![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik best ben dat ik een BMW, Mercedes, Audi, SUV of stationwagen of een bestelwagen koop binnenkort, want daar mag je 160,170,180, 200km/u en meer mee rijden zonder dat er ook maar iemand iets van zegt.
![]() Stel ik mij ook de vraag of de nummerplaten NL, PL, GB ... ellenlange lijst de boetes ook thuis in de bus krijgen? I doubt it! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Buitenlandse platen mogen vrij rondrijden de Belgische regering wil immers niet betalen om die gegevens te krijgen van de andere landen. Hoewel de andere landen wel betalen aan ons om die gegevens te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds 2005 bestaat daar een Europees kaderbesluit over (bilateraal uitwisselen van gegevens volgens ...) wat bepaalde landen ondertekend hebben, of ze het allemaal vandaag uitvoeren weet ik niet, enkele landen waren na enkele jaren klaar andere weer niet... eenmaal raden wie niet...
Hier vind men wat uitleg, NL-link, lijkt daar wel of BE er toen nog niet klaar voor was.. en Zwitserland zou niet meedoen : Waarom NL er toen wel klaar voor was en BE (nog) niet staat in het blauw (grijns) Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2013 om 09:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Een dikke nek met vreemde nummerplaat denkt dat ie alles mag... en schijnbaar heeft ie nog gelijk ook.
Laatst gewijzigd door Stingray : 25 juli 2013 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag ik mij af, in België zoekt men steeds naar geld.
Mocht men die boetes van overtreders van andere Europese en bepaalde exotische landen weten te innen, zou dat al geen leuke bijdrage zijn tot de 'lege' kassen hier in België (lege kassen, dat janken de meeste Politici toch steeds of niet?) Péage invoeren dat stuit in de meeste gevallen op verzet van landen die het systeem al jaren bezigen, raar toch??? Mijn bochtenwerk blijft prachtig. Uiteraard kan het ook best zijn dat ik mij schromelijk vergis in die materie. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juli 2013 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We staan nog niet genoeg stil, het kan er nog bovenop.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer kwamen ze mij voorbijgevlogen avec Vitesse lumière.
Deze keer waren het voornamelijk de kentekens NL en GB Weer stel ik mij dan de vraag, betalen die de boetes of laat men die rustig doen? Als ik op sommige plaatsen in mijn achteruitkijkspiegel kijk denk ik, waar zijn die nu allemaal ineens? Op dat traject zijn het waarschijnlijk diegenen met de kastjes in de wagen die de flitspalen en trajectcontroles weergeven die op dat ogenblik wat inhouden want na een tijdje zie je die allemaal terug vol op het gas gaan staan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() * Citaat:
Als de snelheidskassa maar voldoende rinkelt, indien niet zet men de Vmax overal nog maar extra lager, alweer frisse "snelheidsduivels" erbij, die 1 dag eerder de braafste waren . Euh...iedereen naar de Hells Angels, dan zetten ze zelfs de flitspalen uit ? Gouden snelheidskassaregel voor de graaiende overheid (elders graaien wordt steeds moeilijker) : hoe meer totaal ongeloofwaardige snelheidslimieten hoe meer snellheidskassa. Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2013 om 12:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Spaanse bron ? De hoogste boete in Spanje is 600 € op snelheid, vanaf netto 191 kmh# , (daarnaast bestaat er een puntensysteem voor de eigen inwoners tot max 6 strafpunten per overtreding). Lijkt me dus onzin. Citaat:
Citaat:
- DGT / Guardia Civil de Tráfico: 10% sobre la velocidad permitida #. (sanción en autov�*a/autopista, a partir de 121 km/h)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2013 om 19:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg, link gevonden...
Citaat:
- Iemand die 225 kmh reed moest "maar" 850 € betalen en 10 maand rijverbod (Audi A3) - Belg: sportieve Audi RS4 reed 252 kmh en 9000 € en 20 maand rijverbod... ![]() Beide vielen onder de nieuwe boetetabel (sinds 25-05-2010).
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2013 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe het wel met een Audi S3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Het is logisch dat mensen die bijdragen tot de economie (lees: rijk zijn) meer mogen dan de gemiddelde Jan Nobody.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger heb ik ook nog een anti radar gehad, je zag daar totaal niks van uitwendig. Maar die werkte een beetje te goed. Het piepte soms een beetje teveel.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 van de problemen met de nr platen is dat ze nu bijna allemaal "euro" zijn geworden.
Vroeger hadden ze gewoon een foto van een plaat, wisten ze meestal niet van welk land dat was. Nu zien ze dat. ps; waar zijn die plastic beschermkapjes voor de nr platen naartoe? Heeft er dus ook met te maken. De foto's met een plastic beschermplaat zorgden voor slechte foto's. Dus nu kan je ze niet meer kopen. Maar je kan ze wel zelf maken. Geen wet die dat verbied.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, politieke moed en zo... |
|
![]() |
![]() |