![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Op de site van de Sp.a staat het volgende te lezen:
Citaat:
Onze ministers hebben steeds de mond vol dat de spaargelden tot 100.000 euro per spaarboekje per bank wordt gegarandeerd maar vertellen nooit wat in dat fonds zit en wat er gebeurt als dat fonds niet voldoende reserves heeft. Hopelijk klopt het niet wat ik hier lees (of begrijp ik iets niet?): Citaat:
Please, zeg me dat dit niet waar is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.staatsschuldmeter.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me wat denken aan de Arco-affaire. Twee oudere mensen, man en vrouw, die stappen het bankkantoor binnen om te horen wat en hoe over het verdwenen geld. Tien minuten later komen ze terug buiten, zegt de man, "we hebben met den directeur gesproken hey, het komt allemaal in orde hey, de staat gaat ons dat terugbetalen hey, wij zijn gerustgesteld hey." Ik dacht, hoe simpel is dat toch om de mensen hun geld af te nemen, en zelfs als er in de gazet staat dat het allemaal verdwenen is, dan nog zijn ze blij met wat holle frasen en wat vage beloften. De staat garandeert... Blijft het volk nu onnozel?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het fonds wordt gespijsd door de banken die er regelmatig een bijdrage in storten of zich engageren om te betalen in geval van een tussenkomst." http://www.test-aankoop.be/invest/wa...ds-s285510.htm Beangstigend!, als je het me vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis is het niet de staat die instaat voor de bedoelde schadeloosstellingen. Waarom spreekt men dat meestal van staatswaarborg (cfr Arco)? Ik heb ergens gelezen dat Arco de staat 1.50 miljard euro kan kosten. Hoe kan dat dan? (ingeval de arco leden recht hebben op een schadeloosstelling via dat fonds, dan is dat fonds in één keer leeg. Dat kan toch niet? Of wel?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geld van die volkslening wordt uitgeleend aan x zoveel mensen of bedrijven; het zou al zeer raar worden als alles failliet gaat.
Tussendoor krijg je 10% om van uw belastingen af te trekken + de gangbare rente van het moment. Al bij al dus geen slechte zaak.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de bedrijven/staat die borg staan maar de banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België kan dat NOOIT betalen en dan zijn er 2 scenario's : 1/ ECB grijpt in (staatsschuld wordt groter, Europa komt onze begrotingen opstellen, ...) 2/ Griekenlandscenario. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me nogal ver gezocht. Tussendoor komt er toch wat makkelijker geld in omloop voor leningen aan bedrijven. Dat is hoognodig.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg jij mij het eens juist uit. Dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat die staatsgarantie tot 100.000 euro betreft....
1/Door Griekenland scheelde het geen haar of er was van die garantie NERGENS in Europa nog sprake. 2/Heeft België evenveel haar op zijn tanden om de druk van de EU te weerstaan als puntje bij paaltje komt? 3/Vergeet niet dat België zijn ....euh...."kredietwaardigheid" (ondanks zijn torenhoge staatschuld) te danken heeft aan de vele miljarden Vlaams spaargeld. 4/ Wat als dat in de grijpgrage handen van de belgische staat belandt, en België in een Griekse situatie terecht komt? Veel is daar immers niet meer voor nodig. Volgens mij kan er op die garantie tot 100.000 euro beter niet te hard gerekend worden. Het was niet de eerste keer, en het zal niet de laatste keer zijn, dat die garantie een loos ei blijkt te zijn.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 juli 2013 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat dat veel verschil maakt - zoals je weet is de schatkist ook leeg... |
|
![]() |
![]() |