![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt er een sjofel uitziende man bij de juwelier binnen en vraagt om een aantal superdure halskettingen apart te mogen bekijken.
Gezien het voorkomen van de klant weigert de winkelbediende de dure spullen boven te halen met vermelding: "mijnheer, U zou deze stukken toch niet kunnen betalen". Is dit racisme? --------------------------- Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...a/130809_oprah --------------------- In het eerste geval ging het natuurlijk om een net nieuwe Lotto-winnaar die zijn vrouw wou verrassen, in het tweede geval ging het om "oprah winfrey", één der rijkste vrouwen ter wereld, die door de verkoopster niet gekend was. In beide gevallen was het probleem opgelost als mijnheer 1. had kunnen aantonen dat hij de lotto had gewonnen en als mevrouw 2. gewoon had verteld wie ze was. Het zou pas racisme geweest zijn als men mevrouw 2 zelfs n�* identificatie niet had willen verderhelpen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 augustus 2013 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In beide gevallen kunnen die winkels voortaan hun kloten kussen !!
Ik ga voortaan naar de concurrentie die mij wel wil helpen ![]() Ik heb het al meegemaakt toen ik een gitaar wou kopen , de winkelier lachtte mij uit , ik draaide mij onmiddellijk om ; ben naar een andere gegaan , en vertelde mijn ervaring , ik werd meteen geholpen ![]() Tja , ik had deze laatste winkel al meer gekocht bij ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei , ik ben blank , dus ....
![]() Maar ik zag er uit als een onnozelaar voor die lul !! Het geval Oprah gaat niet meteen over racisme , maar discriminatie , want er staat nergens dat de verkoopster tegen haar zei: "je ben zwart , dus ik verkoop niks aan jou" !! http://yahoo.skynet.be/nieuws/showbi...in-zwitserland http://m.hln.be/hln/m/nl/944/Celebri...gationItemId=1
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 augustus 2013 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij heeft dit hele gedoe in de verste verte niets met racisme te maken. Ik denk dat de verkoopster O W (o wee !!!
![]() Maar Amerikanen moeten eens leren dat niet iedereen vlot Engels spreekt en een beetje geduld hebben. En ik denk dat O W heel blij was dat ze eindelijk ook eens kan klagen over discriminatie na een leven lang in de watten gelegd te zijn! Zo komt ze nog eens in het nieuws, dat was ook weer lang geleden!
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Koopt u om het jaar eentje,dan kan u ZIJN kloten kussen. Bent u de nieuwe Clapton in spé,of een gewone wanabee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=qTfKTKGyJIs
![]() Bwa , ik speel nu meer dan 25 jaar op zo'n stuk brandhout , maar ben geen krak of virtuoos , ik amuseer me ![]() Elk jaar een gitaar kopen ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het helpt natuurlijk niet als ge appelen met citroenen gaat vergelijken hé circe In je eerste voorbeeld is het keyword duidelijk 'sjofel' wat bij mijn weten nog steeds wilt zeggen : onverzorgd en armoedig En dus had de juwelier een redelijk geachte gegronde reden om te denken dat die man dat toch niet kan betalen. Pas bij het tegendeel ( bewijs dat hij bv de nieuwe lottowinnaar is ) zal de winkelier anders overtuigd geraken. In je tweede voorbeeld gaat het enkel om een voor de verkoopster onbekende zwarte dame. Er staat nergens expliciet vermeld dat er uiterlijke kenmerken waren dat ze onvermogend zou zijn of minder eerlijke bedoelingen had. Dus kan men zich wel terecht afvragen waarom die verkoopster dat dacht en zo handelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan ook dat die verkoopster niet racistisch is en wel degelijk aan zwarten wilt verkopen maar dat er toch iets speelde in de zin dat een zwarte dame die daar komt ( eentje die ze niet kent ... dus niet tot de jetset behoort ) normaliter minder vermogend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar waarom ? Ik bedoel ... Dat ze in de watten gelegd is/wordt heeft ze net te danken aan het feit dat een beroemdheid is ( superrijk btw ) en dat overal waar ze komt ze haar wel kennen. Nu komt ze op een plek waar de verkoopster haar duidelijk niet kent ( althans dat was de uitleg toch ) en plots loopt de boel 'flink' fout. Met 'flink' bedoel ik .... Ze kreeg die handtas blijkbaar maar niet te zien Een gebrekkige communicatie ( desnoods doe je het met gebaren ) hebben mij nog nooit weerhouden van een verkoper/verkoopster duidelijk te maken dat ik dat andere item wil. Dus ófwel is die Oprah het kwaad afgebold omdat ze niet op haar wenken bediend werd ( wat ze gewoon is ) ófwel is er toch iets aan dat die verkoopster haar dat duurdere model maar niet wou laten zien ... en dan kan men zich afvragen waarom |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus een vorm van discriminatie
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, er is toch gewoon gekeken naar het uiterlijk, het voorkomen van madam. Ze zal er niet rijk genoeg uitgezien hebben, he. En maar huilen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Heel die heisa voor Oprah, die om haar eigen voordeel eruit te halen niet zegt wie ze is, en er dan een hele serie over te maken. Een geldwolf, dat is het.
Misschien krijgen ze daar dagdagelijks mensen over de vloer die die dure stukken gewoon eens willen dragen, of meegraaien en lopen. Misschien zijn dat dan meestal gekleurde mensen, wie weet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is al gebleken dat onze Oprah hier zuiver aan het liegen was, als reclame voor een nieuwe film over "racisme". ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het zo raar dat winkeliers tegenwoordig hun duurder gamma niet zomaar op de toonbank smijten?
Me dunkt dat het risico op overvallen en diefstal vrij groot is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.welingelichtekringen.nl/b...rah-liegt.html b) ik denk niet dat indien ik in een versleten joggingpak op de Keyzerlei in zo'n sjieke juwelier binnenstap, ik kranskes van 25.000 euro of meer zal mogen uitproberen. Misschien kan jij het eens gaan uittesten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2013 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, ik heb niet de tijd om dingen uit te proberen die jij wilt weten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |