![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisteren in Terzake zat Jambon daar gans de tijd zenuwachtig en grimassend te draaien op zijn stoel alsof hij vlooien had. En na een hele tijd rond de pot draaien debiteerde hij enkele quotes waaronder:
“Wij treden toe tot een federale regering met partijen die het confederalisme genegen zijn.” Ik vraag me af uit hoeveel partijen die nieuwe regering zal bestaan en op de vraag waar de NVA de 2/3 meerderheid zou halen nodig om dit confederale project waar te maken bleef het oorverdovend stil. “Wij gaan het de PS zo moeilijk maken dat zij zich zullen terugplooien en niet tot de federale regering zullen toetreden, straffer nog zij zullen ons nog komen smeken" (en toen hij dat zei sprong het bovenste knopje van zijn hemd eraf) Zelden heb ik zulke populistische zever in pakskes gehoord. Die man vergeet blijkbaar dat de PS incontournable is om zijn confederaal project te kunnen realiseren en dat de NVA op federaal vlak maar 17 �* 18% van de stemmen uitmaakt. “ Wij gaan de belastingen verminderen, de loonlasten verlagen en de schuld afbouwen.” En waar onze populist van dienst de tientallen miljarden gaat vinden om deze desiterata te verwezenlijken daar rept hij met geen woord over. Het is duidelijk dat de NVA wel weet waar ze naar toe wil maar er geen enkel idee van heeft hoe dit op een realistische manier te verwezenlijken. In de politiek is het helemaal niet moeilijk om ideeën te hebben maar ze realiseren dat is de grote kunst. En daarin zie ik de NVA helemaal niet in slagen. Laatst gewijzigd door speurneus : 3 september 2013 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een regering die verklaart dat alles koet kaat is natuurlijk niet populistisch. Laatst gewijzigd door rafkaf : 3 september 2013 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De PS weet al deccenia hoe ze op een realistische manier haar eigen belangen, die van haar beperkt aantal grootverdieners en graaiers, en die van haar hangmatters moet verdedigen;
door het geld daarvan te gaan halen bij wat zij noemen: fascisten, nazi's, nationalisten ... afijn, mensen die werken en ondernemen voor hun geld, sparen en verantwoordelijkheid opnemen. Jan Jambon heeft mijn stem. Voorlopig. Voor de volgende twaalf verkiezingen. En wellicht nog veel langer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
�*lles wat �*lle politiekers zeggen, moet je relativeren ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1719600 Ik zie daarin niets wat jij hier allemaal in je topic bazelt. Niks geen zenuwachtigheid, niks geen vlooien. Er zijn helemaal geen miljarden nodig om die disiderata te verwezenlijken. Integendeel, om het huidige "smijt maar door het venster"-PS-beleid verder te zetten, zijn er miljarden nodig. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle Franstalige partijen samen maken maar 40% van alle stemmen uit.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ook mensen die dingen menen te zien die er niet zijn, of die die dingen anders zien.
Hallucinatie. Illusie. Waandenkbeeld. Fata morgana. .
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Zinsbegoocheling.
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Doet me een beetje denken aan op jacht gaan, met de fanfare op kop. Volgens mij gaan de andere partijvoorzitters de lachstuip krijgen als ze deze verduidelijking van Jan Jambon bekeken hebben. Bart De Wever zijn woorden waren nog net ambigue genoeg om er later een andere invulling aan te kunnen geven. Maar dit is zo duidelijk, dat elke vergissing is uitgesloten.
De verkiezingen zijn binnen 9 maanden. Dit is dus een heel vroegtijdige abortus op de federale regeringsdeelname van N-VA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat is dat "genegen"? Is dat "ik doe niet mee als 't er niet komt." Of is dat "bwa, ik ben daar niet echt tegen, maar het hoeft niet echt. Allé, ik zal in de pers zeggen dat we daar 'naartoe willen werken in een constructieve geest' ofzo." Citaat:
De PS zal niet komen smeken bij de NVA; ze zullen gewoon de traditio's met een paar mooie postjes over de streep trekken. De eerste keer een regering zonder Vlaamse meerderheid was moeilijk, maar nu de kop eraf is, gaat het zolang niet duren. De NVA onderschat hoezeer de andere "Vlaamse" partijen bereid zijn zichzelf en de bevolking te verkopen voor wat postjes en ronkende titels. En volgens mij snakken sommige NVA'ers ook wel naar een plaatsje vlakbij de vetpotten, getuige mijnheer Bracke's recente strapatsen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Dakeyras : 3 september 2013 om 12:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat belooft de komende maanden...
![]() |
![]() |