![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Over de hele wereld, moslims vieren Eid al-Adha, het Offerfeest, op deze dag. Dit is de tweede van de twee belangrijke feestdagen in de Islam per jaar.
toen Abraham's proeven, 102. En, toen hij (zijn zoon) was oud genoeg om te lopen met hem, zei hij: "O mijn zoon, ik heb in een droom gezien, dat ik u het slachten (bieden u als offer aan Allah), dus kijk wat je ervan vindt! "Hij zei: "O mijn vader doe wat u is bevolen, Insha 'Allah (als Allah het wil), zal je me van As-sabirin (de geduldigen, enz.)." 103. En toen zij zich beiden aan zichzelf (aan de Wil van Allah), en hij had legde hem plat op zijn voorhoofd (of aan de zijkant van zijn voorhoofd voor het slachten); 104. En Wij riepen naar hem: "O Abraham! 105. U heeft voldaan aan de droom (visie) "Voorwaar, dus belonen Wij de Muhsinun (goed-doeners! - 106. Voorwaar, dat inderdaad een duidelijke beproeving 107. En Wij verlosten hem door een groot offer Het vlees van het offer van Eid al-Adha wordt meestal weggegeven aan anderen. Een derde wordt gegeten door directe familie en verwanten, wordt een derde weggegeven aan vrienden, en een derde gaat naar de armen. De handeling symboliseert onze bereidheid te geven dingen die ten goede komen aan ons of in de buurt van onze harten, om Allah's geboden te volgen. Het symboliseert ook onze bereidheid om een deel van onze eigen premies, met het oog op bestaande vriendschapsbanden te versterken en helpen die in nood zijn. Wij erkennen dat alle zegeningen van Allah, en we moeten ons hart en delen te openen met anderen. Het is heel belangrijk om te begrijpen dat het offer zelf, zoals die door moslims, niets te maken met verzoening voor onze zonden of het gebruik van het bloed om ons te wassen van de zonde heeft. Dit is een misverstand door die van vorige generaties: "Het is niet hun vlees noch hun bloed dat Allah bereikt, het is uw godsvrucht bereikt Hem." (Koran 22:37) http://www.youtube.com/watch?v=pBkubo9PKI8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zo een droom zou hebben dan zou ik weten dat het van de duivel kwam.
Welke gek denkt nu dat god dat van hem zou eisen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad net vier dagen verlof gehad voor Eid. 800000 Saudi s zijn ditmweekend afgezakt naar Dubai om te feesten en van bil te kunnen gaan. Ik voelde mij onveilig door de geile blikken van ontelbare meer en minder wukps gesluierde Saudi deernes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kurban bayraminiz mubarek olsun!
Fijn offerfeest! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme dieren...
|
![]() |
![]() |
![]() |