![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer je vervolging ontwijkt door het misbruiken van de kentekenplaat zal je voortaan hogere boetes mogen verwachten. Vanaf 7 september gaat de wet in werking waarbij de bewuste overtredingen worden beschouwd als overtredingen van de tweede graad.
Komt van: http://www.intoverkeersrecht.be/news...mmerplaat.html Een logische maatregel of alweer een reden om de kas te spijzen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het probleem niet, elk van die overtredingen is duidelijk.
•het rijden met een afgedekte nummerplaat waarom zou iemand een nummerplaat afdekken als die niks slechts in de plannign heeft? •het rijden met een niet-ingeschreven voertuig geniaal, dan zou er geen officiele numemrplaat op kunnen hangen, tenzij een gestolen model. •het beschadigen van een nummerplaat (waardoor het niet langer leesbaar wordt) Dit is ambigue. Hoe te bewijzen dat het opzettelijk gedaan is, en niet recentelijk door pech gebeurd is. •het rijden met een verkeerde nummerplaat Hoe doe je dat?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Is duidelijk gericht op het kunnen vaststellen van overtredingen en het verhinderen daarvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem met het bestraffen van overtredingen.
Ik heb wel een probleem met het bestraffen van overtredingen die duidelijk geen overtreding zijn.
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard weer om de kas te spijzen op kap van de automobilist! Schandalig hoe wij automobilisten weer geviseerd worden en we zelfs niet meer mogen knoeien met onze nummerplaat! Dat ze zich eens bezig houden met echte criminaliteit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verstaat men onder "afgedekte nr plaat? "
Is dat een vod er over, of is een doorzichtige plastiek hoes ook afdekking?