![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/wereld/sy...tter-RNBLVFOCW
Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sarin is er alvast niet gebruikt, de symptomen kloppen niet bij de meeste slachtoffers. Laatst gewijzigd door BonBon : 28 augustus 2013 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat nu? indien dit kan bewezen worden, "gepast" optreden tegen de rebellen tiens.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is bewezen.
Video's van de slachtoffers werden uren voordat de aanval plaatsvond door een overijverige rebel op youtube geplaatst. Dat werd hier al eerder opgemerkt door exodus en zonbron. Of, zoals meneer Manna het stelt: Tenslotte werden er video's en foto's voor het begin van de aanvallen op internet geplaatst terwijl dat materiaal als bewijslast dient voor de Amerikanen
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, Syrië, laten we ons daar niet druk over maken. Islamieten, zolang ze elkaar uitmoorden hoeven we daar niet wakker van te liggen, dat is hun natuur, de aard van het beestje en er zijn er meer dan genoeg om nog een tijdje door te gaan. Als het Westen zich daar alweer eens gaan moeien zijn ze, het westen, terug vertrokken voor jarenlange miserie zonder oplossingen.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze winnen, krijgen die beesten weer een vrijhaven. Is het niet de plicht van de wereld om dat te verhinderen, ipv voor de olie, de wapenindustrie, de herverkiezing van opperopportunist Hollande en Erdogans islamisering van Turkije te kiezen? We zijn allemaal het produkt van onze omgeving: "Few people are capable of expressing with equanimity opinions which differ from the prejudices of their social environment. Most people are even incapable of forming such opinions" - Albert Einstein Kunnen we onze menselijkheid laten varen en die mensen aan hun lot overlaten, aan de walgelijke kannibalistische koppensnellers die daar nu de dienst uitmaken? Dat krapuul dat ook hiervandaan komt, soms zelfs blanke bekeerlingen, en die vroeg of laat hier hun expertise gaan gebruiken...
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ganse westen staat te roepen dat het regime moet omver geworpen. Met of zonder gegronde reden maakt men zich klaar om militair in te grijpen. Wat maakt de rebellen beter dan het huidige regime? Het lijkt me dat we beter af zoiuden zijn zonder een van beide kampen. Onder het mom van hun islam slachten beiden de tegenstander af. Islamieten, staan nu eenmaal niet bekend voor hun verfijnde normen en waarden. Elke menselijkheid die we zouden tonen voor het een of het andere kamp is verloren energie. Laat ze maar sudderen in eigen nat.
Zoals je ziet, beste Nierika, kunnen we evengoed tegen de stroom in denken, Einstein achterna. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe moet ik dit voor mij zien? Die slachtoffers waren acteurs? |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=190774&page=3
Bericht 58 Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=cQXEMSBzQzY Nu, als antwoord op je vraag, de oppositie stelt niet eens dat het acteurs moeten zijn. Ze gaan er van uit dat de rebellen het gedaan hebben. Er is al herhaaldelijk in de media verschenen dat de rebellen over dergelijke primitieve chemische wapens beschikken. Deze zijn in staat tot het doden van een beperkt aantal mensen, natuurlijk niet zoals monsieur le supermenteur Hollande beweert, meer dan 1000. Ook dat stelt de oppositie duidelijk. Het is natuurlijk makkelijker te geloven dat de Syrische oppositie Assad de hand boven het hoofd zou houden en dat de Amerikanen bewijzen hebben terwijl de VN-experts nog bezig zijn. We wachten intussen nog steeds op de bewijzen van Saddams WMD's...
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 "de oppositie stelt", de oppositie kan zoveel stellen. En de rebellen beschikken inderdaad over dat soort wapens. Maar dat is geen bewijs voor de bewering dat de rebellen achter die gasaanval zitten. Het is allemaal speculatie. Amerika is aan het speculeren dat Assad er achter zit (al beweren ze dat ze er bewijs voor hebben ) en de oppositie doet exact hetzelfde maar dan andersom. En, http://www.foreignpolicy.com/article...he_gassed_iran |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. En waarom zou de oppositie daarover liegen?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan beweer je toch dat het allemaal nep was? 2: Jij bent te intelligent voor dit soort vragen. Je doet het er dus om. Maja, ik ben niet kinderachtig, dus ik zal antwoord geven. Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom de oppositie zou liegen. Maar eigenlijk gaat het daar helemaal niet om. Waar het omgaat is dat er geen keihard bewijs is voor welke beschuldiging dan ook. Dus de oppositie kan nog zo hard roepen dat de rebellen hier achter zitten en de vs kan nog zo hard roepen dat Assad hier achter zit. Er is gewoon geen bewijs. Ook valt het mij op dat er geen rekening mee is gehouden dat het leger hier ook achter kan zitten zonder dat ze opdracht hebben gekregen van Assad/het regime. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u dat deze optie overwogen zal worden?
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hollande had het eerst over duizenden slachtoffers, we weten intussen dat dat volstrekt lachwekkend is. Het moest meteen zo groot mogelijk voorgesteld worden, en door de stroom filmpjes leek het overigens ook alsof de halve stad op apegapen lag. Stel dat de rebellen, die wisten dat de VN-experts ter plaatse waren om eerdere meldingen van gifgasaanvallen te onderzoeken, een gruwelijke aanval wilden simuleren, maar niet de middelen hadden om veel doden te veroorzaken. Voor sommige van die groepen zijn mensenlevens van geen tel, da's dus een perfect mogelijk scenario. Dus gaan ze als gekken filmpjes maken van dode kinderen (één van de eerste video's was die van een kind dat met water werd overgoten en als een slappe vod in de armen van "reddingswerkers" lag). Dat kind leek me dood. Verder ook veel filmpjes van zwaar hoestende en naar adem happende mensen. Maar wie zegt dat dat van die aanval was? Dat er lijken worden gelegd op plaatsen waar een bom is ingeslagen is iets dat al decennia in conflicten gebeurd om de wereld wakker te schudden of in de hoop dat de tegenstander er door de internationale gemeenschap op zijn minst voor op het matje wordt geroepen. Stel nu dat de aanval eigenlijk kleinschalig was wegens gebrek aan middelen, en dat de daders dus eerst als een gek zijn beginnen filmpjes verzamelen van mensen die acteerden, mensen die al dood waren (liefst kinderen) en er dus slechts een beperkt aantal mensen écht is blootgesteld aan voorbeeld bleekwater in combinatie met één of ander produkt, wat zwaar op de ademhaling inwerkt en in het slechtste geval longoedeem veroorzaakt... De doden zijn volgens islamitisch gebruik gegarandeerd al begraven, ik zou wel eens willen weten hoeveel lichamen de experts zullen onderzocht hebben. Ze zullen natuurlijk wel mensen onderzocht hebben die in het hospitaal liggen met longoedeem of iets dergelijke. Er zijn overigens al rebellen van Al Nusra in Turkije opgepakt die kleine hoeveelheden sarin-gas bij hadden. Carla del Ponte, gewezen voorzitster van het Joegoslavië-tribunaal in Den Haag stelde eerder dit jaar bij haar terugkomst uit Syrië dat de rebellen en niet het regime achter de eerdere meldingen zaten van chemische aanvallen. Je begrijpt toch Nietzsche, dat hetgeen ik hierboven beschrijf, nog niet een fractie is van hetgeen waar sommige mensen die aan dat conflict deelnemen toe in staat zijn? Edit: En dat vergat ik er nog bij te zetten, één van die smeerlappen heeft zich niet langer kunnen bedwingen en heeft in zijn enthousiasme/domheid te vroeg zijn filmpje gepost...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 augustus 2013 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij hier beschrijft is een mogelijk scenario, niet meer dan dat. En het zou je misschien verbazen. Maar ook ik denk dat de rebellen dit op hun geweten hebben. Neem bijvoorbeeld dit: http://thecable.foreignpolicy.com/po...used_nerve_gas Of, http://www.hurriyetdailynews.com/al-...&NewsCatID=352 Toch is dit geen emperische wetenschap ofzo. Het is en blijft speculatie. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onze pers moge vervloekt worden dat ze daar niet meer aandacht aan besteden. Alleen al dat toont duidelijk aan dat er iets geflikt werd. En dan moet er niet meer gespeculeerd worden over schuld of onschuld van het regime.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Obama en zijn 2 trawanten Cameron en Hollande hebben zich direct ingelaten met een strategie tegen het regime.
Alle 3 beweren ze dat ze info hebben van hun veiligheidsdiensten. Nu, sinds Snowden en co weten we wat die veiligheidsdiensten waard zijn = 0 De 3 eerder vernoemde grootheden, kunnen nu toch plotseling niet komen zeggen "jah we waren mis"? Maw, ze zullen er voor zorgen dat ze 'juist' zitten! Obama kan niet meer achteruit, zonder zich belachelijk te maken in eigen land. Laatst gewijzigd door giserke : 29 augustus 2013 om 15:03. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() De VS weet denk ik ook allang dat het Syrische regiem dit niet heeft gedaan. Obama grijpt gewoon zijn kans om te zeggen dat hij het Syrische regiem verantwoordelijk houdt en dus moet worden gestraft.
Echter (en het zal wel veel mensen zijn ontgaan)... VS het Syrische regiem verantwoordelijk houden =/= VS die beweert dat het Syrische regiem dit heeft gedaan. De VS geeft hoe dan ook het Syrische regiem de schuld, ook al hebben ze het niet gedaan. Beetje onder de mom van: als ze het niet gedaan hebben dan zijn ze schuldig dat ze niet op hun spullen hebben gepast c.q. een andere partij niet hebben gestopt om dat te gebruiken. En op zo'n manier willen ze zich in een oorlog mengen, om het plat te bombarderen. Met een paar 100.000 doden erbij zijn die Joden in Israel weer veilig en wie weet krijg je een Syrische regering die naar je pijpen danst, en wieber je Rusland weg en isoleer je Iran meer. Je moet niet vergeten dat toen Sadam Hoeseins Irak zijn WMD aanvallen uitvoerde tegen Iran en de Koerden, het westen en dan met name de VS Irak er bij hielp. En het is dus maar net hoe de wind waait wat ze er van vinden. Dat ik je brom Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN