Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 13:42   #1
demonen
Banneling

Standaard Vande Lanotte's business keldert.

Gaat Jehan zijn opdrachtgever te hulp komen?
Wat gaat hij ju uit zijn hoed toveren?
Belastingsvoordelen voor Electrawinds?
Wordt ongetwijfeld vervolgd!

De koers van het groenestroombedrijf Electrawinds is op enkele dagen met 37 procent gezakt. Het bedrijf, waarvan de aandelen slechts met mondjesmaat verhandeld worden, komt vrijdag met halfjaarcijfers.

‘In de bestuursperiode 1994-2000 heb ik erop toegezien dat er elk jaar ongeveer 25 miljoen euro naar Oostende vloeide’, zei Johan Vande Lanotte toen hij nog nationaal partijvoorzitter was in Knack. ‘Maar ondertussen is mijn rol veranderd: vandaag is het niet meer zo belangrijk dat ik veel geld doorsluis, maar wel dat ik de lijn bewaak en potentiële investeerders help aantrekken.’

En laat het nu net door die contacten met het bedrijfsleven zijn dat hij zijn belangen niet altijd uit elkaar weet te houden. Dat blijkt onder meer uit het verhaal waarmee het boek begint. Daarin draait alles om een handtekening. Niet die van Johan Vande Lanotte maar die van staatssecretaris voor Milieu en Energie Melchior Wathelet (CDH). Hij was het die op 18 januari 2012 een bouw- en exploitatievergunning voor een windmolenpark voor het consortium nv Norther ondertekende. Voor minister van de Noordzee Vande Lanotte zelf lag dat een beetje delicaat, want op dat moment was zijn ontslag als bestuurder van het bedrijf Otary nog niet door de aandeelhouders bekrachtigd. En welke firma bezit aandelen van zowel Northern als Otary? Electrawinds, waarvan Vande Lanotte van 2007 tot 2010 voorzitter was.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 14:48   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Gaat Jehan zijn opdrachtgever te hulp komen?
Wat gaat hij ju uit zijn hoed toveren?
Belastingsvoordelen voor Electrawinds?
Wordt ongetwijfeld vervolgd!

De koers van het groenestroombedrijf Electrawinds is op enkele dagen met 37 procent gezakt. Het bedrijf, waarvan de aandelen slechts met mondjesmaat verhandeld worden, komt vrijdag met halfjaarcijfers.

‘In de bestuursperiode 1994-2000 heb ik erop toegezien dat er elk jaar ongeveer 25 miljoen euro naar Oostende vloeide’, zei Johan Vande Lanotte toen hij nog nationaal partijvoorzitter was in Knack. ‘Maar ondertussen is mijn rol veranderd: vandaag is het niet meer zo belangrijk dat ik veel geld doorsluis, maar wel dat ik de lijn bewaak en potentiële investeerders help aantrekken.’

En laat het nu net door die contacten met het bedrijfsleven zijn dat hij zijn belangen niet altijd uit elkaar weet te houden. Dat blijkt onder meer uit het verhaal waarmee het boek begint. Daarin draait alles om een handtekening. Niet die van Johan Vande Lanotte maar die van staatssecretaris voor Milieu en Energie Melchior Wathelet (CDH). Hij was het die op 18 januari 2012 een bouw- en exploitatievergunning voor een windmolenpark voor het consortium nv Norther ondertekende. Voor minister van de Noordzee Vande Lanotte zelf lag dat een beetje delicaat, want op dat moment was zijn ontslag als bestuurder van het bedrijf Otary nog niet door de aandeelhouders bekrachtigd. En welke firma bezit aandelen van zowel Northern als Otary? Electrawinds, waarvan Vande Lanotte van 2007 tot 2010 voorzitter was.
Waar kom jij nog mee af, dit forum is bijna versleten sinds hierover draden geopend werden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:27   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waar kom jij nog mee af, dit forum is bijna versleten sinds hierover draden geopend werden.
Wanneer ik al de posts van demonen lees, dan denk ik dat het een jaloerse mens is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:44   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Hallo, Peter1962?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:01   #5
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Er is in ieder geval iets vreemds aan de hand met onze windmolenparken. Enkele dagen geleden stond al in De Tijd:
Citaat:
Nadat het consortium Mermaid (Electrabel/Otary) na een lange en bitse strijd uiteindelijk de allerlaatste Belgische offshorewindconcessie in de wacht had gesleept, gaat het de helft van de concessie afstaan aan het verliezende consortium NorthWester 2 dat onder andere de retailgroep Colruyt onder zijn aandeelhouders telt.
Is het geld op?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:44   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hallo, Peter1962?
Hoe ? nog geen halve dag geleden verdacht je mij ervan enkel anti n-va draadjes te willen stofferen ? en nu zou ik moeten mee therapeutische gesprekken helpen organiseren om onze landbouwexpert van Thailand van zijn fobie af te helpen ? Ik vrees dat de wetenschap in zijn huidige stand niets meer voor hem kan doen...

peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:50   #7
spabert
Banneling

Standaard

Peter,
hoge bomen vangen veel wind, en treurwilgen nog eens extra veel.

vandaar: respect vriend,

spabert

Laatst gewijzigd door spabert : 26 augustus 2013 om 16:58.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:56   #8
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hoe ? nog geen halve dag geleden verdacht je mij ervan enkel anti n-va draadjes te willen stofferen ?

Daar is niks mis mee. Hoe meer de N-VA aangevallen en zwartgemaakt wordt hoe beter.

Lui pseudo-belgicistisch uitschot.

Neoliberale bloedluizen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 17:47   #9
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Daar is niks mis mee. Hoe meer de N-VA aangevallen en zwartgemaakt wordt hoe beter.

Lui pseudo-belgicistisch uitschot.

Neoliberale bloedluizen.
Inderdaad, hoe meer hoe liever.
En dan vooral door argumentatie zoals de uwe.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 18:39   #10
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Inderdaad, hoe meer hoe liever.
En dan vooral door argumentatie zoals de uwe.
Jij en je neolib holmaatjes met een N-VA partijkaart kunnen anders de argumentatie door mij aangebracht niet weerleggen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 19:38   #11
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en je neolib holmaatjes met een N-VA partijkaart kunnen anders de argumentatie door mij aangebracht niet weerleggen.
Onbestaande argumentatie valt niet te weerleggen slimme.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 19:59   #12
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.” ― Brad Slipiec

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be