Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2013, 19:06   #1
simply the best
Banneling

Standaard Om zeep! Welke zeep?

In De Tijd van dit weekeinde (pag.5) las ik 'toevallig' volgende uitspraak van Karel De Boeck, topman van Dexia:

"De Tijd: "Duimen maar dat de eurocrisis niet opnieuw opflakkert. Daar is Dexia bijzonder kwetsbaar voor".

De Boeck: 'Klopt. Als Italië, Spanje of Frankrijk een deel van hun schulden niet zouden betalen, zijn we om zeep. En als het rentepeil op overheidspapier uit die landen te fors stijgt, dan eet dat finaal onze solvabiliteit op.
We zullen wel zien hoe we varen. Maar weet u, er zijn weinig partijen die ons helpen. Op een paar goedwillende mensen op de kaai na, staan we er helemaal alleen voor.'

En in had me juist voorgehouden om wat positiever in het leven te gaan staan! Dat zal een moeilijke opdracht worden vrees ik.
Hoe vaker ik de bovenstaande uitspraak van De Boeck lees, hoe moedelozer ik word.

Gelukkig verspillen onze media dagelijks uren/kilo's onzin over onze monarchie, buitenlandse prinsjes, voetbal, wielrennen, zwemmen...
Onvoorstelbaar.

-----------------------------------
Citaat:
Zes jaar na het begin van de crisis zit nog steeds 1.000 miljard euro aan dubieuze activa gestockeerd in de zogenaamde Europese ‘bad banks’. Dit zijn banken die werden opgericht om faillissementen te vermijden door alle ‘gezonde’ activa in een nieuwe en alle ‘toxische’ activa in een 'bad bank' onder te brengen.

Volgens de Franse krant Les Echos zou Dexia koploper zijn op vlak van toxische activa met een waarde van niet minder dan 266 miljard euro. Maar er is meer, want deze 1.000 miljard zijn slechts het topje van de ijsberg. In de boeken van de zogenaamde ‘gezonde banken’ zitten ook nog eens honderden miljarden euros aan twijfelachtige activa, waarvan de marktwaarde brutaal is gedaald. (Express.be)

Zolang dat de Europese economie in een depressie blijft, kunnen de onderliggende activa van deze bad banks niet of amper in waarde stijgen. Het is dus van groot belang om economische groei te realiseren, niet alleen om de overheden van de ondergang te redden, maar dus ook om de bad banks van de ondergang te redden, anders blijven in rondjes lopen, tot de bom barst.
http://www.beurs.com/2013/06/19/euro...het-rood/25397
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 19:13   #2
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
In De Tijd van dit weekeinde (pag.5) las ik 'toevallig' volgende uitspraak van Karel De Boeck, topman van Dexia:

"De Tijd: "Duimen maar dat de eurocrisis niet opnieuw opflakkert. Daar is Dexia bijzonder kwetsbaar voor".

De Boeck: 'Klopt. Als Italië, Spanje of Frankrijk een deel van hun schulden niet zouden betalen, zijn we om zeep. En als het rentepeil op overheidspapier uit die landen te fors stijgt, dan eet dat finaal onze solvabiliteit op.
Gelukkig hebben we nog geld om een reusachtig ambtenarenkorps met bijhorende reuzenpensioenen en helft van de Magreb te onderhouden.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 19:45   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig verspillen onze media dagelijks uren/kilo's onzin over onze monarchie, buitenlandse prinsjes, voetbal, wielrennen, zwemmen...
Onvoorstelbaar.
Allemaal opium voor het volk. In zoverre het volk de echte problemen wil weten.
Maar de media draagt wel een grote verantwoordelijk door mee te doen aan de goed nieuws show, en het volk permanent te brainwashen naar de richting van hun eigen grote gelijk. De problemen worden er niet mee opgelost.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 19:47   #4
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

'k Ben dat geleuter nogal beu allemaal...
Het kan niet snel genoeg ontploffen.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 21:57   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zullen wel zien hoe we varen. Maar weet u, er zijn weinig partijen die ons helpen. Op een paar goedwillende mensen op de kaai na, staan we er helemaal alleen voor.'

En in had me juist voorgehouden om wat positiever in het leven te gaan staan! Dat zal een moeilijke opdracht worden vrees ik.
Hoe vaker ik de bovenstaande uitspraak van De Boeck lees, hoe moedelozer ik word.

Onvoorstelbaar.

Je gaat toch niet voorstellen dat wij zouden stoppen met geregeld tot vaak eens te lachen en ons te amuseren, gedurende de volgende tien jaar ?

Het volstaat immers een aantal keren na mekaar, en te beginnen in mei volgend jaar, te stemmen op de juiste partij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 00:59   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onvoorstelbaar.

U kan dan nu mee beginnen met aftellen, samen met vele forumgenoten die daar reeds lang mee begonnen zijn.

Vuurwerk (van dat goedkoop zoals in Egypte )!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 01:02   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
'k Ben dat geleuter nogal beu allemaal...
Het kan niet snel genoeg ontploffen.
Bwa, nog even geduld. De reset is op komst, het kan nu vanuit alle windrichtingen komen, 't zal snel gaan en vooral zeer 'onverwacht' natuurlijk.
HIER
Oud 31 juli 2013, 01:04   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je gaat toch niet voorstellen dat wij zouden stoppen met geregeld tot vaak eens te lachen en ons te amuseren, gedurende de volgende tien jaar ?

Het volstaat immers een aantal keren na mekaar, en te beginnen in mei volgend jaar, te stemmen op de juiste partij.

.
Dat zal niet volstaan, maar be my guest.

Enjoy!
HIER
Oud 31 juli 2013, 01:14   #9
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Hiermee wil je de NVA toch niet bedoelen ?
Dat is een kleuterke in verhouding tot het Dexia probleem
Zelfs BHV ( hun stokpaardje) konden ze niet rechttrekken, laat staan dat ze zich gaan bemoeien met een wereldreus als Dexia - laat me niet lachen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 02:12   #10
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Hiermee wil je de NVA toch niet bedoelen ?
Dat is een kleuterke in verhouding tot het Dexia probleem
Zelfs BHV ( hun stokpaardje) konden ze niet rechttrekken, laat staan dat ze zich gaan bemoeien met een wereldreus als Dexia - laat me niet lachen
zolang de N-VA beter gaat toekijken op invaliden die niet kunnen werken maar wel duizenden postings kunnen plaatsen ,ben ik al wreed content
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 02:18   #11
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
zolang de N-VA beter gaat toekijken op invaliden die niet kunnen werken maar wel duizenden postings kunnen plaatsen ,ben ik al wreed content
opletten wat ge zegt vent!
Oud 31 juli 2013, 07:12   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Vraag eens of ze nog mogen ademen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 07:14   #13
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
gaat ge anders wat geweld gebruiken of wat??
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 22:42   #14
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
gaat ge anders wat geweld gebruiken of wat??
met invaliden lacht men niet,dat gaat er precies bij u niet goed in he!
Oud 31 juli 2013, 23:02   #15
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

tijd voor de revolutie! de kapitalistische revolutie!
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 06:56   #16
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Juist. Stem n-va als je tegen de besparingen en belastingverhogingen bent, als je vindt dat de banken het zelf maar moeten oplossen, als je tegen het dol geslagen kapitalistische systeem bent, tegen de te vrije markt, de ongereguleerde financiële markt, tegen outsourcing en delocalisaties, stem n-va als je vindt dat de rijken maar voor de problemen moeten opdraaien, stem op ons als je het driedubbele wilt verdienen dan wat je nu verdient, stem op ons om de multinationals aan de leiband te houden en voor ons te laten werken, stem tegen de globalisering, stem voor een derde wereldoorlog. Dat gaan we realiseren door de vennootschapsbelasting te verlagen en dan nog eens en dan nog eens en dan nog eens tot we minstens 10 % onder die van flattax Ierland zitten waar het zo schitterend gaat, de regels te versoepelen, meer geld naar defensie en politie, besparen op de sociale zekerheid, war on drugs die overal zo schitterend werkt, ...
wij beloven u de oplossingen voor al uw problemen, ... stem op ons want het is allemaal de schuld van de walen, migranten, cd&v en acw, de joden, de Chinezen, de Indiërs, de marsmannetjes, ... wat we zelf doen doen we beter. Stem op ons want de intrede van miljarden goedkope arbeidskrachten wereldwijd gaan wij voor u oplossen zonder dat u of uw kinderen en kleinkinderen hun welvaart gaan zien dalen.
Wij zijn het niet die u tot 70 willen zien werken dat is dexia acw cd&v, wij zeggen nooit iets wat jullie tegen de borst kan stuiten, bloemen rozen en maneschijn als je op ons stemt. We weten en kunnen alles en doen dat voor u. Stem n-va en je krijgt 70 maagden. Stem op onze grote leider, stem De Wever. Leve de zege! Houzee !

Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan.
De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar.

Ooooooohhhhhh ik kooooooom

Laatst gewijzigd door Nar : 1 augustus 2013 om 06:58.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 07:03   #17
simply the best
Banneling

Standaard

simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 22:28   #18
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Juist. Stem n-va als je tegen de besparingen en belastingverhogingen bent, als je vindt dat de banken het zelf maar moeten oplossen, als je tegen het dol geslagen kapitalistische systeem bent, tegen de te vrije markt, de ongereguleerde financiële markt, tegen outsourcing en delocalisaties, stem n-va als je vindt dat de rijken maar voor de problemen moeten opdraaien, stem op ons als je het driedubbele wilt verdienen dan wat je nu verdient, stem op ons om de multinationals aan de leiband te houden en voor ons te laten werken, stem tegen de globalisering, stem voor een derde wereldoorlog. Dat gaan we realiseren door de vennootschapsbelasting te verlagen en dan nog eens en dan nog eens en dan nog eens tot we minstens 10 % onder die van flattax Ierland zitten waar het zo schitterend gaat, de regels te versoepelen, meer geld naar defensie en politie, besparen op de sociale zekerheid, war on drugs die overal zo schitterend werkt, ...
wij beloven u de oplossingen voor al uw problemen, ... stem op ons want het is allemaal de schuld van de walen, migranten, cd&v en acw, de joden, de Chinezen, de Indiërs, de marsmannetjes, ... wat we zelf doen doen we beter. Stem op ons want de intrede van miljarden goedkope arbeidskrachten wereldwijd gaan wij voor u oplossen zonder dat u of uw kinderen en kleinkinderen hun welvaart gaan zien dalen.
Wij zijn het niet die u tot 70 willen zien werken dat is dexia acw cd&v, wij zeggen nooit iets wat jullie tegen de borst kan stuiten, bloemen rozen en maneschijn als je op ons stemt. We weten en kunnen alles en doen dat voor u. Stem n-va en je krijgt 70 maagden. Stem op onze grote leider, stem De Wever. Leve de zege! Houzee !

Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.

De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan.
De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar.

Ooooooohhhhhh ik kooooooom
Oud 1 augustus 2013, 22:44   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tijd voor de revolutie! de kapitalistische revolutie!
De grote revolutie: Miek en Roel, een decennium of vier geleden
Je zag het aan de verhitte gezichten
Van Jan Klaassen, Piet Lut en de rest :
De maatschappij zou vandaag nog veranderen
Want ze vonden haar rot als de pest

En Piet Lut zei : tot meerder genoegen
Van onze bazen die zwemmen in 't geld
Staan wij maar ons lijf af te sloven
Dat moet uit zijn, wij gebruiken geweld

't Is te laat voor gepraat, wij komen op straat

En we maken revolutie, de grote revolutie
Wij eisen onze rechten, wij willen ervoor vechten
Want we maken revolutie, de grote revolutie
Nog even, nog even
Er zijn geen bazen meer, geen knechten

Zei een arbeider "laten we vechten"
Alleen is dit niet het goede moment
Nu juist ons weekloon gaat stijgen
Men belooft zelfs met driekwart procent

Geef me drie, hooguit vier kalme maanden
Dan heb ik genoeg geld gespaard
Kan ik eindelijk mijn TV afbetalen
M'n koelkast en m'n oudvlaamse haard

Eenmaal dat voor mekaar sta ik heel en al klaar

Nog even, nog even

Zei een arbeider "het lijkt me ook beter"
Dat met vechten nog wordt gewacht
Want de leiders van onze syndicaten
Hebben het net tot minister gebracht

Zij verhogen misschien ons pensioentje
Of wij krijgen een vakantieweek bij
Alleen is dat nog helemaal niet zeker
Maar als iemand het doet dan zijn 't zij

Eenmaal dat voor mekaar staan wij heel en al klaar

Nog even, nog even

De revolutie is er nooit gekomen
Iedereen had zo z'n tijdelijk bezwaar
Was bezorgd om z'n auto, z'n huis en z'n huur
Of keek liever naar Feyenoord-Standard
Lalala...

Laatst gewijzigd door Zucht : 1 augustus 2013 om 22:46.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be