Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2013, 09:27   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Talking Nieuwe wagen kopen, misschien mag ik?

Ik denk dat ik best ben dat ik een BMW, Mercedes, Audi, SUV of stationwagen of een bestelwagen koop binnenkort, want daar mag je 160,170,180, 200km/u en meer mee rijden zonder dat er ook maar iemand iets van zegt.

Stel ik mij ook de vraag of de nummerplaten NL, PL, GB ... ellenlange lijst de boetes ook thuis in de bus krijgen? I doubt it!
Oud 23 juli 2013, 22:49   #2
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat ik best ben dat ik een BMW, Mercedes, Audi, SUV of stationwagen of een bestelwagen koop binnenkort, want daar mag je 160,170,180, 200km/u en meer mee rijden zonder dat er ook maar iemand iets van zegt.

Stel ik mij ook de vraag of de nummerplaten NL, PL, GB ... ellenlange lijst de boetes ook thuis in de bus krijgen? I doubt it!
Tuurlijk niet. Het is makkelijker Belgjes, euh Vlaminkjes te pesten.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:53   #3
pantoffelheld
Vreemdeling

Standaard

Buitenlandse platen mogen vrij rondrijden de Belgische regering wil immers niet betalen om die gegevens te krijgen van de andere landen. Hoewel de andere landen wel betalen aan ons om die gegevens te krijgen.
pantoffelheld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 08:26   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Het is makkelijker Belgjes, euh Vlaminkjes te pesten.
Veel gemakkelijker inderdaad.

Citaat:
Hoewel de andere landen wel betalen aan ons om die gegevens te krijgen.
Raar hé?
Oud 24 juli 2013, 09:22   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Sinds 2005 bestaat daar een Europees kaderbesluit over (bilateraal uitwisselen van gegevens volgens ...) wat bepaalde landen ondertekend hebben, of ze het allemaal vandaag uitvoeren weet ik niet, enkele landen waren na enkele jaren klaar andere weer niet... eenmaal raden wie niet...

Hier vind men wat uitleg, NL-link, lijkt daar wel of BE er toen nog niet klaar voor was.. en Zwitserland zou niet meedoen :
Waarom NL er toen wel klaar voor was en BE (nog) niet staat in het blauw (grijns)
Citaat:
http://www.cjib.nl/Onderwerpen/Europ...erbesluit.aspx

Europese boete

Kaderbesluit

Uitwisselen op basis van Kaderbesluit
Het CJIB wisselt internationale boetes uit op basis van Europese wetgeving; het zogenoemde Kaderbesluit dat in 2005 in Europa is ingevoerd.

In het Kaderbesluit is vastgelegd dat de landen elkaars boetes wederzijds erkennen. Dit betekent dat lidstaten hebben aangegeven dat beboeten een nationale aangelegenheid blijft en dat iedere lidstaat dit op zijn eigen manier mag en kan blijven doen. Door de wederzijdse erkenning kan tot uitvoering worden overgegaan zonder dat een zaak opnieuw inhoudelijk moet worden beoordeeld door een rechterlijk college in het land waaraan de boete wordt overgedragen.

De lidstaat die uiteindelijk de boete int, mag in principe het geïnde geld houden. Het gemiddelde boetebedrag voor verkeersovertredingen dat vanuit het buitenland komt, is opvallend hoog, namelijk €310,-. In Nederland is dit ongeveer € 45,-.

Nederland heeft de Europese wetgeving inmiddels omgezet in Nederlandse wetgeving. Daarin is vastgelegd dat het CJIB als aangewezen centrale autoriteit zorg draagt voor de overdracht van boetes.
De uitwisseling geldt voor

door de strafrechter opgelegde geldboetes

verkeersboetes

schadevergoedingsmaatregelen (= de door de strafrechter aan een dader opgelegde verplichting om het slachtoffer schadevergoeding te betalen).

Kentekenuitwisselingsverdragen

Naast het Kaderbesluit heeft Nederland bilaterale kentekenuitwisselings-verdragen met België, Duitsland en Zwitserland. Hierdoor bestaat voor Nederland de mogelijkheid om van overtreders die in deze landen wonen, de kentekenhouder- en persoonsinformatie op te vragen.

De komende zes maanden is België voorzitter van de EU. België is met een voorstel gekomen voor een verkeersveiligheidrichtlijn. Deze richtlijn is een uitbreiding van de bestaande afspraken die Nederland heeft met België, Duitsland en Zwitserland over de uitwisseling van kentekengegevens bij verkeersovertredingen.

De richtlijn moet het mogelijk maken om tussen alle lidstaten van de EU kentekengegevens uit te wisselen voor verkeersovertredingen, zodat ook álle overtredingen die geconstateerd worden door flitsapparatuur kunnen worden beboet.
En het Kaderbesluit zorgt er vervolgens dan weer voor dat de inning van al deze overtredingen plaats kan vinden door overdracht van de inning over de landsgrenzen heen.

Belangrijk verschil tussen de bilaterale kentekenuitwisselingsverdragen en het Kaderbesluit is dus dat door de kentekenuitwisseling de mogelijkheid voor beboeting ontstaat en dat door het Kaderbesluit de inning over de landsgrenzen heen aan de lidstaat kan worden overgedragen waar de overtreder woont of vermogen heeft.

Overdragen van eenvoudige en zware overtredingen

Vanaf medio augustus 2010 gaat het CJIB WAHV-zaken (de relatief eenvoudige verkeersovertredingen) op basis van het Kaderbesluit overdragen aan het buitenland. Het CJIB is dan in staat om aan Duitsland WAHV-boetes (flits- en trajectcontrole) na de tweede aanmaning over te dragen. Duitsland zal dan vervolgens voor verdere executie zorgen.
Overdracht aan België en Zwitserland vindt vooralsnog niet plaats. België heeft nog geen implementatiedatum vrijgegeven en Zwitserland, als niet EU-lid, zal hoogstwaarschijnlijk geen lid worden van het Kaderbesluit.

Overdragen van zwaardere overtredingen

De politie kan overtreders ook staande houden voor zwaardere feiten, zoals rijden onder invloed, veel te snel rijden en het niet kunnen tonen van geldige papieren of rijbewijs. Dit zijn veel voorkomende feiten die inwoners van andere EU-lidstaten begaan in Nederland.
Deze overtredingen vallen nog steeds onder verkeersovertredingen, maar vanwege hun ernst worden ze in de vorm gegoten van transactievoorstellen of strafrechtelijke boetes na tussenkomst van de rechter.
Bij strafrechtelijke boetes zorgt het CJIB voor de zaak tot en met de tweede aanmaning. Hierna wordt deze overgedragen aan de desbetreffende lidstaat die voor de uitvoering zorg draagt volgens eigen wetgeving. Bovenstaande geldt ook voor Nederlanders die verkeersovertredingen begaan in aangesloten lidstaten. Veel voorkomende feiten waarop Nederlanders worden beboet in het buitenland zijn onder andere gevaarlijk rijgedrag, rijden onder invloed en te hard rijden.

Nederland is er klaar voor

Op papier is alle wetgeving om op Europees niveau uitwisseling van boetes mogelijk te maken goed geregeld. De implementatie van het Kaderbesluit vordert gestaag, echter de uitvoering laat soms te wensen over. De mogelijkheden en onmogelijkheden binnen de interne bedrijfsvoering van de lokale overheden in EU-lidstaten (budget, mankracht en kennis) spelen hierbij een grote rol.

Nederland is er in ieder geval klaar voor om zaken te ontvangen en uit te sturen. De krachten worden gebundeld met de centrale autoriteit van het land in kwestie. Dankzij het Kaderbesluit staat het CJIB er niet meer alleen voor.

Achtergrondinformatie wederzijds erkennen
De aanleiding voor wederzijds erkennen heeft te maken met het openstellen van de EU-grenzen, waardoor burgers gemakkelijk binnen de EU kunnen reizen. Van oudsher wordt er gebruik gemaakt van traditionele rechtshulp in strafzaken. Dit houdt in dat er opnieuw een rechtelijke procedure plaatsvindt voordat een zaak overgenomen kan worden ter executie.

Door wederzijdse erkenning hebben de Europese lidstaten het vertrouwen in elkaars rechtssystemen uitgesproken op het gebied van executie. Wederzijds erkennen gaat om directe acceptatie van elkaars uitspraken zodat een rechtelijke procedure juist niet meer nodig is. Daarnaast is er sprake van rechtstreekse contacten tussen de centrale autoriteiten op het niveau van de uitvoering. Dit zorgt ervoor dat op een efficiënte en effectieve manier boetes geïnd kunnen worden.
BE loopt steeds weer geld mis door hun veel te trage politiek...
Citaat:
http://wortegempetegem.openvld.be/Ne...2#.Ue-QD430FAo

20/03/2011
De Padt Guido

België loopt veel geld mis door de niet-omzetting van een Europees kaderbesluit dat de confiscatie van criminele bezittingen in het buitenland makkelijker maakt. Dat stelt senator Guido De Padt. Hij wil dat minister van Justitie Stefaan De Clerck een wetsontwerp indient.

In het antwoord op een parlementaire vraag van De Padt erkent De Clerck dat de termijn voor de omzetting van het kaderbesluit uit 2006 is overschreden. Door de val van de regering en de ontbinding van het parlement kon het voorontwerp van wet echter niet ingediend worden in het parlement.

Crimineel geld confisqueren
"Het parlement beschikt al negen maanden over de volheid van bevoegdheid. De minister heeft dus geen excuus om te blijven treuzelen. Hij kan een wetsontwerp indienen en aan het parlement voorleggen", zo
stelt De Padt. Volgens De Padt loopt België veel geld mis door het criminele geld van misdadigers in het buitenland links te laten liggen.

"De huidige regelgeving is blijkbaar zo omslachtig dat er bijna geen gebruik van wordt gemaakt. Het wordt tijd dat ons land het kaderbesluit omzet en gebruik maakt van de mogelijkheid om buitenlandse bezittingen van criminelen op eenvoudig verzoek te confisqueren", aldus de senator.

Nederland: 20 miljard

De Padt verwijst naar Nederlandse cijfers. Daar zijn ze erin geslaagd met 121 verzoeken 20 miljard euro te verzamelen. Bij gebrek aan cijfers kan volgens hem niet achterhaald worden hoeveel geld België precies misloopt.
BE is quasi de slechste in de EU-klas als het gaat voor de omzetting van EU-richtlijnen... simpel vb we hebben nu eindelijk offic. EU-nummerplaten... als allerlaatste van de EU-landen.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2013 om 09:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 09:34   #6
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah weer een azijnpisser die met een hyundai getz het links rijvak confisceert aan 93 kmh/u.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 22:08   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar is het oorzakelijk verband ???
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 12:55   #8
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar is het oorzakelijk verband ???
Een dikke nek met vreemde nummerplaat denkt dat ie alles mag... en schijnbaar heeft ie nog gelijk ook.

Laatst gewijzigd door Stingray : 25 juli 2013 om 12:56.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 14:15   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vraag ik mij af, in België zoekt men steeds naar geld.

Mocht men die boetes van overtreders van andere Europese en bepaalde exotische landen weten te innen, zou dat al geen leuke bijdrage zijn tot de 'lege' kassen hier in België (lege kassen, dat janken de meeste Politici toch steeds of niet?)

Péage invoeren dat stuit in de meeste gevallen op verzet van landen die het systeem al jaren bezigen, raar toch???

Mijn bochtenwerk blijft prachtig.

Uiteraard kan het ook best zijn dat ik mij schromelijk vergis in die materie.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juli 2013 om 14:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 22:56   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag ik mij af, in België zoekt men steeds naar geld.

Mocht men die boetes van overtreders van andere Europese en bepaalde exotische landen weten te innen, zou dat al geen leuke bijdrage zijn tot de 'lege' kassen hier in België (lege kassen, dat janken de meeste Politici toch steeds of niet?)

Péage invoeren dat stuit in de meeste gevallen op verzet van landen die het systeem al jaren bezigen, raar toch???

Mijn bochtenwerk blijft prachtig.

Uiteraard kan het ook best zijn dat ik mij schromelijk vergis in die materie.
Leuk zo om de paar km een tolkantoortje op de snelweg.
We staan nog niet genoeg stil, het kan er nog bovenop.
Oud 17 augustus 2013, 12:10   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En weer kwamen ze mij voorbijgevlogen avec Vitesse lumière.

Deze keer waren het voornamelijk de kentekens NL en GB

Weer stel ik mij dan de vraag, betalen die de boetes of laat men die rustig doen?

Als ik op sommige plaatsen in mijn achteruitkijkspiegel kijk denk ik, waar zijn die nu allemaal ineens?

Op dat traject zijn het waarschijnlijk diegenen met de kastjes in de wagen die de flitspalen en trajectcontroles weergeven die op dat ogenblik wat inhouden want na een tijdje zie je die allemaal terug vol op het gas gaan staan.
Oud 17 augustus 2013, 12:22   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer stel ik mij dan de vraag, betalen die de boetes of laat men die rustig doen?
Een van de twee, of beide, of *geen van beide*.

*
Citaat:
Op dat traject zijn het waarschijnlijk diegenen met de kastjes in de wagen die de flitspalen en trajectcontroles weergeven die op dat ogenblik wat inhouden want na een tijdje zie je die allemaal terug vol op het gas gaan staan.
*
Als de snelheidskassa maar voldoende rinkelt, indien niet zet men de Vmax overal nog maar extra lager, alweer frisse "snelheidsduivels" erbij, die 1 dag eerder de braafste waren .

Euh...iedereen naar de Hells Angels, dan zetten ze zelfs de flitspalen uit ?

Gouden snelheidskassaregel voor de graaiende overheid (elders graaien wordt steeds moeilijker) :
hoe meer totaal ongeloofwaardige snelheidslimieten hoe meer snellheidskassa.
Citaat:
Citaat:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...e_limieten.pdf
Naar geloofwaardige snelheidslimieten
...
Indien een limiet niet geloofwaardig is, zullen automobilisten meer geneigd zijn zelf hun snelheidskeuze te bepalen. Als het te vaak voorkomt dat een limiet als ongeloofwaardig wordt beschouwd, zal dit bovendien het vertrouwen in het limietenstelsel als geheel aantasten. Daarbij is het belangrijk zich te realiseren dat de geloofwaardigheid van een limiet geen absolute maat is.
De geloofwaardigheid is een glijdende schaal, die varieert van zeer geloofwaardig tot zeer ongeloofwaardig, waarbij een ongeloofwaardigheid limiet zowel te hoog als te laag ervaren kan worden.

In bovengenoemde definitie van geloofwaardigheid maken we onderscheid tussen 'het beeld van de weg' en 'het beeld van de situatie'. Met 'het beeld van de weg' worden de statische kenmerken van de weg en de wegomgeving bedoeld, zoals belijning, bochtigheid, bebouwing en begroeiing; 'het beeld van de situatie' duidt op de dynamische kenmerken van de verkeerssituatie, zoals weersomstandigheden en verkeersintensiteiten. De dynamische kenmerken zijn met name relevant in relatie tot
dynamische limieten, dat wil zeggen limieten die zijn afgestemd op de actuele omstandigheden. Op dit moment kennen we in Nederland nog vooral statische limieten, zodat de mate van geloofwaardigheid grotendeels afhankelijk is van statische kenmerken.
© SWOV, Leidschendam, november 2012
Het beeld van de (schulden)kassa hebben ze vergeten te vermelden.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2013 om 12:47.
Oud 24 augustus 2013, 18:56   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien een goed voorbeeld, de boete en het rijverbod??

Bron
Oud 24 augustus 2013, 19:23   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien een goed voorbeeld, de boete en het rijverbod??

Bron
9000 € en 2 jaar rijverbod ? En die gaat akkoord.

Spaanse bron ?
De hoogste boete in Spanje is 600 € op snelheid, vanaf netto 191 kmh# , (daarnaast bestaat er een puntensysteem voor de eigen inwoners tot max 6 strafpunten per overtreding). Lijkt me dus onzin.

Citaat:

En la actualidad, la Ley de Tráfico sanciona con multas entre 100 y 600 euros los excesos de velocidad, llevando asociada una pérdida de puntos entre 2 y 6, en función del l�*mite de la v�*a y del exceso cometido, llegando incluso a ser considerado delito. Conviene recordar que las multas por alcoholemia o drogas duplicarán su importe.

Para que lo tengas claro, te adjuntamos el cuadro que publica la DGT. Aunque todo esto puede cambiar si finalmente se aprueba el reglamento de la Nueva Ley de Tráfico, y se permite la circulación a 130 km/h en algunas v�*as y circunstancias # .

http://www.autobild.es/noticias/dgt-...locidad-207116
Andere bron. idem. 600 € (en 6 strafpunten):
Citaat:
http://www.infocoches.com/noticia/ta...011-61950.html

A partir de 191 kmh 600 euros, -6 puntos
Suspensión Carnet
*NOTA IMPORTANTE: En Pa�*s Vasco (Ertzaintza) y Cataluña (Mossos) se aplica un baremo distinto a la DGT en el margen de error de los radares.
overigens wordt er 10 % tolerantiemarge # afgetrokken van de gemeten snelheid op de snelweg (naargelang omstandigheden).

- DGT / Guardia Civil de Tráfico: 10% sobre la velocidad permitida #. (sanción en autov�*a/autopista, a partir de 121 km/h)

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2013 om 19:40.
Oud 24 augustus 2013, 19:59   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

vervolg, link gevonden...

Citaat:
http://www.lasprovincias.es/v/201308...-20130823.html

Multa de 9.000 euros por circular a 252 kilómetros por hora en Almussafes
El juez también le retira el carné durante 20 meses tras su detención en un control de velocidad en la AP-7
23.08.13 - 00:06

El radar de la Guardia Civil de Tráfico de Valencia cazó en la madrugada del miércoles a un conductor que circulaba a 252 kilómetros por hora con un Audi A4 por la autopista AP-7. La vertiginosa velocidad fue detectada en un control realizado por varios agentes en el punto kilométrico 537,500 de la autopista, en el término municipal de Almussafes.
Los hechos ocurrieron sobre las dos de la madrugada en sentido Barcelona. Una patrulla de la Guardia Civil de Tráfico interceptó el veh�*culo con matr�*cula alemana a diez kilómetros de distancia del punto donde estaba el radar. Los agentes montaron un operativo de persecución con los prioritarios encendidos para evitar riesgos a otros conductores que circulaban correctamente por la AP-7.
Tras identificar al conductor, un hombre de nacionalidad belga -cuya identidad responde a las iniciales S. R.-, los guardias civiles lo detuvieron por un delito contra la seguridad vial e inmovilizaron el veh�*culo. También le realizaron la prueba de alcoholemia, que dio negativa, y le leyeron sus derechos. El detenido, de 31 años de edad, fue juzgado horas después en una vista rápida en Carlet. El juez lo condenó a pagar una multa de 9.000 euros y le retiró el permiso de conducir durante 20 meses, según informaron fuentes del instituto armado.

El control de velocidad fue realizados por un equipo de agentes del Destacamento A de la Guardia Civil de Tráfico de Valencia. En los últimos años, el radar ha cazado en la Comunitat Valenciana a varios conductores que rebasaron la velocidad de 200 kilómetros por hora. En abril de 2009, la Guardia Civil detuvo a un motorista por circular a 240 kilómetros por hora con una motocicleta por la carretera del puerto de la Carrasqueta, que une las localidades de San Juan de Alicante y Alcoy.

El 2 de mayo de 2011, el radar cazó al conductor de un Audi A3 que iba a 225 kilómetros por hora en un tramo de la autopista AP-7 a la altura del término de Almussafes. El juez le condenó a pagar una multa de 850 euros y le retiró el carné durante diez meses.

Pocos d�*as después, el 24 de junio de ese mismo año, un guardia civil de 40 años, José Manuel Donoso, murió al ser arrollado por un motorista en otro control de velocidad en la autopista AP-7. El conductor temerario circulaba a unos 150 kilómetros por hora, no ten�*a carné e intentó saltarse el control en el peaje de Silla.
Lijkt wel een "rijgedrag-geval" naargelang verkeersomstandigheden, en-of strenge rechter...

- Iemand die 225 kmh reed moest "maar" 850 € betalen en 10 maand rijverbod (Audi A3)

- Belg: sportieve Audi RS4 reed 252 kmh en 9000 € en 20 maand rijverbod...

Beide vielen onder de nieuwe boetetabel (sinds 25-05-2010).

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2013 om 20:25.
Oud 25 augustus 2013, 11:04   #16
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ik doe het wel met een Audi S3.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:45   #17
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Het is logisch dat mensen die bijdragen tot de economie (lees: rijk zijn) meer mogen dan de gemiddelde Jan Nobody.
Oud 31 augustus 2013, 23:15   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En weer kwamen ze mij voorbijgevlogen avec Vitesse lumière.

Deze keer waren het voornamelijk de kentekens NL en GB

Als ik op sommige plaatsen in mijn achteruitkijkspiegel kijk denk ik, waar zijn die nu allemaal ineens?

Zal wel min of meer kloppen. Doorgaans hebben dure wagens die snel rijden een verklikker aan boord.
Vroeger heb ik ook nog een anti radar gehad, je zag daar totaal niks van uitwendig.
Maar die werkte een beetje te goed. Het piepte soms een beetje teveel.
Oud 31 augustus 2013, 23:20   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1 van de problemen met de nr platen is dat ze nu bijna allemaal "euro" zijn geworden.
Vroeger hadden ze gewoon een foto van een plaat, wisten ze meestal niet van welk land dat was.
Nu zien ze dat.

ps; waar zijn die plastic beschermkapjes voor de nr platen naartoe?
Heeft er dus ook met te maken. De foto's met een plastic beschermplaat zorgden voor slechte foto's. Dus nu kan je ze niet meer kopen.
Maar je kan ze wel zelf maken.
Geen wet die dat verbied.
Oud 1 september 2013, 07:25   #20
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Leuk zo om de paar km een tolkantoortje op de snelweg.
We staan nog niet genoeg stil, het kan er nog bovenop.
Vandaar dat het autowegenvignet een beter idee is, vooral naar Zwitsers voorbeeld. Te koop aanbieden in winkels en pompstations in de grensstreek, en met camera's controleren. Vooral de stroom NL transitverkeer & al die vrachtwagens met Oosteuropese nummerplaten zullen heel wat euro's in het laatje brengen.

Maar ja, politieke moed en zo...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be