tonen waar de koffie un euro soixante kost en ni te zuipen is. de relevantie van uw verhaal met het topic zie ik echter ni.

verder ken ik heel wa spaanjaarden die hier een jaar hebben doorgebracht (erasmus), en die nooit echt klaagden over racisme. belgen die met hen in contact kwamen waren meestal blij eens ne spanjaard te leren kennen, en vonden het absoluut ni erg da die spanjaarden na een verblijf van enkele maanden nog altijd ni meer dan 5 woorden nederlands konden. indien ze een andere nationaliteit hadden was het mss anders geweest...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:45   #10
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand mij uitleggen hoe men die verplichting om de taal te leren rijmt met de engelstalige colleges aan onze univ's?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 23:31   #11
SURFERKE
Vreemdeling

SURFERKE's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar SURFERKE
Standaard

Verschil tussen droom en werkelijkheid???

Boze gedachten maken lange nachten
SURFERKE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 09:57   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Kan iemand mij uitleggen hoe men die verplichting om de taal te leren rijmt met de engelstalige colleges aan onze univ's?
Van mij mogen ze de verengelsing van het onderwijs gerust tegenhouden. Wij hebben al jarenlang een taalstrijd moeten voeren en nu laten we ons weer rollen?
Oud 31 juli 2004, 19:11   #13
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Wil je voortaan niet meer van rotte koffie bediend worden, zoek dan zeker geen café waar allochtoonse undermenschen bedienen, anders vraag je er gewoon om en moet je achteraf niet klagen dat het kopje koffie eerder naar kaka smaakte.
Je hoeft alleen maar hun slagerijen te bekijken om te zien hoe onhygiënisch ze werken.
En vergeet niet dat slechts weinige bruinrotten zich effectief wassen.
Beesten leven als beesten, dus bedienen ook als beesten. Remember !
De tekens die je op veel plaatsen tegenkomt zijn een uiting dat het Vlaamse volk die allochtoonse rommel die steeds voor overlast en criminaliteit zorgt gewoon kotsbeu aan't worden is.
Hoelanger de corrupte linkse regering regeert met stront in hun ogen, des te meer zullen die tekens overal beginnen op te duiken.
Daar mag je op rekenen ! Genoeg is genoeg !!!
SchutzStaffel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 19:19   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Meneer de SS-er, gelieve uw praat voor in uw extreemrechts clubje te houden. Uw volstrekt nutteloze bijdragen zijn enkel maar een bewijs van uw verwerpelijke denkwijzen en sympathiën. Genoeg is genoeg !!!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:00   #15
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad. Dat hij maar goe veel post, dan hebben de flaminganten nog minder sympathie bij de bevolking
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:02   #16
Dorbeck
Vreemdeling

Dorbeck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchutzStaffel
Wil je voortaan niet meer van rotte koffie bediend worden, zoek dan zeker geen café waar allochtoonse undermenschen bedienen, anders vraag je er gewoon om en moet je achteraf niet klagen dat het kopje koffie eerder naar kaka smaakte.
Een dilemma mensen! En wat voor één! Wat te doen?

Mogelijkheid A: Je wijst de persoon in kwestie op het feit dat het Untermenschen is. Je kan dan even voor drie seconden genieten van de warme gloed die je overkomt en dan denk je bij jezelf: "goh, dat heb ik toch goed gedaan. Er stond een fout en ik heb hem erop gewezen en bovenal: het stond in een tekstje waarmee ik niet akkoord kon gaan. Dat maakt het dubbel zo plezierig". Maar dat ebt vlug weg. Veel is er niet aan en bovendien ontneem je de toekomstige lezer het plezier dat een mens overkomt wanneer hij of zij het woordje undermenschen tegenkomt in SchutzStaffel zijn geschrijf. Want nu bestaat de kans dat hij voortaan de juiste schrijfwijze Untermenschen hanteert. Maar toch, de slotsom is: drie seconden plezier is beter dan geen.

Mogelijkheid B: Omwille van laatste reden laat je bovenstaande taalfout onbesproken. Dan mis je die drie seconden genot, maar bewaar je die voor je forumgenoten. De persoon in kwestie blijft vasthouden aan de foute schrijfwijze en iedereen kan blijven glunderen.

Er kunnen er natuurlijk ook van mening zijn dat er een derde mogelijkheid is, een mogelijkheid C zowaar. Er zijn er die ervan overtuigd zijn dat je tegen dergelijk proza inhoudelijk moet reageren en niet zozeer aandacht moet besteden aan de vormelijke aspecten ervan. Ik hanteer echter volgende stelregel: "eer je reageert, bedenk of er ook iets aanwezig is om tegen te reageren!". Deze bindende voorwaarde is hier echter niet voldaan. Je staat immers in je tuin ook niet tegen een boom te praten - dat zou ook een beetje doelloos zijn.

Voor het overige: het ga je goed broeder SS. Houzee!

Laatst gewijzigd door Dorbeck : 31 juli 2004 om 20:02.
Dorbeck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:41   #17
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Deze drie seconden van plezier zijn je van harte gegund.

Besef één ding goed : de "vrienden" die jullie verdedigen zijn heel schijnheilig.
Met de rechterhand schudden ze vriendschappelijk je hand, waardoor je te laat inziet dat hun linkerhand een mes in je rug ploft.
Reclameren dat Vlamingen maar een stelletje rascisten zijn, maar jullie horen blijkbaar niet hoe het aan de andere kant eraan toe gaat.
Nog deze week gehoord bij het voorbijsteken van een groep vreemdelingen (zonder aanleiding tot provocatie te hebben gegeven) : "Encore une Belge blanc ! Avec leur salle geule !"
Regelmatig in de rug bespuwd worden door vreemdelingen in het teken van "rot op Blanke, dit is jullie land niet meer" is voor mij ook geen ongewoon feit meer. Naar het schijnt zou in de rug of naast je op de grond spuwen door een vreemdeling hij daarmee je openlijk willen zeggen : "We hebben totaal geen respect voor jullie". (vernomen van een vreemdeling myself wanneer ik vroeg waarom ze spuwen zonder geprovoceerd te hebben).
Oud 5 augustus 2004, 10:42   #18
Avs
Vreemdeling

Standaard rascist?hoe zou dat toch komen?

Dat kan misschien wel waar zijn,maar het heeft wel een duidelijke reden dat zoveel Vlamingen rascist zijn geworden.Ik moet zelf niets hebben van de jongere generatie marokkanen,maar dat hebben ze in mijn ogen zelf bereikt.Een rascist zou ik mezelf niet noemen,maar je moet ook je ogen niet sluiten voor de realiteit,en toegeven dat er veel problemen zijn met marrokanen,vooral de jongere generatie,en dat heb ik niet van "horen zeggen",maar dat weet ik uit eigen ervaring.

Laatst gewijzigd door Avs : 5 augustus 2004 om 10:46. Reden: nog niet volledig
Avs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 11:27   #19
brutus
Burger

brutus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening als het niet naar hun zin is in belgie.
En wij toch racisten zijn waar zij volledig de schuld van dragen !!!
Mogen ze van mij onmiddelijk naar land van herkomst terug keren .
Dan ze eindelijk van die slechte belgen verlost.
Voila iedereen tevreden
brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 18:54   #20
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Waarom laten we de jongere Marokkanen niet terug wat heropvoeden door Aufseherinnen in een speciaal opvoedingskamp ?
Deze Marokkanen zullen het snel verleren vrouwen nog lastig te durven vallen, daar ben ik zeker van.
Ze kunnen er tevens loonloos te werk worden gesteld om het aan hun besteedde leefloon terug te recuperen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be