Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2013, 10:12   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Werken bij het Wereld Natuur Fonds voor een hongerloontje.

U verdient 125 euro per maand, dat is minder dan een textielarbeider in Bangladesh.

http://www.wnf.nl/nl/overwnf/werken_...s&bericht=6601
Oud 1 augustus 2013, 11:36   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

"""NB: Op 1 augustus is bovenstaande tekst aangepast n.a.v. de reacties op de oorspronkelijke tekst. Wij worden regelmatig benaderd door mensen die zich willen inzetten voor de missie van het Wereld Natuur Fonds en tegelijkertijd werkervaring op willen doen. We zijn een charitatieve organisatie met beperkte budgetten en werken daarom veel met vrijwilligers in de regio’s en op kantoor. In de hele charitatieve wereld is dat gebruikelijk. Het betreft hier een vrijwilligerspositie voor de afdeling persvoorlichting. Door een misverstand is deze positie terechtgekomen in een template voor een reguliere vacature. Daarom hebben we de tekst aangepast. Onze excuses voor de verwarring die er is ontstaan."""
Oud 1 augustus 2013, 11:37   #3
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
U verdient 125 euro per maand, dat is minder dan een textielarbeider in Bangladesh.

Daarom staat er ook bij 'vrijwilligerswerk'
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 11:46   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Och och, ts heeft weer eens selectief zitten te lezen.

"vrijwilligerswerk" jochie..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 13:08   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
"""NB: Op 1 augustus is bovenstaande tekst aangepast n.a.v. de reacties op de oorspronkelijke tekst. Wij worden regelmatig benaderd door mensen die zich willen inzetten voor de missie van het Wereld Natuur Fonds en tegelijkertijd werkervaring op willen doen. We zijn een charitatieve organisatie met beperkte budgetten en werken daarom veel met vrijwilligers in de regio’s en op kantoor. In de hele charitatieve wereld is dat gebruikelijk. Het betreft hier een vrijwilligerspositie voor de afdeling persvoorlichting. Door een misverstand is deze positie terechtgekomen in een template voor een reguliere vacature. Daarom hebben we de tekst aangepast. Onze excuses voor de verwarring die er is ontstaan."""
De manager verdient 160.000 euro perjaar!
Oud 1 augustus 2013, 13:08   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daarom staat er ook bij 'vrijwilligerswerk'

Lijkt mij een fulltime normale job!
Oud 1 augustus 2013, 13:15   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Lijkt mij een fulltime normale job!
Als er staat het is vrijwilligerswerk, en je krijgt maar zoveel als vrijwilliger dan moet je maar zelf kiezen of je daar op ingaat of niet?

Er zijn mensen die vroeg gepensioneerd zijn die soms op zoek zijn naar een bezigheid.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 13:40   #8
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet ge soliciteren als manager hé
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 14:27   #9
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En hoeveel verdient die van 11.11.11
En een bedrijfswagen waar veel CEO's natte dromen van krijgen.
En ze mogen het van mij ook hebben.
Waarom niet als ze het kunnen?

De manager verdient 160.000 euro per jaar en een vrijwilliger niets of 125 euro per maand. Wie is nu de slimste van de twee
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 15:22   #10
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand is verplicht om daar vrijwilligerswerk te doen, hé. Er zijn natuurlijk altijd zotten/idealisten/enz.....
Moesten er minder van die zotten/idealisten/enz. daar gaan werken, dan zou dat zijn effect wel hebben...maar ja, er zijn altijd van die zotten/idealisten/enz......
Oud 1 augustus 2013, 19:16   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 8 augustus 2013, 08:18   #12
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En hoeveel verdient die van 11.11.11
En een bedrijfswagen waar veel CEO's natte dromen van krijgen.
En ze mogen het van mij ook hebben.
Waarom niet als ze het kunnen?
De manager verdient 160.000 euro per jaar en een vrijwilliger niets of 125 euro per maand. Wie is nu de slimste van de twee
Gelukkig zijn er ook nog mensen die intellectueel wat meer ontwikkeld zijn en in staat zijn om zaken ruimer te zien dan alles steeds maar te marginaliseren tot louter centjes tellen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:17   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Da's goed betaald voor vrijwilligerswerk! Ik krijg voor mijn éne vrijwilligerswerk één keer per jaar een cadeaucheque en voor mijn andere vrijwillige job één keer per jaar een gratis etentje. Verder worden we wel eens gevraagd op een receptie
Oud 8 augustus 2013, 10:42   #14
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Da's goed betaald voor vrijwilligerswerk! Ik krijg voor mijn éne vrijwilligerswerk één keer per jaar een cadeaucheque en voor mijn andere vrijwillige job één keer per jaar een gratis etentje. Verder worden we wel eens gevraagd op een receptie
2

125 euro per maand, poenscheppers zijn dat daar bij WNF ja
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 04:57   #15
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat het WNF opereert binnen een kapitalistische maatschappij. Of Westerse (sociaal)democratie. Enfin, een systeem waarbinnen men 1 munteenheid, gecontroleerd door een centrale bank met goedkeuring van de staat. Het is dan ook logisch dat een organisatie die het met de middelen moet stelllen zoals eeniedere andere organisatie die wel winst als oogmerk heeft, na verloop van tijd zal opereren als hetgeen waartegen het zich af zet.

Tenzij de organisatie over voldoende eigen middelen beschikt en een hoop energie. Dan kan het anders zijn. Men kijke naar de Free Software en Open Source Software...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 21:24   #16
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Snap het probleem niet goed, als je vrijwillgerswerk doet, mag je niet verwachten dat je daarvoor betaald wordt, althans niet voor je prestaties. Het is enkel fair dat de onkosten vergoed worden (verplaatsingen, bijvoorbeeld kopiekosten die je voor een vereniging maakt, eventueel een maaltijd- of lunchvergoeding, ...). Eender welk 'onnozel' vzw'tje heeft het recht belastingvrij zulke onkosten tot een vrijgesteld bedrag van iets meer dan 1.300 euro per jaar aan zijn vrijwillige medewerkers uit te betalen.

De manager van WWF dat is uiteraard een ander verhaal, dit is immers geen vrijwilliger maar een reguliere bediende binnen een non-profit organisatie. Er is dus een verschil tussen werken voor een vzw of een ngo of iets dergelijks en voor diezelfde verenigingen vrijwilligerswerk doen. Eigenlijk vind ik een jaarloon van 160.000 euro voor een manager van een grote non profitorganisatie nog niet gek overdreven, je kan dat qua werkpositie immers vergelijken met ceo van een groot bedrijf of een topmanager en die verdienen, geloof me vrij, nog veel meer dan het genoemde bedrag.

Als iemand er tegenop ziet 'gratis' vrijwilligerswerk te doen, raad ik deze mensen aan er gewoon mee te stoppen, want dan ga je tegen de geest van het belangeloos inzetten in. Als ik voor al mijn uren vrijwillgerswerk 'regulier' betaald was geweest dan had ik me nu een paar fraaie luxewagens kunnen kopen, maar ik klaag daar niet over, het was mijn keuze iets belangeloos voor de maatschappij terug te doen en je weet waar je aan begint.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 21:44   #17
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met 125 euro kan je al heel wat beestjes helpen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 21:44   #18
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar met 160.000 euro kan je nog pakken meer beestjes helpen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 21:52   #19
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Snap het probleem niet goed, als je vrijwillgerswerk doet, mag je niet verwachten dat je daarvoor betaald wordt, althans niet voor je prestaties. Het is enkel fair dat de onkosten vergoed worden (verplaatsingen, bijvoorbeeld kopiekosten die je voor een vereniging maakt, eventueel een maaltijd- of lunchvergoeding, ...). Eender welk 'onnozel' vzw'tje heeft het recht belastingvrij zulke onkosten tot een vrijgesteld bedrag van iets meer dan 1.300 euro per jaar aan zijn vrijwillige medewerkers uit te betalen.

De manager van WWF dat is uiteraard een ander verhaal, dit is immers geen vrijwilliger maar een reguliere bediende binnen een non-profit organisatie. Er is dus een verschil tussen werken voor een vzw of een ngo of iets dergelijks en voor diezelfde verenigingen vrijwilligerswerk doen. Eigenlijk vind ik een jaarloon van 160.000 euro voor een manager van een grote non profitorganisatie nog niet gek overdreven, je kan dat qua werkpositie immers vergelijken met ceo van een groot bedrijf of een topmanager en die verdienen, geloof me vrij, nog veel meer dan het genoemde bedrag.

Als iemand er tegenop ziet 'gratis' vrijwilligerswerk te doen, raad ik deze mensen aan er gewoon mee te stoppen, want dan ga je tegen de geest van het belangeloos inzetten in. Als ik voor al mijn uren vrijwillgerswerk 'regulier' betaald was geweest dan had ik me nu een paar fraaie luxewagens kunnen kopen, maar ik klaag daar niet over, het was mijn keuze iets belangeloos voor de maatschappij terug te doen en je weet waar je aan begint.
Tenzij je natuurlijk gebruik maakt van de sociale zekerheid.Het kan ook zijn dat je héél rijk bent en je belangeloos iets terugdoet voor de mensen.Daarvoor zou ik grote bewondering hebben.Als je echter aan de tiet van de sociale zekerheid hangt,en dan nog eens vrijwilligerswerk doet.Dan ben je oneerlijke concurentie van de mensen die je loon betalen.Moeilijk hé.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 22:04   #20
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Tenzij je natuurlijk gebruik maakt van de sociale zekerheid.Het kan ook zijn dat je héél rijk bent en je belangeloos iets terugdoet voor de mensen.Daarvoor zou ik grote bewondering hebben.Als je echter aan de tiet van de sociale zekerheid hangt,en dan nog eens vrijwilligerswerk doet.Dan ben je oneerlijke concurentie van de mensen die je loon betalen.Moeilijk hé.
Ik heb nooit vrijwilligerswerk gedaan voor de SZ, maar nog liever mensen die profiteren van de SZ en zich nog vrijwillig inzetten, dan zij die ook 'profiteren' maar helemaal geen poot uitsteken en liever tot 's namiddags in hun bed liggen te stinken.

Ik heb tijdens mijn studententijd vele honderden, zoniet duizenden, uren vrijwilligerswerk gedaan i.p.v. een betaalde vakantiejob, toegegeven omdat ik mij meestal in de luxepositie bevond doordat ik geen geld van een vakantiejob nodig had om mijn folliekes van te moeten betalen. Maar ik ken er ook velen die gewoon geen poot uitstaken en liever zaten te niksen dan zich voor een zaak in te zetten. En sinds ik werk offer ik nog steeds een aanzienlijk deel van mijn tijd op voor allerhande vrijwillgerswerk, uiteraard ook omdat ik dat met veel plezier doe. Beleef je geen vreugde meer aan het vrijwilligerswerk, dan houdt het natuurlijk op, want voor het geld kan je het niet blijven doen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be