![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Op de duur is er niets meer in handen van de Vlamingen en mogen zij voor alles opdraaien om de winsten van buitenlanders te verhogen.
Als die buitenlanders dan het in hun kop krijgen om na alle vet te hebben afgeschept de boel te sluiten , dan kunnen de belastingbetalers nog eens opdraaien om eventuele subsidies te geven om toch maar de boel draaiende te houden en de mensen aan het werk te houden. Ik begin meer en meer te vermoeden dat hier een systeem achter zit . Wij worden meer en meer uitgezogen , niet alleen door onze staat, maar ook door andere staten!! Frankrijk op kop. http://www.nieuwsblad.be/article/det...30729_00674875 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vijf partners waaronder een paar Belgische hebben hun prijs ingediend en de Franse groep Medica heeft het gehaald. De reden waarom zoveel bedrijven in Franse handen terecht komen heeft al te maken met het feit dat in dit land de investeringsmaatschappijen erg dun gezaaid zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Omdat onze aandeelhouders, ook de vlamingen dus, meer groei en winsten verwachten en wij dat alleen niet kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De winsten zullen echter wel naar Frankrijk gaan en de belastingen op de winsten ook! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, ik vind het voorbeeld van de kerncentrales schrijnend. Op't moment ze echt afbetaald waren en pure winst begonnen te draaien , werden ze verkocht aan een Franse maatschappij.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 juli 2013 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je er van overtuigd bent dat die Fransen snuggerder zijn dan wij, dan moet je logischerwijze aandelen kopen van die Franse bedrijven.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België blijft een wingewest voor Frankrijk. Eigenlijk is het de Fransen beter uitgekomen dat de Pruisen , de Russen en de Britten zich komen moeien zijn.
In't begin moesten ze zich geen zorgen maken over de boerekes in Vlaanderen, en nu moeten ze zich geen zorgen maken over de parasieten in't algemeen.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zo hoog gesubsidieerde tak in de algemene zorg mag niet naar buitenlandse handen gaan. 80% van de werkingsmiddelen wordt betaald door de belastingbetaler.
Een echte schande is het! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() De subsidie verdwijnt volledig in de kosten. Het is dus een subsidie voor de ouderen, niet voor de eigenaars. En of het een Franse of een Belgische is die winst maakt, maakt geen verschil voor de ouderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de winsten in België blijven worden ze hier ook uitgegeven. Indien de winsten naar het buitenland versluizen zijn wij het hier kwijt. Er wordt toch gesproken van een winst van 4 tot 6 %, hetgeen toch niet niets is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb of had al vele jaren een vaste Belgische (Vlaamse) leverancier van allerlei producten. Wij zijn of waren verantwoordelijk voor meer dan 70% van zijn jaaromzet. Op een moment opent hij een bijhuis in Frankrijk. Nog geen jaar later is het bijhuis in Frankrijk de hoofdzetel geworden. Met natuurlijk een Franse directeur die zich ook in België komt moeien. En nog eens twee jaar later verkoopt de Belgische Oprichter zijn aandelen aan de Franse directeur. Iets later krijg ik de melding dat het Belgische bijhuis -dat vroeger de hoofdzetel en plaats van oprichting was- dicht gaat. Er komen prijsstijgingen -blijkbaar voor Belgische klanten- zodat we nog amper met Franse bedrijven kunnen concurreren. Op een moment besluit ik zwaar te gaan investeren en rechtstreeks in het fabriek te gaan aankopen. De goederen komen met goedkoop wegtransport via Spanje naar hier. Natuurlijk roepen de Fransen moord en brand. Wij bestellen niets meer bij hun en gaan nu zelfs onder de prijzen van de Franse bedrijven. Resultaat : begin dit jaar zijn wij Benelux + Frankrijk/Duitsland distributeur geworden en is het Frans bedrijf in faling gegaan.
Of hoe wij niet steeds naar de Buitenlandse bedrijven moeten luisteren. Het leest en klinkt misschien als machopraat en bluf. Maar onze politici zouden beter zo'n zaken meer ondersteunen en zelfs subsidiëren. In plaats van zelf alles aan het Buitenland liggen te verpatsen. Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 30 juli 2013 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik binnenkort heeeel oud zal zijn, dan zal ik een rusthuis kiezen (of als ik het zelf niet meer zou kunnen, hopelijk mijn kinderen een rusthuis kiezen volgens dezelfde redeneertrend) waar ik goede service krijg, voor een eerlijke prijs.
En als ik dat gevonden heb (of zou hebben), dan kan het me geen ene teelbal schelen waar de winst naar toe gaat. Maar wie mij die goede service biedt, die gun ik zijn winst. Een goede verhouding in deze zaken, naar mijn gedacht, wordt gerealiseerd door een vrije markteconomie, op sociaal-cruciale punten (zoals veiligheid er één is ...) stevig gecontroleerd door de overheid. Net die idee is de 2° reden dat ik centrum-rechts gezind ben, en nva stem. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 juli 2013 om 15:09. |
![]() |
![]() |