![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gaat Jehan zijn opdrachtgever te hulp komen?
Wat gaat hij ju uit zijn hoed toveren? Belastingsvoordelen voor Electrawinds? Wordt ongetwijfeld vervolgd! De koers van het groenestroombedrijf Electrawinds is op enkele dagen met 37 procent gezakt. Het bedrijf, waarvan de aandelen slechts met mondjesmaat verhandeld worden, komt vrijdag met halfjaarcijfers. ‘In de bestuursperiode 1994-2000 heb ik erop toegezien dat er elk jaar ongeveer 25 miljoen euro naar Oostende vloeide’, zei Johan Vande Lanotte toen hij nog nationaal partijvoorzitter was in Knack. ‘Maar ondertussen is mijn rol veranderd: vandaag is het niet meer zo belangrijk dat ik veel geld doorsluis, maar wel dat ik de lijn bewaak en potentiële investeerders help aantrekken.’ En laat het nu net door die contacten met het bedrijfsleven zijn dat hij zijn belangen niet altijd uit elkaar weet te houden. Dat blijkt onder meer uit het verhaal waarmee het boek begint. Daarin draait alles om een handtekening. Niet die van Johan Vande Lanotte maar die van staatssecretaris voor Milieu en Energie Melchior Wathelet (CDH). Hij was het die op 18 januari 2012 een bouw- en exploitatievergunning voor een windmolenpark voor het consortium nv Norther ondertekende. Voor minister van de Noordzee Vande Lanotte zelf lag dat een beetje delicaat, want op dat moment was zijn ontslag als bestuurder van het bedrijf Otary nog niet door de aandeelhouders bekrachtigd. En welke firma bezit aandelen van zowel Northern als Otary? Electrawinds, waarvan Vande Lanotte van 2007 tot 2010 voorzitter was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo, Peter1962?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Er is in ieder geval iets vreemds aan de hand met onze windmolenparken. Enkele dagen geleden stond al in De Tijd:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe ? nog geen halve dag geleden verdacht je mij ervan enkel anti n-va draadjes te willen stofferen ? en nu zou ik moeten mee therapeutische gesprekken helpen organiseren om onze landbouwexpert van Thailand van zijn fobie af te helpen ? Ik vrees dat de wetenschap in zijn huidige stand niets meer voor hem kan doen...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Peter,
hoge bomen vangen veel wind, en treurwilgen nog eens extra veel. vandaar: respect vriend, spabert Laatst gewijzigd door spabert : 26 augustus 2013 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() “Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.” ― Brad Slipiec