Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2013, 07:02   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Kinderen met lege brooddoos naar school.

Citaat:
Meer en meer scholen in Vlaanderen moeten op eigen kosten een middagmaal geven aan kinderen die zonder eten op school arriveren. De stad Gent en de Vlaamse Onderwijsraad trekken aan de alarmbel.
De stijgende armoede laat zich ook op Vlaamse scholen voelen. Meer en meer Gentse scholen, uit alle onderwijsnetten, zien ’s ochtends leerlingen met honger binnenkomen. Ook in Antwerpen worden sommige scholen hard getroffen.

‘Die kinderen hebben ook geen boterhammen mee voor ’s middags, hoogstens een lege lunchbox’, zegt de Gentse schepen van Onderwijs Elke Decruynaere (Groen). 'De Gentse scholen doen uiteraard wat ze kunnen om deze leerlingen een maaltijd aan te bieden. Maar in principe is dat niet hun taak. Scholen zijn er bovendien financieel noch organisatorisch op voorbereid.'

Ook de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) maakt zich zorgen. ‘Ook wij vangen de signalen op dat opvallend meer kinderen arriveren op school met een lege maag, mee als gevolg van de stijgende armoede’, zegt Gerda Bruneel van het Vlaams Verbond van Katholiek Basisonderwijs, tevens lid van de Vlaamse Onderwijsraad.

De Vlaamse Onderwijsraad bereidt volgens Bruneel daarom een advies voor dat stelt dat op school gratis maaltijden moeten worden aangeboden.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_045

----------------------------

Hoe schrijnend dit ook is, dit is je reinste misbruik van zowel de kinderen zelf als de scholen.
Wij kennen hiet het systeem van KINDERGELD ! waarvoor zou dat dienen? Het kindergeld wordt PER KIND berekend, het onderwijs is GRATIS, kan iemand me vertellen waar die +200€ per maand aan besteed wordt aub?
Om de zoveelste GSM te kunnen aankopen, want blijkbaar heeft elke OCMW uitkering zo'n dinge BROODnodig, en liefst het ganse gezin.

Dat ze de kosten voor het aanbieden van BROOD en toespijs eens aftrekken van het kindergeld van die mensen die denken dat het manna hier nog steeds uit de hemel valt aub?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:08   #2
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_045

----------------------------

Hoe schrijnend dit ook is, dit is je reinste misbruik van zowel de kinderen zelf als de scholen.
Wij kennen hiet het systeem van KINDERGELD ! waarvoor zou dat dienen? Het kindergeld wordt PER KIND berekend, het onderwijs is GRATIS, kan iemand me vertellen waar die +200€ per maand aan besteed wordt aub?
Om de zoveelste GSM te kunnen aankopen, want blijkbaar heeft elke OCMW uitkering zo'n dinge BROODnodig, en liefst het ganse gezin.

Dat ze de kosten voor het aanbieden van BROOD en toespijs eens aftrekken van het kindergeld van die mensen die denken dat het manna hier nog steeds uit de hemel valt aub?
Ik vind dat men tweeledig moet gaan werken:

1) We kunnen onmogelijk toezien dat kinderen geen eten zouden krijgen en daarom vind ik het goed dat er actie ondernomen wordt. We zijn tenslotte geen barbaren.

2) Waar dit vastgesteld wordt zou de school de kinderbescherming en andere autoriteiten moeten inschakelen en zou er een serieus sociaal dossier opgemaakt moeten worden over de gezinssituatie. Wanneer blijkt dat het geld niet goed besteed wordt (bijv. er is een pak elektronica in huis en dus zogezegd geen budget voor eten) lijkt onmiddellijke plaatsing van de kinderen en onder budgetbeheer plaatsen van de ouders de juiste ingreep.

Spijtig genoeg vrees ik dat we naar een scenario gaan met alleen 1 zonder 2 en dat is zeer spijtig want er zijn ook zeer veel kans(arme) ouders die zichzelf enorm veel ontzeggen om hun kinderen wel degelijk te voeden, kleden enz. en die worden met dit soort maatregelen recht in het gezicht uitgelachen!
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:16   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Men gaat mij niet wijsmaken dat er thuis niet een paar boterhammen afkunnen voor die kinderen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:16   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik vind dat men tweeledig moet gaan werken:

1) We kunnen onmogelijk toezien dat kinderen geen eten zouden krijgen en daarom vind ik het goed dat er actie ondernomen wordt. We zijn tenslotte geen barbaren.

2) Waar dit vastgesteld wordt zou de school de kinderbescherming en andere autoriteiten moeten inschakelen en zou er een serieus sociaal dossier opgemaakt moeten worden over de gezinssituatie. Wanneer blijkt dat het geld niet goed besteed wordt (bijv. er is een pak elektronica in huis en dus zogezegd geen budget voor eten) lijkt onmiddellijke plaatsing van de kinderen en onder budgetbeheer plaatsen van de ouders de juiste ingreep.

Spijtig genoeg vrees ik dat we naar een scenario gaan met alleen 1 zonder 2 en dat is zeer spijtig want er zijn ook zeer veel kans(arme) ouders die zichzelf enorm veel ontzeggen om hun kinderen wel degelijk te voeden, kleden enz. en die worden met dit soort maatregelen recht in het gezicht uitgelachen!
volledig akkoord!


Hoeveel kosten nu een paar boterhammen met kaas? per kind?
Hou er bovendien mee rekening dat het hier meer dan waarschijnlijk over kinderen gaat die een VERHOOGDE kinderbijslag ontvangen.
DIT KAN GEWOONWEG NIET.

Ik gok trouwens niet alleen op "(welke) kans?"armoede. Ik herinner me nog dat het smeren van de boterhammekes een dagelijkse ergenis was omdat ik daarvoor vroeger moest opstaan en ik er helemaal geen zin in had. Steeds hoopte ik maar dat ze eens op school warm konden eten, vermits ik bovendien zelf ook een warme lunch kon kopen op het werk, en me dit hopen tijd kon uitsparen omdat ik dan 's avonds niet zou hoeven te koken voor de kinderen.

Maar ze zijn nooit met een lege brooddoos naar school geweest.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:21   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Op gevaar af het verwijt te krijgen dat ik weer op mijn stokpaard spring, het volgende:

In sommige moskeeën is het de gewoonte de kinderen na (belgische) school op te vangen, ZE ETEN TE GEVEN, en nadien te begeleiden bij hun huiswerk en uiteraard koranlessen te geven.

Ik ga er alvast van uit dat sommigen van die lege brooddozenkinderen ouders hebben die niet begrepen hebben dat ze niet op alle scholen gratis middageten krijgen. Misschien kunnen ze een paar honderd IQRA aanhangers op pad sturen om het aan die ouders uit te leggen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:23   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Het is de taak van de school niet, awel, dan moet de school er ook niet mee beginnen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:24   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is de taak van de school niet, awel, dan moet de school er ook niet mee beginnen.
die leerkrachten en begeleiders zijn ook maar mensen hoor. Een mens die een kind met honger ziet, die gaat daar proberen iets aan te doen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:28   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die leerkrachten en begeleiders zijn ook maar mensen hoor. Een mens die een kind met honger ziet, die gaat daar proberen iets aan te doen.
Daar kan ik me ook in vinden. Ik herinner me mijn reis naar Egypte, waar kinderen worden opgedragen om naast de koetskes te gaan lopen en aan de toeristen teken te doen dat ze honger hebben. Ik kon daar écht niet tegen. Als oplossing nam ik 's morgens gewoonlijk wat extra ingepakte koeken mee van het buffet zodat ik die kon uitdelen. Ik weet niet of ze écht honger hadden, al vermoed ik van wel.

Wie geen honger had was de Roma zigeuner madam die met verdoofd kind op de arm in de supermarkt ronddwaalde en gebaarde dat het kind honger had. Toen ik haar een brood aanbood weigerde ze, ze wou GELD.

En in Gent wonen dus veel Roma!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 oktober 2013 om 07:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:31   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar kan ik me ook in vinden. Ik herinner me mijn reis naar Egypte, waar kinderen worden opgedragen om naast de koetskes te gaan lopen en aan de toeristen teken te doen dat ze honger hebben. Ik kon daar écht niet tegen. Als oplossing nam ik 's morgens gewoonlijk wat extra ingepakte koeken mee van het buffet zodat ik die kon uitdelen. Ik weet niet of ze écht honger hadden, al vermoed ik van wel.

Wie geen honger had was de Roma zigeuner madam die met verdoofd kind op de arm in de supermarkt ronddwaalde en gebaarde dat het kind honger had. Toen ik haar een brood aanbood weigerde ze, ze wou GELD.

En in Gent wonen dus veel Roma!
het zijn niet alleen Roma of moslims die kansarm zijn hoor....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:35   #10
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
De Vlaamse Onderwijsraad bereidt volgens Bruneel daarom een advies voor dat stelt dat op school gratis maaltijden moeten worden aangeboden.
Zo moet het natuurlijk niet. Bij ons geen financiële problemen - maar als ik hoor dat mijn kinderen op school gratis moeten kunnen eten, zou ik wel stom zijn om hen nog zelf eten mee te geven (tenzij het eten op school niet te vreten is, natuurlijk).
Natuurlijk moet je die kinderen geen honger laten lijden - maar die maaltijden moeten dan wel aan de ouders aangerekend worden. Misschien zelfs extra duur, want die onvoorziene extra eters maken de planning van de schoolkeuken moeilijker. Kunnen -of willen- die ouders niet betalen, inhouden van het kindergeld.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:36   #11
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is de taak van de school niet, awel, dan moet de school er ook niet mee beginnen.
Ik hoop toch dat we in België het stadium al gepasseerd zijn waarbij kinderen honger moeten lijden omdat hun ouders onbekwaam zijn.

We moeten de kinderen eten geven maar daarnaast moet men ook de nodige consequenties uitwerken voor de ouders, d.w.z. controle en daaraan verbonden de nodige maatregelen zoals bugetbeheer en plaatsing van de kinderen.

Het probleem is dat men vermoedelijk het 2e luik zal 'vergeten'.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:38   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het zijn niet alleen Roma of moslims die kansarm zijn hoor....
waar zeg ik dat?

Ik beweer enkel dat zowel moslims ?*ls Roma de gewoonte hebben hun kinderen door anderen te laten voeden (niet alleen OPvoeden, maar ook gewoon VOEDEN).

Dat dit verschijnsel vooral in Gent voorkomt lijkt me niet onwaarschijnlijk gezien de Roma populatie daar.

Als scholen er ineens een probleem in zien lijkt het me geen alleenstaand geval van een paar kansarme uitkeringsouders.

Elk geval apart laten onderzoeken door de kinderbescherming lijkt me dé oplossing.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:39   #13
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zo moet het natuurlijk niet. Bij ons geen financiële problemen - maar als ik hoor dat mijn kinderen op school gratis moeten kunnen eten, zou ik wel stom zijn om hen nog zelf eten mee te geven (tenzij het eten op school niet te vreten is, natuurlijk).
Natuurlijk moet je die kinderen geen honger laten lijden - maar die maaltijden moeten dan wel aan de ouders aangerekend worden. Misschien zelfs extra duur, want die onvoorziene extra eters maken de planning van de schoolkeuken moeilijker. Kunnen -of willen- die ouders niet betalen, inhouden van het kindergeld.
Lijkt me niet de juiste methode want als die ouders nu al niet verlegen zijn om hun kinderen te slachtofferen wat gaat er dan denk je gebeuren als het kindergeld wordt ingehouden?

Een eenvoudigere methode (en veel effectiever) is budgetbeheer met inkomensbeslag en indien nodig plaatsing van de kinderen. Zeker i.f.v. de kinderen is dat de beste oplossing.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:41   #14
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Sinds wanneer is onderwijs gratis ?
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:42   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Lijkt me niet de juiste methode want als die ouders nu al niet verlegen zijn om hun kinderen te slachtofferen wat gaat er dan denk je gebeuren als het kindergeld wordt ingehouden?

Een eenvoudigere methode (en veel effectiever) is budgetbeheer met inkomensbeslag en indien nodig plaatsing van de kinderen. Zeker i.f.v. de kinderen is dat de beste oplossing.
Budgetbeheer gaat hen wèl boterhammekes laten smeren voor de lunch van hun spruiten? Daar moet je me de logika eens van komen uitleggen.

Tenzij je bedoelt: budgetbeheer mèt inhouding van uitkering of kindergeld om daarvan dan door de scholen de boterhammetjes te laten smeren.
Plaatsing van die kinderen lijkt me ook een oplossing, maar daarvoor hebben we te weinig plaats vrees ik. Waar ga je die plaatsen? Vergeet niet dat moslimkinderen door moslims niet bij kaffers mogen geplaatst worden. Daar zijn al verschillende relletjes over geweest.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:46   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar zeg ik dat?

Ik beweer enkel dat zowel moslims ?*ls Roma de gewoonte hebben hun kinderen door anderen te laten voeden (niet alleen OPvoeden, maar ook gewoon VOEDEN).

Dat dit verschijnsel vooral in Gent voorkomt lijkt me niet onwaarschijnlijk gezien de Roma populatie daar.

Als scholen er ineens een probleem in zien lijkt het me geen alleenstaand geval van een paar kansarme uitkeringsouders.

Elk geval apart laten onderzoeken door de kinderbescherming lijkt me dé oplossing.
het is een probleem van kansarmoede, niet van cultuur of ras.

op de basket zien we vaak jonge kinderen van kansarme ouders die hun kind bij ons sturen, uitgehongerd, soms zelf nauwelijks deftig gekleed. Uiteraard krijgen die dan meestal iets te eten van ons.

en dat zijn nooit allochtonen hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:49   #17
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Budgetbeheer gaat hen wèl boterhammekes laten smeren voor de lunch van hun spruiten? Daar moet je me de logika eens van komen uitleggen.

Tenzij je bedoelt: budgetbeheer mèt inhouding van uitkering of kindergeld om daarvan dan door de scholen de boterhammetjes te laten smeren.
Plaatsing van die kinderen lijkt me ook een oplossing, maar daarvoor hebben we te weinig plaats vrees ik. Waar ga je die plaatsen? Vergeet niet dat moslimkinderen door moslims niet bij kaffers mogen geplaatst worden. Daar zijn al verschillende relletjes over geweest.
Wanneer ouders weigeren om boterhammen te smeren (om bij het concrete voorbeeld te blijven) dan moet men uiteindelijk overgaan op plaatsing. Bij budgetbeheer zijn er echter methodieken die o.a. gebruik maken van 'voedselbonnen', controle van gebruik van bankkaart e.d. systemen.

In die mate kan budgetbeheer bijdragen aan het gegeven dat levensnoodzakelijke middelen zoals voeding, kleding e.d. voorrang krijgen op andere zaken zoals elektronica, telecomdiensten, TV-shopping enz.

Maar zoals al gezegd, als ouders van kwade wil blijven en zelfs de waren die ze aankopen met hun voedingsbudget niet voldoende aan hun kinderen geven kan je alleen spreken over ernstige kinderverwaarlozing en zelfs mishandeling en is plaatsing van de kinderen + veroordeling van de ouders de enige oplossing.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:51   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Sinds wanneer is onderwijs gratis ?
Ik heb nooit schoolgeld hoeven te betalen. Tijdens de lagere school krijgen mijn kinderen hun boeken en schriften gratis.

heb jij dat allemaal wèl moeten betalen? inclusief maandelijks inschrijvingsgeld? Wel ik niet.
tijdens het middelbaar moest ik wel boeken betalen en kosten voor de refter enzo, maar ze gingen dan ook naar het vrij onderwijs. indien je naar het officieel onderwijs gaat zijn die kosten in ieder geval lager.

Men vraagt zich af waarom men kinderbijslag nodig heeft nietwaar? O ja, om dat winterjasje te kopen en het broekje van grote broer te dragen?

Of zou het toch zijn om tijdens de jaarlijkse vakantieperiode mee op verlof te kunnen gaan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 oktober 2013 om 07:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:54   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is een probleem van kansarmoede, niet van cultuur of ras.

op de basket zien we vaak jonge kinderen van kansarme ouders die hun kind bij ons sturen, uitgehongerd, soms zelf nauwelijks deftig gekleed. Uiteraard krijgen die dan meestal iets te eten van ons.

en dat zijn nooit allochtonen hoor.
Dat is dan toch de eerste keer in mijn leven dat ik daarvan hoor. Enig idee wat dié ouders dan met hun kindergeld doen (geen eten, geen kleding voor de kinderen)? pinten pakken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:56   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik hoop toch dat we in België het stadium al gepasseerd zijn waarbij kinderen honger moeten lijden omdat hun ouders onbekwaam zijn.

We moeten de kinderen eten geven maar daarnaast moet men ook de nodige consequenties uitwerken voor de ouders, d.w.z. controle en daaraan verbonden de nodige maatregelen zoals bugetbeheer en plaatsing van de kinderen.

Het probleem is dat men vermoedelijk het 2e luik zal 'vergeten'.
Het valt inderdaad te verwachten dat het louter bij symptoombestrijding gaat blijven.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be