![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20130...=ochtendupdate
Citaat:
Ik moet altijd (groen) lachen als ik lees dat de vestiging van de één of andere grote keten X aantal jobs zal opleveren. Iedereen weet dat deze jobs steeds ten koste gaan van andere handelaars (meestal kleine zelfstandigen). Ik begrijp de steden dan ook niet die zelf initiatieven nemen om winkelpanden te bouwen, zeker niet als deze: - buiten de stadskern liggen - ketens zich daarin gaan vestigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het autovrij worden van steden zeker.
Ach ja, we zeggen het al jaren dat dat faliekant zal aflopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie van die grote zaken, leeft al van toen de Schoof een heel klein manneke was. En wellicht zelfs al van daarvoor.
Als de mensen liever naar een grote winkel gaan, dan moeten zulke winkels gebouwd kunnen worden. Stel je een Vlaanderen voor zonder één carrefour, grand bazar, c en a, colruyt, delhaize, aldi, lidl en wat weet ik nog allemaal. Maar wat ik wou zeggen: als een café sluit of moet sluiten, dan kweelt de rokersgilde dat zulks komt door het rookverbod. Mis dus. De consument wijzigt zijn/haar gedrag. Dat is zijn/haar recht. 't Zal nog niet zijn zeker. En als daar werkgelegenheid bij sneuvelt, dan is dat maar zo. Stel je voor dat we nog altijd met stadswachten zouden zitten, die een belasting innen bij elke binnenkomst. En dat we die dan niet zouden afschaffen, ... wegens de werkgelegenheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Mooi zo, kapitalisme werkt. Gedaan met gegoede zelfstandigen. Een klein aantal rijken en voor de rest iedereen arm.
![]()
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nog niets van dat autovrij gemerkt eerlijk gezegd.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winkelstraten in binnensteden van voorheen worden dan dikwijls "spookstraten" waar regelmatig "kleine gangs" de omgeving s'avonds onveilig maken.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() internet...iemand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() U-place gaat toch niet door? Of heb ik iets gemist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NU al worden dergelijke kooppaleizen omver gelopen enkele jaren per jaar,en voor de rest van het jaar mogen ze ,feitelijk,vormen van belachelijke solden organiseren om uberhaupt nog KOPERS ,en niet "toeristen" binnen te krijgen.... ![]() De consument kan zich dan het ganse jaar bekocht voelen.....de Zalandos en BOL.coms van deze wereld profiteren daarvan... De rest kan om praktische redenen niet het IKEA-model hanteren waarbij een meerderheid van de bezoekers doelbewust op expeditie gaat naar het artikel dat ze op de ,excellente,site opgezocht hebben,betalen,bonnetje krijgen,ff wachten,WEG..... (of nee wacht....gehaktbal eten....WEG ![]() De kleinhandel is meestal verouderd,de "shopping-mall" is dat ook maar weet dat nog niet . Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2013 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joepie, als dat zo is. Maar ik heb geen weet dat het definitief afgevoerd werd, wel dat er nog wel enkele rechtzaken lopen. Maar, enlighten me als je meer weet
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 september 2013 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ah waarschijnlijk niet meer dan jij, dan. Ik heb enkel weet dat er geen vergunning werd afgeleverd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() U-place gaat wel door hoor. Ik heb al ettelijke opties op panden om zelfstandige slaven zich voor mij in 't krom te laten werken. Huur opstrijken
![]() ![]() ![]()
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien moet er een deel van de lokale infrastructuur aangepast worden om de stroom klanten die via de autostrade komen op te vangen. Dat is dus op kosten van de belastingbetaler. Als het puntje bij paaltje komt mag de samenleving de kost voor de grootste hap uit het budget nodig voor deze grap, ophoesten. En na een jaar of 3 staat dat complex gewoon leeg. De winkels die een ruimte huren hebben niet voldoende omzet en geven er de brui aan. Laat die omhooggevallen pottenstampersponsor maar ergens zijn debiel plan uitvoeren op een atol ergens in Micronesië. Of stamp hem op een trein naar een Goelag. Kan hij ook eens leren wat werken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...g-Uplace.dhtml
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Jij bent gewoon een parasiet. Schurft. Bloedluis. Figuren als jij zijn de reden waarom postnatale abortus gerechtvaardigd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Volgens mij ben jij geen echte n-va'er gast, anders zou je mij wel dik gelijk geven.