![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ouders die hun kinderen naar festivals willen sturen deze zomer, kunnen beter eens 2 maal nadenken. De veiligheid is er alles behalve optimaal.
Controle is er, maar onvoldoende. Elk jaar worden er toch flesjes meegesmokkeld en vuurpijlen. Ja, slaap maar eens als je buren vuurpijlen liggen af te knallen in het midden van de nacht, vlak naast je tent. Ik heb het meegemaakt en weet waarover ik spreek. Dat is dus levensgevaarlijk! En er is geen politie met honden aanwezig en andere maatregelen, die me echt nodig lijken voor een bende dronken festivalgangers onder controle te krijgen. De zeden zijn er ook alles behalve. Stuur je dochter er niet heen, want de kans is groot dat ze door een bende dronkaards verkracht wordt. Ik heb zelf een meisje horen gillen en wenen op de camping van Graspop vorig jaar, nadat vier dronken kerels zich tegen haar zin eens te goed aan haar deden. Om dan nog maar te zwijgen van de gewillige tentsletten, die goed zijn om SOA's te verspreiden, omdat ze te dronken zijn om aan veiligheid te denken. De security, die slaan ze gewoon bij elkaar. Zo een bende beesten heb ik nog nooit bij elkaar gezien! Nee, ik heb nog weinig zin om me als muziekliefhebber veel in te laten met de dat soort volkje en ik koop liever CD's die ik thuis liever beluister. Sorry, maar het moest me eens van het hart. Ik wil gaan om van muziek te genieten, maar niet om dronken orgieën te beleven. Met alle respect, maar ik vind dat er toch strengere maatregelen mogen getroffen worden op festivals. Je kan niet alles in de hand hebben en als de weergoden beslissen uit de bol te gaan zoals op Pukkelpop destijds, sta je als organisatie machteloos, maar als er mensen levend verbrand geraken in hun tenten, omdat de controle er niet in slaagt om vuurpijlen en andere potentiële gevaren, die volgens het reglement van het festival verboden zijn, buiten te houden, hebben ze volgens mij wel bloed aan hun handen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overdrijven is een kunst.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() sjokrie lost dat wel op.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
Door de poen in zijn zakken te steken.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t waren tijden. ![]() Nu is het allemaal omheind, er lopen vigile's in uniform rond, je mag geen flessen alcool meebrengen...Pff, mij zullen ze daar niet meer zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Staalharde leugens? Probleem was dat ik niet uit mijn tent geraakte om in te grijpen, omdat ik anders geraakt werd door een vuurpijl.
Ik ben de security gaan halen, maar tegen dat die aan die kant van de camping waren, waren die gasten al gesmeerd. Dan hadden ze nog de weg geblokkeerd ook. Het enige wat ik niet begrijp, is dat men die mensen niet opgeschreven heeft en van de camping gegooid. Ieder zijn ding, maar ik ben wel blij dat er security is en flesjes weigeren vind ik geen slechte zaak. Negen man op tien loopt daar strontzat rond en als dat breekt, is dat levensgevaarlijk. Dat is overal zo. In Duitsland mag zelfs sterke drank of festivals. Daar kan je een shot Jägermeister whisky of rum krijgen, of long drinks. Je mag het er ook meebrengen, als je het in plastic flessen doet en in een plastieken beker naar de weide brengt. Het enige wat ik niet goed vind, is dat je hier in Belgische festivals zo weinig eigen blikjes mag meenemen. Het is al erg duur en dan maken ze het nog duurder door 2,5 euro voor een munt en dus ook voor een drankje te vragen. Sorry, maar er zijn betere manieren om drankmisbruik te bestrijden. Ik drink amper bier, mag het ook niet om gezondheidsredenen, maar mijn water kost even veel en dat is ook niet echt eerlijk. Ja, misschien ben ik daarom altijd de enige die nog nuchter is in het gezelschap, maar ik heb geen zin om op mijn kop te staan. En 's nachts wil ik wat rust, wat je niet echt krijgt tussen de knallende vuurpijlen en de brullende dronkaards. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Blijf dan weg van de camping en drink je flesje water in de auto. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De vuurpijlen zijn wel verboden en levensgevaarlijk. Die heeft men duidelijk zien liggen. Er hebben mensen het brandweerwagentje dat ze wou ophalen tegengehouden. Dat is toch ook met mensenlevens spelen. Daar mag men toch ook eens tegen optreden.
Ik vind dat men strenger mag optreden tegen bepaalde overtredingen. Glazen flesjes: in beslag nemen en terug geven na het festival. Maar vuurpijlen, sorry ... dat is te gevaarlijk. Als die eens een tent raken waar mensen in liggen te slapen, kan dat fataal zijn, of iemand gruwelijk levenslang verminken. Ik zie graag professioneel vuurwerk, maar geen dronken apen met vuurpijlen, die nog in staat zijn zichzelf ermee te verongelukken. Ik ben in ieder geval al blij dat men bepaalde mensen van de security, die ik er eens met joints betrapt heb tijdens hun uren, niet meer inzet. Dat gaat er over. Ik heb zelf ook ooit een toezichtsfunctie gehad en mij zou je dus nooit genotsmiddelen of alcohol zien nuttigen als de veiligheid van een ander er van af hangt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de mensen zich eens enkele dagen uitleven. Je hebt nu geen toezichtsfunctie meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik laat mensen zich uitleven, zolang het niet te gevaarlijk wordt. Weer lag de camping dit jaar onder vuur. Er zijn tenten afgebrand. Gelukkig niet van mensen die er nog rustig lagen te slapen, want dan waren die niet meer wakker geworden.
Maar er zijn mensen die door het rumoer heen slapen. Dit jaar was het zo erg, dat er politie aan te pas gekomen is. Er waren pakken vuurpijlen afgeschoten op verschillende plaatsen op de camping en ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe zo een pijl in een tent terecht kwam en er meteen een vuurbal van maakte. Mensen die hun eigen tent na het festival willen opstoken, doen maar, maar als je tenten van omstaanders, die er nog wel in kunnen aanwezig zijn mee in gevaar brengt, is het voor mij een brug te ver. Ik vind het niet erg dat er mensen verkleed als banaan rondlopen, dat ze beginnen zingen met zatte botten en ga zo verder. Lawaai an sich stoort me niet, maar wel het feit dat er mensen konden vluchten voor hun eigen veiligheid, omdat er vlammende projectielen rond hun oren vlogen. De slotavond was echt niet zo tof voor bepaalde mensen op de camping. Als jij rustig nog wil nafeesten in de metal dome en je tent in de as wil terugvinden, oké, maar ik denk niet dat veel mensen het zo leuk vinden. Ik heb niets tegen professioneel vuurwerk, maar dronken jongeren die met vuur spelen in de massa tussen de tenten, vind ik over over. Gezien een festihut me te duur is en ik mijn veiligheid even hard waardeer als goede muziek, denk ik dat ik Graspop voortaan van mijn lijst schrap. De muziek begint er ook meer en meer commerce te worden en eigenlijk vond ik er veel mindere groepen dit jaar. Dus nee, ik denk dat Graspop trouwe fans verliest op die manier. Ik ben trouwens niet de enige die schrik had op de camping. Er zijn hoe langer hoe meer mensen die zich aan die vuurpijlen ergeren en het onverantwoord vinden. Er zijn al mensen die het festival de rug toekeren om die reden. De laatste 3 jaar heb ik het aantal vuurpijlen enkel weten toenemen. Leuk dat er net een vuurpijl over je tent raast, terwijl je partner er nog in ligt te slapen. Mag ik dan eens even niet ongerust geweest zijn? Ik ga om me te amuseren, maar niet om levend te verbanden of om het met mijn dierbaren te zien overkomen. I am sorry, maar er zijn grenzen. Dus mijn partner en ik gaan zeker nooit meer naar Graspop, want er zijn betere festivals, waar het niet zo een overrompelling is en de sfeer veel gezelliger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Dat jaar toen ze op Dynamo Open Air de blok met Dixi's in brand gestoken hadden was wel de moeite om zien. Als afsluiter van het weekend kon dat wel tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat gewriemel van die duizenden mensen op festivals.
Ik word al ziek als ik het op tv zie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Je post zit vol met "ik heb meegemaakt dat". Je zou misschien je post wat wetenschappelijker moeten maken. Of maak je post in ieder geval duidelijk met een betrouwbare bron. Aan dit soort subjectieve geneuzel hebben we niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |