![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet al een beetje poco loco zijn om nog naar Moslimlanden op vakantie te willen gaan, maar "nu" naar Egyptië....?
Buitenlandse zaken geeft vandaag negatief advies maar de reisagenten brachten ze er tot vandaag heen, die denken natuurlijk enkel aan de centen. Goedkoop zullen de reizen daarheen nu wel zijn maar onafgezien van de ellende, wie betaald de repatriëring als het verkeerd loopt? De belastingbetaler, zoals steeds.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch plezant he, zo uw angsten realiteit zien worden. Zo vollenbak gelijk dat ge dan hebt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() of zo vollenbak ongelijk de anderen hebben.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks problemen, geen gedoe. Volgend jaar nog eens, wie weet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij niet gezien maar alvast veel plezier, alhoewel ik toegeef dat Tunesië nog een van de "acceptabelste?" moslimlanden is.
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het hier gaat niet over angsten ik voel me er niet meer goed bij, elk z'n meug hé. Maar vandaag of gisteren naar Egyptië?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar moslimlanden zal je mij sowiso nooit zien afreizen.
Ik ga ze daar niet rijker maken dan ze al zijn. Ik kom soms al eens in Antwerpen en daar is het al dramatisch genoeg. Hebben 'wij' ons daar eigenlijk met te moeien met landen waar men het oorlogsvoeren als een spelletje ziet. Het enige wat met op huidig ogenblik moet voorkomen is dat dit nutteloos geweld overslaat naar andere landen toe, dus grenzen hermetisch afsluiten. Uiteraard zijn het schrijnende toestanden maar wij vroegen daar niet naar dacht ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2013 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Schoof heeft al redelijk wat gereisd. (stoef stoef ... deels voor 't werk, nog meer stoef stoef ...)
Maar de Nijl cruise in Egypte was van bij de indrukwekkendste. En omdat het redelijk kort na een grote aanslag op toeristen was, heel goedkoop. Dus: wacht even af toch de zaken bekoelen, en ga met een gerust gemoed naar ginder. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Naar Egypte daarentegen...
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Volgend jaar zitten al die relschoppers hier, met een dak boven hun hoofd, een stevig leefloon, en een vette rente op de bank in hun thuisland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() yeah right
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen we die tempel bezochten werden we begeleid door soldaten. Naar Aboe Simbel met de vlieger, te gevaarlijk met de bus. Van Luxor met de trein naar Cairo, terug begeleid door een hoop gewapende veiligheidsagenten in burger bij ons in de coupé + 1 bewapende soldaat in de opslagplaats voor de koffers bij het instappen. Bij aankomst in Cairo begeleid door zeker 6 militairen met machinegeweren. Bij de piramides lastig gevallen door een kamelendrijver tot ik hem brutaal antwoordde dat ik de alom aanwezige politie zou roepen als hij mij niet direct met rust liet. De cruise zelf was interessant maar vanaf de eerste dag hadden de meeste passagiers buikloop. Het is maar wat men leuk vind denk ik dan maar hé. Probleem is denk ik ook dat ze toen nog een zekere angst hadden van de politie en de militairen die de toeristen beschermden. Dat is nu wel even anders. "Ze zijn zo lief mijnheer", zeker in de toeristencentra, zolang je naïef uitgeeft. Daarna ben je terug een ongelovige die ze niet echt in hun hart dragen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo glad liggen de wegen er daar niet bij.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon wachten tot er weer door het westen gesteunde dictator stevig in het zadel zit, gesponsord met de nodige financiele en militaire steun, en dan kunnen jullie westerlingen weer met een gerust gemoed naar Egypte op reis gaan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tot voor kort was dat Turkije voor mij. Het zal van Erdogan afhangen (een pro-westers beleid zoals voorheen of meer richting islamisme) of ik in de nabije toekomst nog terugga.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vrees een beetje, dat gezien de huidige omstandigheden, dit de enige oplossing is, wil je niet dat dit land compleet instort.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is: als het land "volledig instort", zal de modale mens ginder er dan slechter vanaf zijn dan nu? Het westen zal er in elk geval slechter vanaf zijn, maar die mensen ginder? Ik zou het nog wel eens willen zien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de toeristen (toch wel één van de allergrootste inkomsten voor Egypte) gaan wegblijven, vrees ik het ergste ginder. En van "bidden en theedrinken" alleen kunnen ook zij daar niet leven.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "hey, we gaan bij jullie een dictator installeren die jullie absoluut geen enkele vorm van vrijheid geeft. Want dat is écht in jullie voordeel"
![]() |
![]() |
![]() |