![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zet dit eens in binnenland, want nog nooit heb ik een verdwijning en moord zo politiek geladen gezien in dit land. Dagelijks worden er jonge vrouwen in ons land vermoord, verkracht en belaagd. Regelmatig zie ik affiches van verdwenen personen hangen, maar deze mensen hebben geen politieke connecties.
De politie wacht bij een gemiddelde verdwijning minstens 24 uur om actie te ondernemen. In dit geval werd er meteen alarm geslagen en is de dader gevat. Zal men Ken Janssens ooit terug vinden? Of de moordenaar van zijn zus Kim? Hoe zit het met Nathalie Gijsbrechts? Men heeft helaas Aurore Ruyffelare niet kunnen redden. Een knappe, volwassen vrouw van 29, die uitging op de Gentse feesten. Hoe is dit kunnen gebeuren? De dader is een Oostblokker. Was hij onder invloed van teveel vodca? Waren de ordehandhavers te druk bezig de decibels op de feesten te controleren, om zeker te zijn dat de wet daarop, ingevoerd door een goede vriendin van Claire Tillaert, de moeder van de vermoorde Aurore, wel nageleefd werd? Hadden ze het hiermee te druk om echt op te treden tegen zware overlast? De politiek moet het nu wel zwaar hebben. De dader is deel van hun gepamperde import en het slachtoffer politiek belangrijk. Men doet tegenwoordig niets liever dan gewone Belgen na een nachtje stappen een nacht in de cel houden en gebrekkelijk slagen bij de politie. Nu kunnen ze wel eens iets goed doen. Moeten we ze nu de helden vinden? Ik hoop dat men hier in ons land eens duidelijk nadenkt over de prioriteiten. Men maakt een fout buiten gezette vuilniszak en een wildplasser (terwijl er geen openbare toiletten zijn), samen met een kersenpit top prio, want ze moeten iets doen. De waarheid is dat ze niet alle moorden kunnen voorkomen en dat we geen perfecte maatschappij kunnen creëren. Deze zaak maakt dat eens pijnlijk duidelijk. Ik hoop dat men bij deze eens leert wat echt belangrijk is. Vroeger ergerde ik me ook aan zwerfvuil. Nu heb ik geleerd dat ik me daaraan moet ergeren, om af te leiden van het feit dat ons land incompetent is qua ordehandhaving. Ik ben er zeker van dat moest er beter toezicht geweest zijn op de parking, Aurore vandaag nog had kunnen leven. Dat is het tragiek van het verhaal: camera's worden overal gebruikt voor peanuts en de kleine burger aan te pakken, maar blijken weinig uit te halen als er echt gevaar dreigt. Ik hoop dat de politiek in België leert uit deze tragische zaak. Het moet me van het hart. Nu is het eens de dochter van een politiek belangrijk persoon die zinloos gestorven is. Ik hoop echt dat het niet nutteloos zal zijn en niet enkel zal uitdraaien in een zware straf voor de dader, maar ook in een drastische hervorming van ons systeem. Laatst gewijzigd door Boadicea : 30 juli 2013 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ligt Tsjetchenië in het Oost-blok?
Dat beest is jarenlang illegaal in dit klote land geweest en is dan geregulariseerd op vraag van een niet nadergenoemde partij (het was wat men noemt "een probleemdossier"). Ik hoop dat Termont goed kan slapen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit is een zaak die nu volop in de media komt. Maar zo zijn er dagelijks honderden zaken, meestal wel niet met zo een fatale afloop. Maar is dat niet deels aan onze politici te danken? Door het openzetten van de landsgrenzen en de eenmaking van Europa hebben criminelen en illegalen vrij spel gekregen. Nu was het een Rus, morgen een Pool en overmorgen misschien iemand vanuit Syrië? Wat hebben de politici destijds fout gedaan :
- afschaffen van de controles aan landgrenzen = kom maar binnen criminelen. - pamperpolitiek van binnenkomende allochtonen = geef ze nog meer! - wanbeleid van politie : straf de inwoners maar laat de allochtonen met rust. - Europa beslist wat mag en niet mag en de politici van het land knikken braaf ja. Wat zou veel helpen : - terug controles aan de landgrenzen. Wagens en vrachtwagens doorzoeken. - nultolerantie voor illegalen en zware controle op de instroom van allochtonen. - geen controle en zeggenschap door Europa meer. Ik ben pas met het vliegtuig even naar een Oostblokland geweest. Wat een verschil in de luchthavens. Hier is de controle een lachertje en staan de douaniers een babbel te doen. Het veiligheidspersoneel doet maar op zonder dat ze weten wat ze aan het doen zijn (die fouillering was echt te gek, zelden zo een simpele mensen gezien). Tegenover in dat Oostblokland zet niemand een voet buiten de rij, wordt er gedaan wat er gevraagd (geroepen) wordt en heeft iedereen respect (of schrik) voor de veiligheidsmensen. Daar staan ze ook constant met een mitrailleur in de hand, hier staan ze met een stylo in hun hand. Maar ginder zal geen enkele crimineel of illegaal het land binnen komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zinloze dood voor een bloem van een vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het overigens nogal kort door de bocht om de politie te verwijten. Alsof elke flik iedereen gebrekkig slaat? Nu ze wél vlug een doorbraak forceren, is het ook weer niet goed. De doorbraak is er misschien gekomen door een aantal cruciale tips van het eerder aangevallen meisje. Het is niet altijd zo dat er zoveel info meteen beschikbaar is. Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 30 juli 2013 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk doen ze dit vanaf nu bij alle verdwijningen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je laat uitschijnen dat de ordehandhaving zwaar gefaald heeft, dat men de focus legt op peanuts (de Gentse Feesten in 't oog houden, tja er zal daar maar iets gebeuren hé)... Voor mij graag camera's op elke hoek van de straat. En dan schreeuwt men binnenkort hemel en hel bijeen omwille van zgn privacy inbreuken... denk dat het echt niet makkelijk is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neem 1000 maffe Gentenaars en 1000 maffe allochtonen.
Zorg dat die 1000 maffe allochtonen niet in België binnen kunnen. Risicofactor gehalveerd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vecht het eerst onder mekaar uit, hé! De eenheid onder de racisten van het forum is ver zoek... ook niet verantwoordelijk met een inherent contradictorisch gedachtengoed!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig voor die jonge vrouw, maar om er politiek bij te sleuren, is een beetje overtrokken.
Wat betreft vinden. De idioot die de roofmoord gepleegd heeft had haar evengoed op de trappen van't paleis kunnen laten liggen, daar had het even lang geduurd voor men haar vond. Dit is wel de tegenstelling tot de 2 kinderen die Circe aanhaalt, bij deze is het duidelijk dat de crimineel wel bewust was van zijn misdaad en er niet de cel voor in wou. Ergo, 3 hersencellen later en de persoontjes waren onvindbaar. Zelfs Andreas Pandi had dat door....
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, voor dezelfde moeite is het een rookgordijn, en wil men een NV-A'er indekken, en dan is zo'n eenling (probeer maar eens een bontkraagje zo iets aan te wrijven, die heeft 50 getuigen dat ie ergens anders was) een ideale offerande.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet Clicquot gelijk geven, er zitten rare modellekes onder de Gentenaren. Ik noem die mensen mijn vrienden.
Krijg ik nu ook petsen?
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Aurore Ruyffelaere is de dochter van Claire Tillekaerts, gedelegeerd bestuurder van het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen. Haar stiefvader is de componist en dirigent Dirk Brossé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maakt dat uit wiens dochter het is? Ik dacht het niet. De guillotine is in dit geval de beste optie voor de dader, in de zin van opgeruimd staat netjes. Na mijn emotioneel getinte zinnen wilde ik ouders en familieleden, vrienden van Aurore deze 'boodschap' meegeven ... Er is niets dat voorgoed verdwijnt,als men de herinnering bewaart ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Mooi gezegd Universalia
|
![]() |
![]() |