Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 22:48   #1
meneer
Banneling

Standaard parapsychologische verschijnselen

Zowel Russen als Amerikanen ( onderandere ) bestuderen parapsychologische verschijnselen.
Inderdaad, er is meer aan de hand als we met onze vijf zintuigen kunnen waarnemen. Er is het zesde zintuig, waarover geen 100 % consensus is.

Citaat:
Parapsychologen bestuderen een aantal zogenaamde paranormale fenomenen, waaronder de volgende:
Telepathie: betreft de transfer van informatie via gedachten of gevoelens tussen individuen zonder 'bemiddeling' van de vijf klassieke zintuigen.
Precognitie: Perceptie en kennis van gebeurtenissen in de toekomst nog voor ze hebben plaatsgevonden.
Helderziendheid: Het verkrijgen van informatie over plaatsen en gebeurtenissen op een manier die niet door de huidige wetenschap kan worden verklaard.
Psychokinese: Het vermogen van de menselijke geest om materie, tijd, ruimte of energie te beïnvloeden op een manier die niet door de huidige wetenschap kan worden verklaard.
Reïncarnatie: De wedergeboorte van de ziel of een ander niet-lichamelijk aspect van het menselijke bewustzijn in een nieuw fysiek lichaam na de dood.
Spoken: Studie van fenomenen die vaak worden toegeschreven aan spoken, vaak op plaatsen waar een gestorven individu heeft verbleven of die verbonden zijn met diens bezittingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parapsychologie

Telepathie, precognitie, helderziendheid, psychokinese, reïncarnatie, spoken...We hebben er allemaal al wel eens over gehoord, maar wie gelooft er in ? Wie heeft er al eens mee te maken gehad, of denkt dat hij/zij er mee te maken had ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:57   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet dikwijls op voorhand wat mijn vrouw gaat zeggen.
Oud 23 juni 2013, 23:00   #3
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Aanvullend voor de OP: http://nl.wikipedia.org/wiki/Siddhi
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 23:01   #4
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet dikwijls op voorhand wat mijn vrouw gaat zeggen.
Ja maar dat is omdat ge ze vanbuiten kent.
Alhoewel, het kan natuurlijk ook zijn dat je een medium bent.
Zijn er nog andere zaken die je overkomen zijn, en die in dit onderwerp kaderen ?
Oud 23 juni 2013, 23:07   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ja maar dat is omdat ge ze vanbuiten kent.
Alhoewel, het kan natuurlijk ook zijn dat je een medium bent.
Zijn er nog andere zaken die je overkomen zijn, en die in dit onderwerp kaderen ?
Bah ja ik heb wel al eens iets gewaargeworden dat achteraf wat eigenaardig is.
En deja vu waar ik niet van weet waar ik het ooit tevoren heb meegemaakt.

Nu ja mensen die kaarten lezen of pendelen en zo dat vind ik bullshit.
Oud 23 juni 2013, 23:18   #6
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Bah ja ik heb wel al eens iets gewaargeworden dat achteraf wat eigenaardig is.
En deja vu waar ik niet van weet waar ik het ooit tevoren heb meegemaakt.

Nu ja mensen die kaarten lezen of pendelen en zo dat vind ik bullshit.
Een vrouw die ik ken werd ooit eens midden in de nacht wakker, badend in haar zweet. " Wat is't nu weer ? " wou haar wakker geworden echtgenoot weten. Ze legde uit dat ze in een droom haar zoon in een ravijn zag rijden met zijn auto. De volgende morgen kregen ze een telegram dat die zoon inderdaad met zijn auto in een een ravijn gestort was in Congo, en dat hij met meerdere breuken in het ziekenhuis lag. Dat verhaal heb ik minstens tien keer gehoord, het was de enigste keer in haar leven dat haar zoiets onverklaarbaar overkomen is, en het heeft diepe indruk op die mensen gemaakt.
Heeft niets met kaartleggen te maken, maar met wat dan wel ? Als telepathie ? Hoe kan je zoiets wetenschappellijk verklaren ?
Oud 23 juni 2013, 23:30   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vrouw die ik ken werd ooit eens midden in de nacht wakker, badend in haar zweet. " Wat is't nu weer ? " wou haar wakker geworden echtgenoot weten. Ze legde uit dat ze in een droom haar zoon in een ravijn zag rijden met zijn auto. De volgende morgen kregen ze een telegram dat die zoon inderdaad met zijn auto in een een ravijn gestort was in Congo, en dat hij met meerdere breuken in het ziekenhuis lag. Dat verhaal heb ik minstens tien keer gehoord, het was de enigste keer in haar leven dat haar zoiets onverklaarbaar overkomen is, en het heeft diepe indruk op die mensen gemaakt.
Heeft niets met kaartleggen te maken, maar met wat dan wel ? Als telepathie ? Hoe kan je zoiets wetenschappellijk verklaren ?
Ooit heb ik eens als jonge gast mee gereden achter op een ander zijn brommer. We gingen op café en de afspraak was dat hij me natuurlijk ook weer zou terug brengen.
Nu dat deed hij dus niet en ik stond daar. Ik wenst toen dat hij op een ambulance zou rijden met zijn brommer.
Een paar uur later kregen we de melding binnen dat hij op een ambulance was gereden.
Hoe raar is dat?
Oud 23 juni 2013, 23:39   #8
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wet van de resonantie
Iedereen trekt alleen die mensen aan, die overeenkomen met de eigen frequentie.

Door datgene wat je in dit leven doet, beslis je over het verloop van de rest van je leven en je volgende leven!

Aan alles wat er gebeurt en wat je overkomt (bijvoorbeeld ook een ongeluk, bedrog, moord, enz.) ligt de omstandigheid ten grondslag, dat de getroffene een affiniteit met het beleefde had, die met deze ervaringen samenhing.

Voor geen enkele situatie moet de schuldige buiten ons gezocht worden:het zou tot niets leiden. In onze omgeving en in de externe omstandigheden weerspiegelt zich onze eigen staat van ontwikkeling.

Laatst gewijzigd door Nvalid : 23 juni 2013 om 23:49.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 23:52   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je zoiets wetenschappellijk verklaren ?
Ik kom niet meer op zijn naam, maar ik las ooit eens een boek van een wetenschapper die een soort van simultaan leren aantoonde van ratten in labo's op verschillende plaatsen op de wereld. Ik kan me best voorstellen dat er connecties zijn tussen mensen waardoor we bv. voelen dat er iets ernstigs gebeurd is met een geliefde persoon ook al 'weten' we het niet objectief. Noem het 'intuïtie' desnoods. Dat is een soort van kennis die we nogal onderschatten in onze rationeel ingestelde maatschappij. We hebben afgeleerd er belang aan te hechten. Spijtig.

Ik zou zeker niet alle 'parapsychologische' verschijnselen op een hoop gooien zoals je lijkt te doen wanneer je vraagt 'Wie gelooft erin?'

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 23:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 23:54   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik kom niet meer op zijn naam, maar ik las ooit eens een boek van een wetenschapper die een soort van simultaan leren aantoonde van dieren op verschillende plaatsen op de wereld. Ik kan me best voorstellen dat er connecties zijn tussen mensen waardoor we bv. voelen dat er iets ernstigs gebeurd is met een geliefde persoon ook al 'weten' we het niet objectief. Noem het 'intuïtie' desnoods. Dat is een soort van kennis die we nogal onderschatten in onze rationeel ingestelde maatschappij. We hebben afgeleerd er belang aan te hechten. Spijtig.

Ik zou zeker niet alle 'parapsychologische' verschijnselen op een hoop gooien zoals je lijkt te doen wanneer je vraagt 'Wie gelooft erin?'
Intuïtie; daar geloof ik heel erg sterk in.
Ik ben er ook heel erg sterk in zelfs.
Oud 24 juni 2013, 00:07   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Intuïtie; daar geloof ik heel erg sterk in.
Ik ben er ook heel erg sterk in zelfs.
Neem bv. Hoe je soms heel sterk kan aanvoelen of iemand die je pas ontmoet slechte intenties heeft, zelfs zonder dat die iets gezegd heeft of zo. Niet zomaar negeren zou ik zeggen. Kan je leven redden.

Website
Oud 24 juni 2013, 00:10   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Neem bv. Hoe je soms heel sterk kan aanvoelen of iemand die je pas ontmoet slechte intenties heeft, zelfs zonder dat die iets gezegd heeft of zo. Niet zomaar negeren zou ik zeggen. Kan je leven redden.
Ik kan dat idd bijzonder sterk aanvoelen zulke dingen.
Mijn "eerste indruk" is zelden of nooit mis.
Mijn "2 indruk" nadat ik hun geleuter heb gehoord, en me daar op baseer, dan maak ik fouten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2013 om 00:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 00:10   #13
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit heb ik eens als jonge gast mee gereden achter op een ander zijn brommer. We gingen op café en de afspraak was dat hij me natuurlijk ook weer zou terug brengen.
Nu dat deed hij dus niet en ik stond daar. Ik wenst toen dat hij op een ambulance zou rijden met zijn brommer.
Een paar uur later kregen we de melding binnen dat hij op een ambulance was gereden.
Hoe raar is dat?
Toch ook niet iets zoals statistiek uit het oog verliezen.

Website
Oud 24 juni 2013, 00:12   #14
Belask0
Banneling

Standaard

telepatie kan ik bevestigen , heb een paar keer gevoeld dat ik ging gebeld worden en ook een keer een brief voelen aankomen
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 00:18   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan dat idd bijzonder sterk aanvoelen zulke dingen.
Mijn "eerste indruk" is zelden of nooit mis.
Mijn "2 indruk" nadat ik hun geleuter heb gehoord, en me daar op baseer, dan maak ik fouten.
idd

Website
Oud 24 juni 2013, 04:14   #16
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
telepatie kan ik bevestigen , heb een paar keer gevoeld dat ik ging gebeld worden en ook een keer een brief voelen aankomen
Vele mensen gaan op een zondagmorgen op hetzelfde moment naar de bakker, dat is een goed voorbeeld van telepatisserie.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 06:03   #17
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Het is allemaal vele straffer dan hier wordt beschreven.
Zelf heb ik in mijn jeugd iets meegemaakt dat kan omschreven worden als bovennatuurlijk, maar je bent jong en je legt dat naast je neer. Zo een twintig jaar later werd ik herinnerd aan deze uittreding en ben ik een studie begonnen, over alles wat met esoterie te maken heeft. Dit gaat van godsdienst, magie en het leven van de Meesters (waaronder Jezus en Boedha) tot kaartleggen en praten met de doden.
Nu dertig jaar later moet ik zeggen hallucinant wat er zich allemaal afspeelt en waar de meesten blind voor zijn.
De mensheid zijn geesten (onze ziel) je hebt jonge geesten en oude geesten, de jonge geesten zijn meestal mensen die totaal geen geloof hebben en spotten met het geloof van anderen (de oudere geesten), deze (de jonge) hebben nog een lange weg af te leggen en zullen nog dikwijls moeten herboren worden.
Dit procedure (van herboren worden) zal doorgaan tot men de status van Meester of Boedha bereikt heeft en men kan overgaan zonder sterven naar een andere wereld.
Iedere mens heeft zijn beschermheer(dame) de zogenaamde engelbewaarder.
Je bent hier in dit leven om te leren.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 24 juni 2013 om 06:11.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 06:35   #18
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat de sterke verhalen per vertelbeurt straffer en straffer worden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 06:40   #19
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
- Niet echt een overtuigend bewijs dat je telepathische gaven hebt.

- Onmogelijk te controleren.

- Er worden miljarden telefoontjes gepleegd op één dag. Jij was er blijkbaar bij en je "voelde dit aan". Knap hoor...

- De talloze keren dat je dacht dat je telefoon ging krijgen maar uiteindelijk niets kreeg, die vermeld je uiteraard niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 07:08   #20
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Wat ik reeds een aantal keer heb mogen meemaken :
Net voor dat hij/zij belt, aan een persoon denken. En dan spreek ik over een paar seconden. Echt raar.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be