![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frituuruitbaatster
3500 euro netto; van 7000 euro bruto. Ik weet dat hard werken is. En daar komt meer bij kijken, dan wat alleen maar gebeurt tijdens de openingsuren. En ze doet het blijkbaar nog slim ook, met haar publiciteit en klantenbinding. Maar hun verdienste, samen met dingen zoals het gebruik van een bedrijfswagen, zijn behoorlijk. Waarschijnlijk zal dat mevrouwtje eens flink lachen, als ze mijn laatste ambtenarenloonbriefje ziet en mijn laatste ambtenarenpensioenfiche. http://www.jobat.be/nl/artikels/het-..._content=blok3 titel: Het loon van een zelfstandig frituuruitbaatster: 3.500 euro netto Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Waarschijnlijk heeft De Schoofzak niet goed gelezen:
"Ik hou al 17 jaar lang een frituur open en doe dat samen met mijn man" en vermeldde mevrouw het gezamenlijk inkomen. Soit, in tegenstelling met sommige ambtenaren moet(en) zij er wel voor werken. En van de frituuruitbaters die het zou op hun friet nog niet kunnen verdienen, heeft hij wellicht nog nooit gehoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is €3500 voor 2 , met lange werkdagen*, eigenlijk niet zo schandalig veel, en moet men het onderste uit de kan persen met allerlei belastingstechnische toestanden. Een werkdag voor een frituuruitbater stopt niet met de openingsuren, en die zijn in totaal al goed voor 42.5uur op de week.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() 3500 euro netto, met 2 op onregelmatige uren, lange dagen.
Het is niet slecht verdiend, zeker niet, maar ook niet abnormaal veel. Vergeet ook niet dat deze mensen GEEN vakantiegeld, GEEN eindjaars, een heel mager pensioen,...krijgen. Als ik mijn vrouw en ik ons loon samentellen, zij is ambtenaar, en op dezelfde manier vergelijken, komen we toch een pak hoger uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dat Schoofzak de rekening eens deftig maakt.
Hoeveel zou hij na 30 jaar pensioen meer getrokken hebben dat deze frituuruitbaatster na eveneens 30 jaar pensioen? Durft hij de berekening maken en durft hij hier de uitkomst van zijn berekening plaatsen? ![]() We zullen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets zinnigs? Het ACW versluist het naar de Kaaimaneilenden, leve Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb ook eens naar wat andere mensen gekeken die op die site hun financiële verdiensten eens uit de doeken doen. Doet gij dat ook eens ? Edit: en ook voor die lange uren, heb ik eens herlezen. Er staat niet bij dat zowel zij als haar echtgenoot vanaf de eerste minuut tot de laatste seconde beiden tegelijk aanwezig zijn. Je kan ook herlezen in mijn openingspost: het is hard werken, en er komt heus wel meer bij kijken dan alleen hetgeen gebeurt tijdens de openingsuren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2013 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() 3500 euro netto; van 7000 euro bruto ?
Ik raad dat dametje een betere boekhouder aan. Maar idd, in tegenstelling tot veel anderen moeten zij er zeer hard voor werken. En 3500 voor een koppel is echt niet veel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen slecht loon, goed frituur. Prima omzetting van werkuren+werklust naar €€.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nochtans een normale "belastingsvoet". 50% totaal op een niet onaardig loon is snel gebeurd hoor.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Genoteerd. En heb je al de tijd gehad voor het volgende?: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij gaat het om het inkomen van mevrouw alleen. En wat aftrek van kosten betreft: die komen in de boekhouding van het bedrijf. Ik ken de tarieven niet van buiten, maar als beide echtgenoten 7000 euro bruto krijgen van de zaak, dan zal daar mogelijks inderdaad slechts 3500 euro netto van overblijven, per persoon. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het duurt wel heel lang vooraleer er iemand zich afvraagt hoeveel die dame echt verdient.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sandy Siebens, Nettoloon: +/- 3500 euro.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik zou willen dat het verhaal van die mevrouw correct is (ik vind het artikeljte wel enorm vaag en onwaardig om te verschijnen).
Maar wat als die frituur het volgende jaar in de onmiddellijke omgeving een frituur met een betere ligging/frietjes etc. etc. kot. Of men maakt vlak voor het frituur gleuven van 5 eter diep om nieuwe riolen te leggen en die werken duren meer dan een jaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Wat doe je voor job?
Ik geef 19 uur muziekles in twee scholen in Turnhout: 9 uur pianoles in de richting podiumkunsten van de kunsthumaniora Heilig Graf en 10 uur pianoles, begeleiding en algemene muziekcultuur in de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans. Samen is dat net geen fulltime, daarnaast ben ik uitvoerend muzikant (jazzpianist) in bijberoep. Ik ben heel tevreden met mijn inkomen. Ik geef 3 dagen les per week. De andere dagen ben ik als muzikant bezig. Mijn inkomen als muzikant varieert per maand, dus dat heb ik er nu niet bij vermeld. Let je meer op je centen door de crisis? Nee. Drie jaar geleden ben ik wel beginnen merken dat we als muzikanten minder gevraagd werden voor feesten of recepties, maar via mijn job als muziekleraar heb ik redelijk wat jobzekerheid. Brutoloon: 2.930 euro Nettoloon: 1.800 euro + variabel inkomen als muzikant Lesuur = 50 minuten. 4 maanden verlof per jaar en BETAALD! Mooi, het leven is mooi, ... voor een statutaire ambtenaar! http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/ Vraag : Op 45 jaar tijd : hoeveel jaren heeft deze statutair effectief minder gewerkt wetende dat hij ook nog eens 3 maanden per jaar meer betaalde verlofdagen heeft als een werknemer die 39 uren/week werkt (overuren niet meegerekend) en zijn uren eigenlijk maar 50 minuten zijn. En dan de volgende vraag : hoe komt het dat deze mensen gemiddeld het dubbele pensioen trekken tov van mensen uit de privésector? Laatst gewijzigd door demonen : 12 augustus 2013 om 16:40. |
![]() |
![]() |