![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excellent wat hij belooft voor de volgende regering.
Net het omgekeerde dan wat hij doet in deze regering. De man mag van geluk spreken dat hij op zijn centrum-rechtste vleugel geen concurrent heeft zoals de nva dit is in Vlaanderen. Nu maar wachten op nog straffere taal van "onze" vld ..., maar die zullen er niet zo gemakkelijk van af komen. Direct lik op stuk in Vlaanderen. titel: Charles Michel bepleit belastingverlaging van 5 miljard euro link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130826_00708008 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Denken die nu echt dat hun kiezers idioten zijn, die zulke nonsens blijven slikken?
- het tegenovergestelde beloven van wat je doet - belastingvermindering beloven, maar niet zeggen hoe je de begroting dan in evenwicht houdt - ... tenzij hij natuurlijk rekent op 100% terugverdieneffect binnen het jaar ... - 100.000 jobs beloven, maar de belastingverlaging niet toespitsen op verlaging van loonkosten. - Een verhoging van vrijgestelde minimum van 200 €? Mooi. Op die schijf betaal je 25%, dus dat betekent 50 €/jaar netto meer inkomen. Met zo'n fiscale schok koop ik me onmiddellijk een nieuwe auto... of toch een matchbox ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() En hoe gaan ze dit financieren? Is michel daar duidelijk over...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen, ik vrees dat De Standaard droomt. 200 € netto per maand per belastingbetaler, dat zou al veel meer dan 5 miljard kosten. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook meestal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() De Croo heeft hetzelfde reeds een tijdje geleden voorgesteld als belangrijkste verkiezingspunt.
(ik heb dat hier reeds gepost) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
veel zal afhangen van wat FDF doet in Wallonië. alhoewel ik niet denkt dat die enorm veel stemmen gaan halen, het zullen er wel zijn van de MR.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de Walen is het heel erg duidelijk, er is nog heel veel spaargeld om af te pakken van de Vlamingen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu komt een Franstalige partij eens duidelijk met rechtse beleidsvoorstellen, en weer is het niet goed.
Jullie zijn dus niet akkoord met de voorstellen? En wat zouden de Vlaamse partijen ervan denken?
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan fier op eigen borst kloppen dat ze de vorige keer wel een belastingverlaging erdoor hebben gekregen maar dat de andere regeringspartners het positieve effect geneutraliseerd hebben door nieuwe taksen. Neoliberaal uitschot. Wie stemt op de VLD of de MR is behept met een intelligentie waarbij het wetenschappelijk niet verantwoord is om in leven te blijven. De zoveelste Fils �* papa die nog nooit gewerkt heeft in gans zijn leven. Zelfs een uitkeringsgerechtigde is meer waard dan zo'n stuk nageboorte. Maar ja: Eigen Volk Eerst hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij is neoliberalisme reduceren tot een zuiver economische stroming ook wat simplistisch. 2: Ik, dus? Dat heeft weinig te maken met het neoliberalisme. Daarbij, wat stel je voor als alternatief? De sociaal-democratie á la jaren 60/70? Alsof dat zo,n paradijs was. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 26 augustus 2013 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Sommige zaken horen gewoonweg niet op de markt.
Het geloof dat we best alles, zowel produkten als diensten overlaten aan bedrijven is waanzin. Neoliberalisme is dus veel meer dan de economische realiteit volgens jou? Wel, dan heb ik nog niet veel andere invulling gezien vanuit het neoliberalisme. Laatst gewijzigd door Ill Duce : 26 augustus 2013 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook gewoon een filosofische stroming he. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 26 augustus 2013 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Indien je afhankelijk bent van derden voor alles, dan bestaat er veel kans dat je leven grotendeels bepaald wordt door derden.
In vroegere tijden was diegene die het leven van anderen bepaalde, de lokale tiran geruggesteund door een cargo cult. Anno 2013 is diegene die grotendeels je leven bepaald het overheid/bankenconglomeraat. Jij gaat nu afkomen met argumenten zoals: koop geen grond, ontzeg je dit en dat enz... Voor een deel heb je wel gelijk. Op die manier ben je dan niet afhankelijk van die instituten. Maar het gaat veel verder dan beslissen om geen Cola meer te drinken of industrieel voedsel aan te kopen of enkel met het openbaar vervoer te reizen. Niet iedereen kan nomade worden. Zogezegd kiezen om geen grond te kopen of een bestaand huis zodat je dan niet afhankelijk bent van een bank is ook een manier waarop die instituten je leven controleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een overheid is nu eenmaal noodzakelijk in een samenleving. Wel ben ik voor een overheid die zich zo weinig mogelijk bemoeit met zaken. Ik deel het pessimisme gewoon niet. Nederland en Belgie volgens mij ook staan altijd nog in de top 10 qua economische zaken. |
|
![]() |
![]() |