![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() En gelijk heeft hij
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Base en injecteren is uiteraard andere zaak. Citaat:
Laatst gewijzigd door Havanna : 13 december 2013 om 19:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de coke-maffia echt droog te leggen, is het wel nodig dat alle landen cocaïne legaliseren. En dat zie ik nog niet snel gebeuren.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Nee maar elk land dat het legaliseert is een slag op de mafia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() LOL Ja ik vind da ook
![]() Zo kunnen die boeren in Colombia eens nen deftigen boterham verdienen he ![]() En weet ik naar waar te migreren HA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het georchestreerde collectieve bewustzijn is daar weer nog niet klaar voor natuurlijk.
Mensen denken meteen aan zware morele verkrachting. Alsof er een figuurlijk maagdenvlies aan te pas komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Af en toe moet er natuurlijk wel eens iemand naar het ziekenhuis met zijn tong hangend uit zijn mond van het snuiven.
Van aspirine heb je dat niet zo snel. Ow ja 1/4 versnijden ze met aspirine...help tegen de komende hoofdpijn alvast.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Aspirientjes zulen niet veel helpen als de coke uitgewerkt is. Druggebruikers nemen wel graag wat heroïne na een weekendje speed & coke. Of een flinke dosis Temesta of Valium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Cocaïne gewoon in de drugstore, vrije verkoop aan lage prijs. Maffia krijgt een zware slag toegediend, en hiermee lossen we het probleem van de pensioenen en de vergrijzing op. Als je dagelijks coke neemt, kan je actief meedraaien in de kapitalistische rat-race, maar je put je lichaam wel uit. Honderd jaar ga je daar niet mee worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Coke is nog altijd een duur goedje, dus de meeste zitten maandag netjes op hun werk. Of ze productief zijn laat ik in het midden maar wat jij beschrijft is gedrag van verslaafden en die snuiven niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is jouw probleem eigenlijk mannetje ? Als ik iets zeg is het niet waar volgens jou, is d�*t je probleem ? ![]() Cocaïne, en heroïne ook trouwens, in een pharmaceutisch labo produceren zou niet duurder uitkomen als aspirine-pilletjes maken. Dat het verslavend is, zou ook geen probleem mogen zijn, er word toch ook alcohol en tabak verkocht, die zeer verslavend zijn maar minder plezier geven. Dus, als de overheid coke en hero produceert en tegen redelijke prijs verkoopt in de apotheker of de supermarkt, hebben ze daar enkel voordeel bij. Alle misdaden gelinkt aan drugs vallen weg, met als onmiddellijk resultaat een kleinere gevangenisbevolking = enorme besparingen. De mensen die deze drugs gebruiken zijn ook niet langer marginalen, maar gewone burgers, die perfect hun job kunnen doen zolang ze hun dosis maar hebben. Ze verslijten alleen wat vlugger, wat het voordeel geeft dat ze rond hun zestigste het loodje leggen, en geen pensioen-kosten opleveren. Ook de ziekenkas zal er wel bij varen, want al die mensen tegenwoordig die tussen hun 80 en hun 100 jaar in ouwemannekkes-tehuizen liggen te overleven, kosten fortuinen aan de samenleving. Dus, globaal gezien is de legalisering van coke ( en andere harddrugs ) eerder positief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meneer
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hij z'n eigen partij begint en stemmen verzamelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder lijkt het me echt geen goed idee om cocaïne te legaliseren. Er zijn nu al meer dan genoeg mensen die hun leven verwoest zien door drugs, net als door alcohol trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aandelen in de mafia? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omgekeerd al helemaal niet. Zie drooglegging, er werd meer gezopen dan ooit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waaruit blijkt dat? Ik weet vrijwel zeker dat er morgen meer mensen cocaïne gaan gebruiken als het in pure vorm zomaar te koop is bij pakweg apothekers. Er zijn mensen die na één keer cocaïne te gebruiken al verslaafd kunnen zijn, iets wat op heroïne en methamfetamine na bij vrijwel geen enkele andere drug het geval is. |
||
![]() |
![]() |