Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 08:52   #1
tandem
Banneling

Standaard Erfenisrecht

Zeer zeker, aan economische misvattingen is er werkelijk geen schaarste, de uitkomst is een zogeheten economische crisis, heel logisch is dat. Zowat alle economische fundamenten lappen we gewoon aan ons laars om vervolgens stampevoetend en schorremorrend ons beklag te doen via sociale media, uiteraard doe ik graag mee want het zijn onze kinderen die echt de dupe worden van het verhaal. Het is nu een zaak van erfenisrechten, aan wie willen we deze wereld nalaten, aan onze kinderen of aan de kakkerlakken die de mensheid zonder probleem zullen overleven? Is dit hard om het zo te stellen? Doe zelf de test en vraag een traditionele econoom wat ‘eigen vermogen’ wil zeggen, het is dan waarschijnlijker dat je je aansluit bij Al Qaida dan dat je nog enig vertrouwen zal hebben in wat ze je trachten wijs te maken. Het is totaal ontdaan van elk elementair economisch fatsoen, we zouden evengoed alle boeken over economie kunnen verbranden, terug naar de Middeleeuwen en nog veel verder dan dat. Maar ja, we hebben geleerd om beleefd te blijven, bij solidaire slavernij voelen we ons tenminste niet zo eenzaam, democratisch zit het goed omdat de meerderheid – zij het misschien totaal onbewust hiervan – voor deze slavernij kiest. Mooi, leuk, een tragische grap, meer is het niet, wel een zeer pijnlijke voor al wie nog een beetje gezond verstand in het hoofd heeft. Zegge en schrijve, 29 augustus, 2013.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 09:05   #2
Stingray
Banneling

Standaard

Buiten een denkoefening zie ik van voorgaande weinig nut.

Mocht het effectief over een meer werelds probleem gaan, zijnde de erfenisrechten/belastingen, dan kan ik daar het volgende over kwijt : het is bedroevend dat op vermogen dat met netto-inkomsten is opgebouwd en waar dus al belastingen op betaald is, bij overlijden nogmaals belastingen betaald moeten worden. Ik vind het zelfs verachtelijk.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 09:11   #3
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht

Mocht het effectief over een meer werelds probleem gaan, zijnde de erfenisrechten/belastingen, dan kan ik daar het volgende over kwijt : het is bedroevend dat op vermogen dat met netto-inkomsten is opgebouwd en waar dus al belastingen op betaald is, bij overlijden nogmaals belastingen betaald moeten worden. Ik vind het zelfs verachtelijk.
Doe zelf de test en vraag een traditionele econoom wat ‘eigen vermogen’ wil zeggen, het is dan waarschijnlijker dat je je aansluit bij Al Qaida dan dat je nog enig vertrouwen zal hebben in wat ze je trachten wijs te maken.
Oud 29 augustus 2013, 09:32   #4
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit dus...

Gewoon de juiste maatregelen nemen bij leven en welzijn om die fratsen te vermijden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 09:58   #5
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dit dus...

Gewoon de juiste maatregelen nemen bij leven en welzijn om die fratsen te vermijden.
Inderdaad Sfax, maar voor een doodgewone particulier blijft er meestal niet veel mogelijkheid over (behoudens cashgeld ergens verstoppen misschien)
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 10:04   #6
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe zelf de test en vraag een traditionele econoom wat ‘eigen vermogen’ wil zeggen, het is dan waarschijnlijker dat je je aansluit bij Al Qaida dan dat je nog enig vertrouwen zal hebben in wat ze je trachten wijs te maken.
Oud 29 augustus 2013, 10:54   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zeer zeker, aan economische misvattingen is er werkelijk geen schaarste, de uitkomst is een zogeheten economische crisis, heel logisch is dat. Zowat alle economische fundamenten lappen we gewoon aan ons laars om vervolgens stampevoetend en schorremorrend ons beklag te doen via sociale media, uiteraard doe ik graag mee want het zijn onze kinderen die echt de dupe worden van het verhaal. Het is nu een zaak van erfenisrechten, aan wie willen we deze wereld nalaten, aan onze kinderen of aan de kakkerlakken die de mensheid zonder probleem zullen overleven? Is dit hard om het zo te stellen? Doe zelf de test en vraag een traditionele econoom wat ‘eigen vermogen’ wil zeggen, het is dan waarschijnlijker dat je je aansluit bij Al Qaida dan dat je nog enig vertrouwen zal hebben in wat ze je trachten wijs te maken. Het is totaal ontdaan van elk elementair economisch fatsoen, we zouden evengoed alle boeken over economie kunnen verbranden, terug naar de Middeleeuwen en nog veel verder dan dat. Maar ja, we hebben geleerd om beleefd te blijven, bij solidaire slavernij voelen we ons tenminste niet zo eenzaam, democratisch zit het goed omdat de meerderheid – zij het misschien totaal onbewust hiervan – voor deze slavernij kiest. Mooi, leuk, een tragische grap, meer is het niet, wel een zeer pijnlijke voor al wie nog een beetje gezond verstand in het hoofd heeft. Zegge en schrijve, 29 augustus, 2013.
Waarom schrijf je al qaida met hoofdletter(s) ?
Mooi begin van discussie over de toekomst van onze nakomelingen. Je verbrodt het wel in je beginpost door er terroristen bij te sleuren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:18   #8
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom schrijf je al qaida met hoofdletter(s) ?
Mooi begin van discussie over de toekomst van onze nakomelingen. Je verbrodt het wel in je beginpost door er terroristen bij te sleuren.
Het is een gekend fenomeen dat als reactie op pathologische toestanden ook minder vreedzame groeperingen zich vormen, ik zie echter geen antwoord op de vraag zelf. Ik weet niet hoe je daar over denkt.

Laatst gewijzigd door tandem : 29 augustus 2013 om 11:19.
Oud 29 augustus 2013, 12:45   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het is een gekend fenomeen dat als reactie op pathologische toestanden ook minder vreedzame groeperingen zich vormen, ik zie echter geen antwoord op de vraag zelf. Ik weet niet hoe je daar over denkt.
Tandem. Over welke pathologische toestanden heb je het ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 09:10   #10
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Een economische crisis is het gevolg van een onmiskenbaar onbegrip over economie, niet andersom. Het menselijke drama dat hieruit voortvloeit is een democratie onwaardig, dat is de pathologie.
Oud 31 augustus 2013, 09:41   #11
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
In slechts 4 pagina's nader toegelicht

Vooruitblik

Het algemene karakter van het nk-model maakt het mogelijk een groot aantal heuristieken te simuleren in een zelfde model. Zo heeft Rivkin onlangs de mogelijkheid gesimuleerd dat agenten succesvolle concurrenten kunnen imiteren (een voorbeeld van het gebruik van sociale informatie). In dat geval blijkt dat een kopieerfout in één enkele dimensie desastreuze gevolgen kan hebben voor de waarde van fitness W vanwege de onderlinge afhankelijkheid van dimensies. Hieruit kan worden afgeleid dat imitatie minder succesvol zal zijn naarmate de complexiteit van het geïmiteerde toeneemt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Begrensde rationaliteit RUG.pdf‎ (245,2 KB, 349x gelezen)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be